LEIDS EZELSBRUGGETJE 3

>

LEIDEN HEEFT ZIJN EZELSBRUGGETJE!

Vanaf vandaag hoeft geen Leienaar meer te zeggen dat hij de volgorde van de Leidse grachten van de Hooigracht tot de Waardgracht niet meer kan onthouden. Hij zegt gewoon:

Haring met uitjes heerlijk op wittebrood

en weet dan Hooigracht, Middelstegracht, Uiterstegracht, Herengracht, Oranjegracht, Waardgracht.  De zin is bedacht door blogger Quidam die van de lezers maar liefst 48% van de stemmen kreeg.  Voor haar dus de eeuwige glorie, want nog geslachten lang zal dit zinnetje natuurlijk van ouder op kind worden doorgegeven. Onze felicitaties!
‘Haring met uien, hutspot of wittebrood’, werd een goede tweede met 26%. ‘Haal me uit het oude water’ haalde 9%, Hm!..Uh? Ow! 7% en de overige inzendingen haalden 2% of minder.
Aanstaande zondag of de week erop zal de winnende zin in Het op Zondag aan de gehele Leidse bevolking worden geïntroduceerd. Wij danken alle lezers voor hun spontane reacties en vooral voor het meedenken en meedoen!
Na de vakantie gaan we de stadswandeling maken. Niet alleen met de winnares, maar we zullen ook nog wat andere mensen hiervoor uitnodigen. En wie weet gaan we ergens haring met uitjes eten en komen we ook wel over het… ezelsbruggetje!

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

4 reacties op LEIDS EZELSBRUGGETJE 3

  1. hekate zegt:

    Jammer, want nu mist in een Leids ezelsbruggetje NB de hutspot!

  2. Las net je reactie bij mij, ook toeval dat jij ze gefotografeerd had voor je Leids detail.
    En mag ik voor dat de log erop staat gokken op de derde.
    Cronesteyn?????

  3. Butterfly zegt:

    Dank, dank, mijn dank is groot! :))Ik ga zeker met jullie een haring eten met wittebrood. Het lijkt me enig als Leienaars dit ezelsbruggetje gaan gebruiken…..Ik voel me vereerd!

  4. We hebben aardig wat teweeg gebracht he, maar was wel leuk deze kennismaking en samenwerking.

Je kunt hier reageren

