WEBLOGGERS BOUWEN FEESTJE IN LEIDEN

Op een mooie, warme dag in  september… Dat was de dag die was uitgekozen om met een aantal webloggers vanuit het hele land de winnares van het Leidse Ezelsbruggetje te huldigen. Toen we in het Koetshuis verzameld hadden, moest ze daarvoor echter nog wel een paar uur geduld hebben en zou ze onderweg ook nog een hachelijk avontuur beleven. En zij niet alleen…

De burcht bestormd
Toen we de stadswandeling begonnen, was het gezelschap niet compleet. Sylvester en zijn vrouw hadden wat loopprobleempjes met hond Pluis en zakten onmiddellijk af naar het Praethuys. ‘Tot over een uurtje’, zeiden we, maar dat zouden er wel twee worden. Ook Tefre was er nog niet; zij zou ook met Noompie en haar ‘moeder’ naar het Praethuys gaan.
De ‘stadswandeling’ begon met de bestorming van de Burcht. Ada van Holland en haar legertje hadden de benen al genomen, dus we hadden weinig te vrezen. Op de foto zie je dan ook dat Annemarie(l) en Butterfly (r) alleen hun toestellen in de aanslag hadden. Maar de twee dames die op deze heilige Leidse grond wat al te overmoedig als weblogheksen poseerden, zouden het nog bezuren.
Toen we daarna de Hooglandse Kerk binnenliepen, begon zoals afgesproken onmiddellijk het orgel te spelen. Dat hadden Leidse Glibber en Tagrijn toch maar weer keurig geregeld!

Over de brug!
De zes grachten van ‘Haring met uitjes, heerlijk op wittebrood’, lagen wat uit de koers, maar hoe dan ook kwamen we over een brug, de oude Korenbeurs, de enige overdekte brug van ons land. Op de foto Loontjuh (l) en Rietepietz (r) voorop. Via de Wolsteeg bereikten we de Gekroonde Liefdepoort, waar Jan Steen heeft gewoond en gewerkt.

Het noodlot…
En hier sloeg het noodlot toe. Quidam en Befana hadden al uitbundig lopen snoeven dat ze echte heksen waren en daar had men natuurlijk lucht van gekregen. Quidam belandde achter de tralies en Befana werd tot de strop veroordeeld aan een boom op het Pieterskerkhof. Zo doen we dat nu eenmaal in Leiden. Maar vanwege het mooie weer werd op het laatste moment gratie verleend, zodat het hartroerend afscheid dat Befana van haar man Hans onder de Gekroonde Liefdepoort nam, gelukkig overbodig was geweest.

Op naar de huldiging
Na een kort bezoek aan de Pieterskerk, waar volgens afspraak onmiddellijk een koor voor ons begon te zingen, zetten we via het Rapenburg en het Rembrandtkwartier (sorry, geen foto…) koers naar het Praethuys. De eerste terrasfoto: alle ogen zijn gericht op… zie foto twee!
En dan volgde eindelijk het officiële deel: na een korte toespraak werd Quidam, de terechte winnares, in de bloemen gezet. Daarna volgde een fotosessie voor Het op Zondag en voor het Witte Weekblad. Marjo Heemskerk, de nachtburgemeester van Leiden, was de hele dag aanwezig om foto’s te maken voor de kabelkrant. Belangstelling genoeg dus. Na nog wat drankjes en een goede maaltijd, begon het gezelschap in te krimpen. Toen Tagrijn het om 23.00 uur voor gezien hield, waren alleen het ‘Leidse Glibberkwartet’ en Annemarie nog aanwezig. Op haar weblog kan je zien dat ze pas om half twee weer in het hoge noorden was. En dan te bedenken dat ze zondagochtend om half negen naar Ameland moest. Zijn webloggers diehards of niet?
Al met al was het een erg geslaagde dag. Het was vooral leuk dat namen nu ook gezichten kregen. Dus wie weet komt er een Ezeldag 2007… (Voor ‘verwijsbriefjes’ naar andere webloggers zie mijn minilog van gisteren.)
.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

14 reacties op WEBLOGGERS BOUWEN FEESTJE IN LEIDEN

  1. Ben zegt:

    En dit noem jij een leuk feest????
    Ik kon met mijn ezel (hij/zij verdomde het) niet over de brug komen bij Leiden……
    En dat noemen ze daar dan een ezelbruggetje……
    D.w.z. ik heb het feest gemist, maar ik zit nog steeds met die ezel in mijn maag…..

