EEN GLORIEUS MOMENT


‘Mens, waar blijf je nou toch?’ roept Arie op het moment dat Ans de kamer binnenkomt. ‘Het is al lang etenstijd. Ik zit op hete spelden op je te wachten.’
Ans staat met verhit hoofd voor hem. ‘Arie, je raait het echt nooit.’
‘Nou, dan kan je het maar beter meteen zeggen, als ik het toch nooit raai. Dan kan je tenminste gauw gaan koken. Wat was er nou weer zo goedkoop?’
Ans kijkt hem vragend aan. ‘Goedkoop?’
‘Ja, ’t is toch uitverkoop? Dan kom jij meestal met een tas vol rotzooi thuis waar de honden geen droog brood mee verdienen.’
‘Rustig nou, Arie. Voor je staat een filmster.’
‘Een filmster? Wat krijgen we nou?’
“Ik liep in de Hoofdstraat en daar waren ze bezig een film op te nemen. Met allemaal lampen en camera’s en zo. En ik sta te kijken, komt opeens zo’n rechercheur naar me toe…’
‘Zo’n man heet regisseur, Ans’, verbetert Arie.
‘Nou ja, en die regisjeur zegt: mevrouw, zou u misschien voor de film even heen en weer willen lopen?’
‘En dat heb jij gedaan?’, vraagt Arie verbaasd. ‘Je lijkt wel gek. Waarom doe je nou toch zoiets, Ans. Die filmlui zijn niet te vertrouwen.’
‘Hij was anders best aardig. Alleen erg grof in de mond, als je begrijpt wat ik bedoel.’
‘Natuurlijk. Die lui vloeken alles wat goed en kwaad is bijelkaar.’
‘Nou, vloeken was het niet. Maar het was steeds niet naar z’n zin. Dan had ik een stukkie gelopen en dan riep ie heel hard ‘kut’ en dan moest het over.’
‘Riep ie echt eh.. nou ja, wat jij daar nou zegt? En dat deed jij dan? Als een man zoiets tegen je roept? Nou, het is mooi. Maar dat varkentje zal heus nog wel een staartje hebben.’
‘Ja, want het komt op de televisie. Misschien word ik wel beroemd. Want ik vroeg aan die regisjeur of ik het goed had gedaan en toen zei ie: ‘Mevrouw, ik heb nog nooit van m’n leven iemand zo mooi voorbij zien lopen. Leuk hè, Arie?’
‘Niks leuk. Weet je wat ik net in de krant lees? Dat de belasting dit jaar extra op zwarte verdiensten gaat letten. Dus hou je hart maar vast.’
‘Maar ik heb er niks voor gekregen, hoor!’
‘Als jij dat tegen de belasting zegt, lachen ze in hun broek. Zodra ze jou op de tv zien, denken ze: aha, die mevrouw Eigenbrood heeft dat niet opgegeven. En dat wordt je dan mooi in je schoenen gewreven. Jij de bak in en ik elke avond maar zien dat m’n eten gekookt wordt. Mooie boel.’
‘Gottogot Arie, daar heb ik niet bij stilgestaan. Jij denkt altijd zo over de dingen door. Ik heb het ook al in de bus verteld. En een jongen zei: ik zie het, u bent Merel Striep.’
‘Wie is nou weer Merel Striep?’, vraagt Arie geprikkeld.
‘Die speelt geloof ik in Goede tijden, slechte tijden. Daar lijk ik misschien een beetje op. Maar Arie, zal ik nou es voorbijlopen, net als in de film. Dan moet jij zeggen, hoe je het vindt.’
‘Mens, wat heb je opeens een capsules gekregen. Maar vooruit, loop dan maar een stukkie’, moppert Arie.
Ans paradeert trots met opgeheven hoofd door de kamer. ‘En?’ vraagt ze, terwijl ze Arie verwachtingsvol aankijkt.
‘Kut!’, roept Arie.

Dit bericht werd geplaatst in Ans en Arie. Bookmark de permalink .

12 reacties op EEN GLORIEUS MOMENT

  1. Annemarie zegt:

    Zo, zelfs in het nieuwe jaar maken ze nog een heleboel mee!
    Hihi, die belastingdiens toch ook altijd…!;)

  2. teFre zegt:

    Whahaha geweldig geschreven weer!

  3. Befana zegt:

    Wanneer wordt het uitgezonden?

  4. Monique zegt:

    Haha, capsules…schitterend!

  5. sylvester zegt:

    Ik heb net de belastingdienst gebeld 😉

  6. f r e d zegt:

    wacht maar tot ik ans tegenkom……

  7. Wat hebben ze toch een K.., sory mooi leven samen.
    Was weer perfect Tagrijn.

  8. Pasula zegt:

    Superstukje, heerlijk hoe je dit schrijft, top!

  9. Emmelinda zegt:

    Whaahaa geweldig! Ik hoop maar dat Ans geen sterallures krijgt 😉

  10. Hanny zegt:

    Het is weer uit het leven gegrepen!

Je kunt hier reageren

