SCHELPEN OP LAAG WATER ZOEKEN

Vandaag de dag is bijna iedere dag wel een Dag. Na de Gedichtendag en de Voorleesdagen, is het vandaag weer ‘Anti-Shell-Advertentiedag’. Op 6 februari is het Veiliger Internetdag. Dat laat Tagrijn maar lekker aan zich voorbij gaan want hij is echt niet van plan over iedere Dag een logje te schrijven. Er moet ook nog wat voor andere bloggers overblijven. Maar deze ‘Anti-Shell-Advertentiedag’ heeft toch wel iets. Tagrijn weet namelijk niet wat het betekent. Is dit een dag waarop milieuorganiaties allemaal advertenties tegen de Shell gaan plaatsen, of maakt iemand zich druk over de Shelladvertenties. Wie het weet mag het zeggen, maar hoeft dat niet te doen, want eigenlijk wil Tagrijn dat helemaal niet weten. Want als je nou per se een Dag wilt, is het wel handig een naam te kiezen die iedereen snapt. Is het gericht tegen Shelladvertenties, dan zit Tagrijn hartstikke fout met bovenstaand plaatje. Bovendien heeft hij voor de zekerheid vanochtend ook nog even getankt. Bij de Shell natuurlijk. Dan zit hij tenminste met beide mogelijkheden fout.

De naam Shell
Om toch nog even bij de Shell te blijven: wel een vreemde naam voor een oliemaatschappij vond Tagrijn. Dus ging hij maar eens op onderzoek uit. Het Londense Handelshuis Samuels & Co dreefย  handel in Japanse sierschelpen. Daarom werd de naam in 1897 gewijzigd in Shell Transport and Trading Company. Later gingen zij samenwerken met de NV Koninklijke Nederlandse Petroleum Maatschappij onder de naam Koninklijke Shellgroep. De handel in sierschelpen verdween. In de huidige handel zat waarschijnlijk iets meer winst…

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

15 reacties op SCHELPEN OP LAAG WATER ZOEKEN

  1. Geertje zegt:

    Leuk!! Ik wist ook niet waar de naam vandaan kwam, en de combinatie olie en (mooie) schelpen wist ik ook nooit te plaatsen.

  2. rietepietz zegt:

    Nou van mij mag je ook best een keer je Dag niet hebben hoor!
    fijn weekend en liefs Riet

  3. teFre zegt:

    uuuh ik had vandaag gewoon een rotDag hahaha

  4. Klopt het is elke dag wel de dag van de dag.
    Voor mij vandaag de dag van het uitslapen hahahahah.
    Die Leidse stem ga ik echt op mijn Tom Tom zetten.

  5. Loontjuh zegt:

    Nog niet eerder gehoord, tsja…met muzikale groet, fijn weekend

  6. paco painter zegt:

    Ik laat de dagen aan mij voorbij glijden

  7. 10eke zegt:

    Iets meer winst… ?
    Gr 10

  8. Judith zegt:

    In de jaren tachtig was het fout om bij Shell te tanken… misschien een overblijfsel uit die tijd?

  9. Pasula zegt:

    Ik wist dat allemaal niet. In elk geval wel een origineel log Tagrijn!
    Shell heb ik nog goeie herinneringen aan, als kind deed ik mee met een wedstrijd van ze en werd toen 2e en kreeg voor mijn doen een enorm grote prijs. Ik he mensen later ook altijd in de richting van de Shellstations gestuurd als ze wilden tanken, zo werkt dat. ๐Ÿ˜‰

  10. sylvester zegt:

    Mijn auto rijdt niet op schelpen, of dat ik ze nu in de benzinetank doe of erover heen wil rijden, het is beide niets ๐Ÿ˜‰

  11. f r e d zegt:

    ……en iedere dag is het freddag, of tagrijndag…ik ben de kwaaiste niet.

  12. Hanny zegt:

    Je wordt horendol van al die Dagen. Wat zou een mens het druk krijgen als hij aan alle Dagen aandacht moet schenken. Dan moet er een Dag van Niets komen.

  13. Emmelinda zegt:

    Ik heb er vorig jaar al eens een logje over geschreven; dat we eigenlijk iedere dag wel een zogenaamd bijzondere dag hebben. In de tussentijd zijn er een heleboel bijgekomen. Nog even en we verlangen naar een anti-dag-dag ๐Ÿ˜›

  14. Tjan zegt:

    Educatief logje hoor… ๐Ÿ™‚

  15. Annemarie zegt:

    Misschien juist vandaag geen advertenties?;)
    Zoiets had ik idd al opgepikt. Had ooit eens een stuk gelezen over het schelpje als symboo. Of gezien op tv, haha.

Je kunt hier reageren

