MEISIE MET IJSIE

Aan het eind van de week maar even een kort logje met een plaatje, dat je ‘meisie met ijsie’ zou kunnen noemen. Het is weer eens een ‘Leids’ schilderijtje van eigen hand. De meisjes zitten op het Waaghoofd met uitzicht op Annie’s Verjaardag. Ofschoon de temperatuur je vandaag niet echt aan de winter doet denken, verlang je onwillekeurig toch weer naar zulke zomerse tafreeltjes. Vandaar! Prettig weekend en tot maandag!

Dit bericht werd geplaatst in Expo. Bookmark de permalink .

20 reacties op MEISIE MET IJSIE

  1. Geertje zegt:

    Wat een mooi schilderij! Wat kan jij dat knap; de hele sfeer brengt het goed over, en ja, wat verlang ik naar de zomer (al mag het best nog eventjes winter worden -even maar-).
    Heel toevallig hoorde ik op RTV West het artikel van het kruitschip; leuk dat ik het al bij jou had gelezen! Zouden ze jouw web-log ook lezen? 😉
    Wens je nog een fijn weekend!

  2. Mooi schilderij Tagrijn en voor ons Leidenaren lekker herkenbaar.

  3. Sjoukje zegt:

    Talent, bedoelde ik.
    Greetzzz

  4. Sjoukje zegt:

    Jeetje, wat heb je dit mooi geschilderd. Ik wou dat ik zo`n talet had. Ondanks dat het zulk slecht weer is heb ik net een ijsje op, lust er eigenlijk nog wel eentje.
    Nog een fijne zaterdagavond!
    Groetjes Sjoukje

  5. Annemarie zegt:

    Wow! Gaaf schilderijtje!!!!!!
    Met deze temperaturen verlang ik naar sneeuw…
    Gister mjammie geskied en ijs gegeten! 🙂

  6. Natasza zegt:

    Mooi gemaakt hoor. Het komt inderdaad heel zomers over. Knap dat je zo mooi kunt schilderen en inderdaad, je zou wat vaker je eigen werk hier moeten laten zien, het is zeker de moeite waard.
    Carpe Diem
    Natasza

  7. Judith zegt:

    Heel mooi schilderij, Tagrijn!
    Ik zou willen dat je vaker eigen werk hier zou laten zien…

  8. rietepietz zegt:

    Weet je héél zeker dat je niet van een wat onbekende onbekende familietak van Rembrandt af stamt? Het is een plaatje waar ik inderdaad wel even naast zou willen zitten in het zonnetje !
    fijn weekend en liefs Riet

  9. 10eke zegt:

    Mooi! Mijn complimenten! Echt een zomers tafreeltje.

  10. paco painter zegt:

    Mooi, tagrijn.prettig weekend

  11. Loontjuh zegt:

    Heel mooi geschilderd, bekende plek. Fijn weekend, groetjes.

  12. quidam zegt:

    Prachtig Tagrijn! De kleuren zijn ook erg mmoi.Ik herkende dat plekje meteen. Ik zit daar s’zomers wel eens….

  13. Befana zegt:

    Zo ik sta versteld ervan, wat jij kan schilderen. Je bent alweer een puntje gestegen bij mij.

  14. f r e d zegt:

    zeer leuke eigen hand!!!!

  15. Joanna zegt:

    Morning Tagrijn, whoww je hebt talent 🙂
    Een prettig weekend, love Joanna

  16. sylvester zegt:

    Rembrand kwam toch ook uit Leiden?

  17. Renesmurf zegt:

    ja, ik wil eerst winter, en dan zomer, dis is niks zo.
    Ik zag het ook op het journaal, dus ik wist er nu al wat van.

  18. Hanny zegt:

    Ik verlang eerlijk gezegd naar wat anders. Het ijs dat bij deze tijd van het jaar hoort. En daarna mag het van mij warmer worden.
    Gisteravond werd in het 8 uur Journaal aandacht besteed aan de ramp met het kruitschip. Dankzij jouw log wist ik van die gebeurtenis af. Stond je ook aan het water bij de herdenking?
    Gezellig weekend!

  19. Emmelinda zegt:

    Wow dat heb je knap gemaakt! Ik zou willen dat ik dat kon! Ik voel gewoon de sfeer als ik er naar kijk. Ja daar is het echt zomer! Klasse!

Je kunt hier reageren

