WAAR IS NEL?


Met Nel?
Toen Tagrijn vanochtend zijn krantje zat te lezen, ondertussen ook speurend naar een onderwerp voor het logje voor vandaag, ging de telefoon. Het wás zijn logje voor vandaag:
-Met Nel?
-Nee, niet met Nel. (Heeft Tagrijn plotseling een vrouwenstem?)
-O, mag ik ze dan even?
-Mevrouw, er woont hier geen Nel.
-Is ze verhuisd? Moest ze toch naar een verpleeghuis?
-Nee, ik bedoel, dat weet ik niet, maar hier heeft nooit iemand gewoond die Nel heet, u…
-Jawel, ze heeft daar wel gewoond.
-Waar mevrouw?
-Ja, bij u in xxxx natuurlijk. Ze noemde de naam van een bejaardenhuis. Toevallig is Tagrijn twee weken geleden weer een jaartje minder jong geworden, maar een bejaardenhuis, nou nee. Hij maakte haar dus duidelijk dat het adres niet klopte. Ze vervolgde met:
-Ze is toch niet dood, hè? Want dan mag u dat best zeggen, hoor. Zo goed waren we nou ook weer niet. Dat ik daar erg van zou schrikken, bedoel ik.
-Nee, ik denk niet dat ze dood is, mevrouw, maar ik denk dat u gewoon een verkeerd nummer hebt gebeld. Zal ik even voor u in het telefoonboek kijken?
-Nou, dat kan ik anders best zelf wel, maar dat hoeft niet. Ik zal het nummer van Nel niet weten. Mijn zoon heeft alles op de telefoon zo gemaakt  dat ik maar één cijfertje hoef in te drukken om Nel te krijgen. Dus…
-En toch bent u verkeerd, mevrouw.
-Nou, mooie boel is dat. Zal dan wel een storing zijn, denkt u ook niet, meneer?
Dat wist Tagrijn wel zeker. De verbinding werd verbroken. Tagrijn had zijn logje voor vandaag. Met dank aan Nel.

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

4 reacties op WAAR IS NEL?

  1. quidam zegt:

    Waar zou Nel toch uithangen? Ben benieuwd of ze Nel nog gevonden heeft….hahahaha
    tja, mensen kunnen lekker eigenwijs worden als ze ouder worden.

  2. Nel mag vaker bellen hahahhahahahhah

  3. die nel, waar zouden we zijn zonder nel… leuke weblog… en leuk dat je ook bij mijn loggie mee pafte… zal je in de gaten houden…

  4. Tjan zegt:

    Ik denk dat Nel dood is. Haar virtuele huis is ook al ontruimd:
    http://nel.punt.nl/

Je kunt hier reageren

