DE VLEESETERS

Het is een schande! Dáár zou de Partij voor de Dieren eens iets aan moeten doen. Dat een zwaar gesubsidieerde instelling als de Hortus een hele kas vol heeft met vleesetende planten, struiken en bomen. Dat dacht Tagrijn toen hij er vorige week zondag doorheen liep. Al was het wel grappig om te zien dat het plantje hierboven onmiddellijk het ‘schelpje’ sloot als je het aanraakte. Bij de grootste planten durfde hij dat niet echt aan. Want met maar één handje thuiskomen, heeft toch zo zijn vervelende kantjes.
De foto’s hieronder laten de planten zien van klein naar groot. Omdat het misschien niet zo goed te zien is: de kelk op de laatste foto is ongeveer 75 centimeter lang. De kleine zonnedauw, die in Nederland bij bos- en heidevennetjes is te vinden, werd hier niet aangetroffen.

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

18 reacties op DE VLEESETERS

  1. SS zegt:

    Gaaf kan je die in huis houdn?

  2. stefan sebaco zegt:

    hey iedereen ik ben stefan en wel stijl zo die plante ben van limburg belgie en wil ook wel zo’n plant maar waar kan ik die vinden en waar plaats je zo’n pracht ding eigenlijk vriendelijke groete hoop da hier iemand zo vriendelijk zal zijn om mij weg wijs te maken al vast bedankt he groete

  3. Pasula zegt:

    Ik vind ze toch iets lugubers hebben…
    Wel mooie foto’s heb je gemaakt!

  4. Renesmurf zegt:

    het wordt tijd voor een partij voor de planten! Want deze zitten ook maar zielig gevangen.

  5. rietepietz zegt:

    Je hebt gelijk , wát een dierenbeulen zijn het! Mooi zijn ze wel , ik ben ook een aantal keren in de kassen geweest en er is erg veel moois te zien .Zulke mooie foto’s heb ik er nooit van kunnen maken .
    fijne avond en liefs Riet

  6. Geertje zegt:

    Wat zijn ze vreselijk mooi om te zien!
    Ooit heb ik ook een vleesetende plant gehad; lang heeft deze het niet overleefd, ondanks de vliegen die ik heb “voerde” :).
    Misschien te zorgzaam geweest?
    Prachtige foto’s Tagrijn!

  7. Tjan zelf zegt:

    Dilemma van de dag: mag je als vegetariër vleesetende planten eten? Mooie foto’s!

  8. Monique zegt:

    Prachtige foto’s…ik moet ineens denken aan een oude griezelfilm, dat ging ook over vlees(mens)-etende planten……

  9. paco painter zegt:

    Echt fantastische foto’s!

  10. quidam zegt:

    Het doet erg futuristisch aan die vleesetende planten. Ik zou ook mn hand niet in zo’n grote steken, stel je voor…… 😉

  11. Ik vind de planten op de foto’s mooi. Op de foto dan he want in het echt vind ik ze griezelig dus ik houd ze graag op afstand.
    Ik wens je een hele fijne maandag, enjoy,
    Big City Girl

  12. anna zegt:

    prachtig, wat een mooie planten.
    Ik ben nog nooit naar de hortus geweest, maar volgens mij is het zeker een aanrader. Hij komt erbij op mijn lijstje ‘nog te bezoeken’
    groeten
    anna

  13. f r e d zegt:

    hoeveel tournedootjes eet zo’n plantje nou per week??

  14. 10eke zegt:

    Misschien moet je dit melden bij de Partij voor de Dieren. Of start een handtekeningen-actie.
    Geweldige foto’s weer Tagrijn!
    Gr 10

  15. sylvester zegt:

    kunnen ze ook fungeren als waakhonden?

  16. Hanny zegt:

    Schitterende planten en foto’s Tagrijn. De foto met de waterdruppeltjes vind ik de mooiste. Maar dat komt door mijn voorliefde voor water.
    Een volgende keer als ik in Leiden ben, ga ik zeker de kas in van de Hortus. Dat is er de vorige keer niet van gekomen.

  17. Ja dat herinner ik mij opeens , jij (Annemarie) bent toen eerst ’s morgens naar de Hortus geweest.
    Mooie foto’s Tagrijn, ik moet toch ook wer eens naar de Hortus toe.

  18. Annemarie zegt:

    JAAAAA 😀 Helemaal cool! Ik weet me die kas nog helemaal te herinneren!! Super gaaf! 😀
    Die plantjes zijn cool, heb zelf ook 1 vleesetertje in de kamer staan!
    Maarre die drupjes zijn super gaaf geworden!
    Ik heb toen in Leiden 2 hele mooie foto’s gemaakt. 1tje ook van zo’n vleesetertje met drupjes en 1tje van een zonnebloem en die hangen beide in mijn kamer.
    Echt gave herinnering aan de web-loggersmeeting!

Je kunt hier reageren