  2. Rietepietz zegt:

    Hallo Tagrijn,
    Dit log was me tot nu toe ontgaan ,jammer natuurlijk want het is een “sfeervol “log met inderdaad práchtige foto’s .
    Reuze grappig dat we zo “achter elkaar aan zitten ” we kunnen er maar niet genoeg van krijgen geloof ik . ( weet ik eigenlijk zeker) Helaas heb ik óók de condoomautomaat gemist …..nou ja , ik kan gelukkig zonder !Liefs Riet

  3. marjo heems zegt:

    Hallo Tagrijn
    Dit is de 4de log die ik bekijk
    Had eerder geen tijd maar ben vroeg opgestaan om ze te bekijken.
    Ook deze log is wer gewldig en ga vaker naar je log kijken.
    Het was een leuke dag en ik ga je toch wel weer eens zien. Tenslotte is Leiden niet zo groot toch??
    Groetjes Marjo

  4. loontjh zegt:

    Leuk verslag heb je ervan gemaakt, ik link je ok…*die foto’s jat ik ff waar ik op sta, hihi*…fijne dag verders, groetjes.

  5. Leuk verslag van je Tagrijn. Mooie foto’s ook. Ik vond het ook fijn dat ik het laatste gedeelte heb mogen meemaken.
    En die condoomautomaat, dat heb ik vandaag in geuren en kleuren op mijn werk verteld.
    Moesten er ook erg om lachen.
    Groetjes, Hill

  6. tefre zegt:

    Deze dag neemt niemand meer van ons af, het was echt heel leuk en degene die er bij waren hebben stuk voor stuk een mooi verslag geschreven. Ja en die automaat he … 😉

  7. befana zegt:

    Als ik jouw verhaal lees, staat er weer een geweldige glimlach op mijn mond en begin ik mijn dag goed. Wat hebben wij allemaal genoten vcan deze dag. Maar dat is nu al zo vaak gezegd en door ons allemaal ook echt zo opgeschreven, dat al onze medeloggers spijt hebben dat ze er niet bij zijn geweest.
    Deze onvergetelijke dag,m neem niemand ons meer af.

  8. sylvester zegt:

    Wat hebben jullie toch allemaal met die condoomautomaat? Ik heb dat ding niet eens gezien, hing zeker op het dames toilet.
    En tja Pluis heb ik tussen de burcht en het preathuys al drie keer op moeten tillen, maar ze redt het voorlopig nog wel, kleine rondjes wandelen dus 😉

  9. Pasula zegt:

    Heerlijk om al die verslagen door te lezen, bij Befana en Quidam ben ik al geweest.

  10. quidam zegt:

    Geweldig Tagrijn….mooi verhaal heb je er van gemaakt. Ik zal eens in mn glazen bol kijken of we nog meer van deze dagen kunnen verwachten! Erg mooie foto’s ook weer hier. Een dag om nooit te vergeten….

  11. Geweldig verslag Tagrijn heb er van genoten.
    Op de vragen die je bij mij stelde geef ik eerdaags wel antwoord nu iets te laat maar heb op je log gewacht zodoende.
    Het was een succes en we hebben vind ik een perfecte samenwerking gehad, zit muziek in voor de toekomst.

  12. Hanny zegt:

    En weer heb ik een leuk verhaal gelezen over de “ezeldag” in Leiden. Alle bezoekers zijn even enthousiast. Het was een genot om vandaag jullie logs te bezoeken.
    Een fijne maandag!

  13. Annemarie zegt:

    Jij hebt er ook een super verslag van gemaakt!! 😀
    Geweldig! Precies zoals het is gegaan… maar ik mis 1 ding! De beruchte condoomautomaat! 😉
    En wat betreft dat late weggaan. Gezelligheid kent geen tijd toch? Ik ben nu, nog steeds wakker, al doen mijn benen behoorlijk pijn.
    Weltrusten voor zometeen! En een hele fijne maandag toegewenst.

Je kunt hier reageren

