LEIDS DETAIL X

Voor dit weekend de tiende aflevering van Leids Detail. Opnieuw drie opvallende zaken in de stad, waarvan onder de derde foto de beschrijving wordt gegeven. Dit dan speciaal voor degenen die eerst zelf willen kijken of ze weten wat en waar dit is. Wie de andere negen afleveringen van dit rubriekje nog eens wil bekijken, kan hiernaast bij ‘Categorie’ op Leids Detail klikken. Je krijgt ze dan allemaal keurig onder elkaar.

Je zou het zo niet zeggen, maar de bovenste foto is toch echt bij de Burcht genomen. De voorste toren staat op de toegangspoort, de anderen maken deel uit van het Heerenlogement (de bibliotheek).
Foto twee is een gietijzeren hekwerk dat je kunt vinden bij de Stadsgehoorzaal aan de Breestraat.
De derde foto is geen abstract schilderij, maar deze wal maakt deel uit van de brug over de Rijnsburgersingel aan de Steenstraat. Goed weekend en tot maandag!

IN ‘HET OP ZONDAG’ DEZE WEEK EEN ARTIKEL OVER HET LEIDS EZELSBRUGGETJE! HELAAS STAAT IN ‘HET’ EEN VERKEERDE WINNARES VERMELD. DE WINNENDE ZIN ‘HARING MET UITJES, HEERLIJK OP WITTEBROOD’ IS BEDACHT DOOR QUIDAM EN NIET DOOR FRÉ.

Dit bericht werd geplaatst in Leids Detail. Bookmark de permalink .

6 reacties op LEIDS DETAIL X

  1. Hahahahah Quidam oftewel Free was me net voor om te reageren.
    Zit nu even in internetcafe in duitsland en dacht ga even kijken.
    Hoop dat je prettige vakantie hebt gehad en het beter gaat met je schouder,zag bij mijn post al meerdere aanmeldingen voor de 16e.

  2. quidam zegt:

    Tagrijn…no wurry
    De Het lag in de bus, ik heb het stuk gelezen. Maar het klopt wel…mn alter ego heet Free
    Onder die naam schrijf en schilder ik. Als Quidam houd ik een weblog bij.
    Ik vond het een mooi geschreven stuk, die ik weer toevoeg aan m’n verzameling.

  3. quidam zegt:

    de burcht herkende ik, de rest niet…
    ik heb de Het nog niet ontvangen, goed dat je het meld anders had ik het niet begrepen 😉

  4. Tjan zegt:

    Mogen ze volgende keer weer wat pittiger, want deze tiende editie was wel erg eenvoudig! 🙂

  5. erik zegt:

    Voor mij allemaal bekende plekken. Logisch, ik ben vanaf mijn geboorte tot vetrek, 22 jaar een “Leidse glibber” geweest.
    erik

Je kunt hier reageren

