NEW YORK TIMES

In de Amerikaanse dagbladen wordt doorgaans nauwelijks aandacht besteed aan dat kleine landje dat  daar ergens ten westen van Germany ligt. Maar soms is dat wel het geval. Zoals afgelopen vrijdag toen de New York Times zijn Europees nieuws zelfs met ons land opende. De raamprostitutie in het Red Light District in het tolerante Amsterdam wordt aan banden gelegd en dat is natuurlijk wereldnieuws, ook al wordt het niet gedaan om de moraalridder uit te hangen.
Iedere morgen laat de digitale postbode dit blad nu al bijna een jaar in Tagrijns mailboxje glijden. Je kunt je zonder kosten op deze krant abonneren via hun site. Je moet een wachtwoord bedenken, als extra controle je school of automerk invullen en je zipcode. Die heb je niet, want een postcode werkt niet, maar via Google heb je natuurlijk zo een willekeurige zipcode te pakken.
Vrijwel de hele krant is toegankelijk en je bent dan verzekerd van  de Amerikaanse visie op het nieuws, je bent op de hoogte van allerlei kunst- en cultuurzaken met fraaie video’s, je kunt luisteren naar fragmenten van nieuwe cd’s en previews van de nieuwste films, en als ontspanning zijn er natuurlijk ook altijd de cartoons (hieronder een van zondag) en strips. Ook is de krant vanaf 1851 gedigitaliseerd en kan je daarin rondstruinen, zij het dat je alleen de eerste regels krijgt en voor het uitgebreide bericht een betaald abonnement moet hebben. Zo staat bijvoorbeeld in de krant van september 1942 dat je in Nederland een identiteitsbewijs voor je paard moet hebben. Veel plezier!

Dit bericht werd geplaatst in De media. Bookmark de permalink .

17 reacties op NEW YORK TIMES

  1. Off topic, de foto is vlak bij jou gemaakt op de Willem vd Madeweg.

  2. Emmelinda zegt:

    Na al die berichten die de landsgrenzen gepasseerd zijn ben ik wel héél nieuwsgierig hoe andere landen ons nou eigenlijk zien 😉 Bedankt voor de tip!

  3. Annemarie zegt:

    He dat is wel een leuk idee 🙂
    Maar ik denk dat ik het toch wel houd bij mijn Nederlandse kranten en de web-logs!

  4. 10eke zegt:

    Wat leuk, ik ga zeker kijken. Bedankt voor de tip!

  5. Monique zegt:

    Ik ken de krant. Wat voor nieuws dan ook, het is nieuws, zo denken de amerikanen. Deze krant staat vol met onzin en leugens. Maar de tips voor muziek, kunst en cultuur zijn vaak wel leuk.

  6. quidam zegt:

    Wat een hypocrieten die Amerikanen….

  7. rietepietz zegt:

    Geen Engelse krant voor mij , zó goed is m’n Engels nou ook weer niet .
    Ik vind lezen op het beeldscherm altijd al zó vermoeiend dat ik dat bij voorkeur niet ook nog eens in het Engels ga doen .
    Ik hoor natuurlijk wel af en toe eens van m’n zoon hoe de gemiddelde Amerikaan over Nederland denkt !
    lieve groetjes , Riet

  8. f r e d zegt:

    hypocryten, die amerikanen!! praten over onze hoerenbuurten, terwijl ze zelf de peepshow hebben uitgevonden.

  9. Pasula zegt:

    Altijd leuk om je erin te verdiepen hoe een ander land het nieuws ziet. 😉

  10. sylvester zegt:

    Zo hypocriet zijn die amerikanen wel, als je daar bent en ze vragen waar je vandaan komt en je zegt ik kom uit holland, dan krijg je altijd terug van oh ja dat is dat landje van de joints en het red light district. De papieren uitvoering van die krant is overgens best saai 😉

  11. Sjoukje zegt:

    Dat lijkt mij heel leuk die krant, ga er zeker een kijkje nemen. Bedankt voor je tip!

  12. Wat je allemaal niet kan doen in het internet tijdperk. Ik zal eens een kijkje gaan nemen.
    Ik wens je een fijne maandag, enjoy,
    Big City Girl

  13. Judith zegt:

    Inderdaad een goede tip!

  14. Hanny zegt:

    Bedankt voor de tip. Zal vast eens gaan snuffelen.

  15. Geinig die krant ga toch eens kijken.
    Enne, off topic.
    Ik heb zaterdag een brief naar alle fracties en het college gestuurd met verwijzingen naar de logs van vorige week en de reacties.
    Laat ik die brief nou stom toevallig ook naar Holland Centraal, Sleutelstad, Leidsch Dagblad en RTV West verstuurd hebben.
    Wie weet helpt het nog iets, zou wel leuk zijn als er veel publiciteit aan gegeven wordt zodat het niet als hamerstuk wordt afgedaan.

Je kunt hier reageren

