GEZOCHT: EZELSBRUGGETJE (2)

Vorige week werd plotseling de gedachte geboren om voor de ‘Leidse grachtengordel’ een ezelsbruggetje te bedenken, zodat iedereen kon onthouden wat de volgorde van de grachten was. Hooigracht, Middelstegracht, Uiterstegracht, Herengracht, Oranjegracht en Waardgracht beginnen met HMUHOW. Je kunt het allemaal hier  nog eens nalezen en je ideetje(s) spuien.
Er zij al wat ideeën binnen. Maar niet genoeg, vond ook een andere Leidse blogger. Daarom deed ook LeidseGlibber
 gisteren een oproep. Op die log met veel mooie foto’s van deze Leidse grachten zijn inmiddels  ook al veel creatieve oplossingen gevonden. Het begint dus serieuze vormen aan te nemen. Je kunt er zelfs nog wat mee winnen ook: een rondwandeling door Leiden (excl. wandelschoenen) en daarna als het weer dat maar enigszins toelaat iets drinken op een Leids terras in het altijd gezellige gezelschap van Glibber en Tagrijn… Dus de moeite waard om er eens even over na te denken.
Wie gaat winnen?
Zoals Tagrijn vorige week al schreef, de winnaar zal democratisch worden gekozen. Misschien dat hij samen met Glibber bekijkt wIe er door de ‘voorronde’ is gekomen zodat uiteindelijk uit de tien beste inzendingen gekozen kan worden. Maar eerst zijn jullie aan de beurt!

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

6 reacties op GEZOCHT: EZELSBRUGGETJE (2)

  1. Tjan zegt:

    “Haring
    Met
    Uitjes
    Heerlijk
    Op
    Wittebrood!”
    Wat mij betreft heeft Quidam gewonnen. Kan de jury gewoon gelijk aan het bier gaan!

  2. quidam zegt:

    Haring
    Met
    Uitjes
    Heerlijk
    Op
    Wittebrood!
    Heeft
    Moeder
    Uw
    Haar
    OOk
    Weggeknipt?
    Help
    Mijn
    Uitzicht
    Heeft
    Onverwacht
    Waterschade
    het komt met bakken uit de hemel nu….
    Huis
    Met
    Uitbouw
    Helemaal
    Onder
    Water
    Zoiets?
    :))

  3. Pasula zegt:

    Ik vond het een leuk idee en het zet je creatieve brein weer even in beweging.

  4. Goed idee wat je bij mij zei, ik heb net even alle reacties op een rijtje in een word documentje gezet.
    We hebben het over dezelfde kerk alleen twijfel nu hij heet inderdaad niet Marekerk want dat is diegene tegenover het Antonius.
    Hoe heet deze nu ook alweer de Koeliekerk en de echte naam is……..kom ik even niet op.
    Als je mij even een mailtje stuurt want heb je mailadres niet dan stuur ik je het word document even door.

  5. Er zijn echt al een hoop mooie ezelsbruggetjes binnen gekomen, wordt nog moeilijk kiezen.
    Maar zie er wel extra lol in het ondertussen een mailtje naar een paar mensen gestuurd met de vraag of ze ons willen helpen kiezen en het ezelsbruggtje helpen lanceren als vast hulpmiddeltje.
    Kan hier hun namen niet noemen omdat ik nog geen reactie heb, mar als ik tegen jou Lakenfeesten, parkeren en sleutelstad zeg dan weet je wie ik uitgenodigd heb en waar ik het in wil laten publiceren,hahhahahahhaha

  6. Dineke zegt:

    Wat dacht je van:
    Help Mij Uit Het Onsmakelijke Water.

Je kunt hier reageren

