LEIDS DETAIL XII

Vandaag in aflevering 12 van Leids Detail opnieuw drie opmerkelijke zaken. De omschrijvingen zijn zoals gebruikelijk weer onder de derde foto te vinden. Wat de foto hierboven betreft: Tagrijn heeft zelf geen idee waarom dat ding ‘daar’ aan de muur hangt, laat staan dat hij enig idee heeft wat het voorstelt. Hij houdt zich dus aanbevolen voor de oplossing!

De grote metalen bol op de bovenste foto hangt in de Hartensteeg tussen v/h Hulshoff en Café Jantje van Leiden. Wat stelt dit voor?
Op de tweede foto een collage van satellietschotels, bevestigd aan de muur van het Rijksmuseum voor Volkenkunde aan de Steenstraat.
Foto drie is heel recent. Dit pleintje draagt deze naam pas anderhalve week en is niet officieel. Het is namelijk een eerbetoon van de buurtbewoners aan de man die zich jarenlang heeft ingezet voor het verenigingsleven en overal met zijn karretje oud papier daarvoor ophaalde. Het pleintje is het stukje grond aan de Pieterskerkgracht, waar je een minispeeltuintje vindt. 

Dit bericht werd geplaatst in Leids Detail. Bookmark de permalink .

5 reacties op LEIDS DETAIL XII

  1. Leo zegt:

    Beste Tagrijn,
    Het betreft hier een zeemijn! Het is zo’n type met uitsteeksels erop. Zie http://www.24hourmuseum.org.uk/content/images/2001_104.jpg

  2. Tjan zegt:

    En weer 3 uit 3! Hannes kende ik wel, maar ik wist niet dat de goede man tachtig was. Over die ‘sloopkogel’ in de Hartesteeg heb ik een keer iets gelezen, maar ik weet niet meer waar, laat staan wat.

  3. De eerste twee kende ik de derde uiteraard niet wel erg leuk.

  4. quidam zegt:

    is me nooit opgevallen die bal, terwijl mijn ouders in de hartesteeg hebben gewoond, ’45 in de 2e wereldoorlog

  5. zusje zegt:

    Duidelijk een kunstwerk!

Je kunt hier reageren

