GA EENS OM ZEEP…

Er kan zo veel meer met een gewoon stuk zeep! De wetenschap zoekt naarstig naar methodes om kanker en aids de wereld uit te helpen, terwijl de oplossing om de hoek ligt: zeep!
En zeep biedt ook nog eens soelaas bij de suikerziekte van je suikeroompje, bij de vleesboom van tante Annie, bij de depressies van je puberende nichtjes en bij de hart- en vaatziekten die ons met ons consumptiegedrag allemaal bedreigen. Lach om alle kwalen en ga om zeep!

Maar waar kan ik dat halen, vraag je nu natuurlijk af. Kom dan naar de Universele Kerk van Gods Rijk (je mag ook best UKGR zeggen) in speeltuin Ons Eiland aan de Kortenaerstraat in Leiden. Tjdens hun diensten reiken ze gratis gezegende zeep uit tijdens hun Nights of Power.
Stel je voor, orakelt het UKGR, je kunt al je medicijnen weggooien, je kunt er buiten. Al je kwalen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Maar wat is dat dan voor wonderzeep? Ook daar hebben ze een antwoord op. De mensen die een dienst bijwonen, zien een gewoon stuk zeep uit de super. Tijdens het gebed wordt de zeep gewijd, geheiligd en gezalfd. Mensen staan spontaan op uit hun rolstoelen.

Tongen
En helpt het altijd? Ja, het helpt tegen alles, maar je moet er er wel in geloven natuurlijk. Dan ga je vanzelf in tongen spreken. Dat verstaat geen mens, maar dat hoort erbij.
Deze ernstig zieke geloofsgemeenschap is in het buitenland al langer actief. In 2000 stierf in Londen een meisje van acht jaar door mishandeling bij duiveluitdrijving omdat de voorganger zei dat ze door demonen was bezeten. Haar ouders kregen levenslang. Wie zin heeft een dienst bij te wonen: ga met je puisten en andere kwalen 16 maart ’s avonds naar de dienst.

Niet thuis
Tagrijn wilde wel eens iets meer weten over dat stelletje bloedzuigers en ging naar hun website. Maar deze is al dagen lang offline. Met excuses. Zeker vergeten het modem met gezalfde zeep in te smeren.
Uit dit clubje stijgt een zeer onaangename walm op en dat komt niet door de inferieure zeep. Opnieuw is er een gevaarlijke club opgestaan die ongestoord mensen kan manipuleren en intimideren, die aanhangers in de ban van doodsangst en horigheid kan houden. Opnieuw is het mogelijk dat een hysterische sekte tot moord uit geloof kan komen. Opnieuw is het toegestaan dat godsdienstfanaten met hun krankzinnigheid, religieuze krompraat en kwakzalverij in het kwadraat mensen in labiele toestand gigantische bedragen uit de zak mogen trommelen, terwijl achter het gordijntje de enorme kassa rinkelt.
Is het toeval dat ze hun diensten houden in een gebouw van een speeltuinvereniging? Nee, want de doodzieke medemens die zijn laatste sprankje hoop op genezing op deze sekte heeft gevestigd, zal een willig speeltuig zijn in hun klauwen. Gemeente Leiden, kijk niet toe, maar grijp in.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

30 reacties op GA EENS OM ZEEP…

  1. Steven zegt:

    Vreselijk, ik ondervind de gevolgen, mijn vrouw is daar lid en ze durft er niet uit te stappen en ik zie hoe ze agressief die kerk verdedigd en aan de andere kant ziet ze dat dingen niet kloppen, zo denkt ze voortdurend dat we worden afgeluisterd door de kerk en dat ze alles zien wat er in onze omgeving afspeelt, tot in ons huis toe.

  2. van duin zegt:

    ukgr is voert onbijbelse praktijken : ze doen meer aan waarzeggerijen.
    deze weg gaat niet naar God maar ergens anders. de mensen in hun kerk zijn geestelijk blind
    gemaakt door de magie, deze leden kennen de bijbel niet zij Razen dat ze de bijbel kennen
    ze kennen Jezus Christus niet. de leden gaan alleen voor hun plezier voor hun voordeel
    en worden verstrikt in de waarzeggerijen van ukgr kerk. de leden weten niet eens wat een bischop
    in houd wat een charismatisch inhoud , wat de roomse leer is, wat pinksterse leer is
    in plaats dat de leden dit gaan onderzoeken gaan ze juist met ukgr leer mee,
    maar zo word een mens niet gered God laat niet met Zich spotten met deze onbijbelse praktijken
    God is heilig , de ukgr maakt God belachelijk met hun praktijken
    maar God is ook wraakgierig !!!!!!
    het is beter dat de leden zich gaan bekeren en dat ze gered worden
    maar dat de voorgangers ook eens gaan denken waarmee ze bezig zijn
    en dat ze tot de ware God gaan bekeren
    leden van ukgr ga van deze kerk weg
    en zoek God !!!
    uw ziel is belangrijk laat het behouden worden
    en spot niet met God, niet alles is God

    • van duin zegt:

      lieve mensen,
      Jullie snappen er niets van.geld heeft god ook gemaakt,hoe meer je geeft hoe meer

      Reactie op de bovenstaande zin !!!

      Wijs mij in de Bijbel waar het staat geschreven dat God geldgemaakt heeft ?
      Als je zoveel over de Bijbel weet.

      Word het niet tijd om de Bijbel goed te gaan bestuderen ?
      vraag ken jij Christus Jezus dan ?

  3. suzanne zegt:

    lieve mensen,
    Jullie snappen er niets van.geld heeft god ook gemaakt,hoe meer je geeft hoe meer je ontvangt.
    het is gewoon geloven.vroeger offerde ze dieren er was geen geld dat was waarde toen.
    nu offeren ze geld want het moet een beetje pijn doen om te ontvangen en geloven dat JEZUS CRISTUS en GOD ONZE REDDING ZIJN om een beter en gezonder mens te worden.Jezus houdt zoveel van jullie hij heeft ook onze pijnen meegemaakt,zelfs 40 dagen gekweld door de duivel,allemaal voor ons de mens gedaan voor ons allemaal Tot de dood toe,maar god heeft hem laten opstaan..veel liefde van suzanne.

  4. Anoniem zegt:

    Lieve mensen,
    Oordeel niet,zonder dat u het eerst hebt gezien,De Here Jezus leeft en Hij geneest voor degenen die geloven,De UKGR is niet op geld uit,ze zeggen heel vaak,dat niemand verplicht is geld te geven,als u niet wilt!
    De Here Jezus houdt van jullie,geef jullie harten aan Hem,Hij is het meer dan waardig,we moeten elkander liefhebben,ja,dat kan nog zelfs in deze snelle maatschappij!!Ik wens jullie allen op deze site Godsliefde en geluk toe,God Zegen jullie!!!

  5. Marina,40 zegt:

    ik zit toevallig ook sinds een half jaar bij het ukgr,omdat ik genezen wil van uitgezaaide kanker.ik heb meegedaan met de campagne van israel en heb bijna 1200 euro geofferd…dat is al 2 maanden geleden, en nog steeds niet genezen..ook vind ik idd dat ze veels te veel zeiken over geld geven,ja vooral moet je absoluut tiendegever worden,anders ben je vervloekt!!maar daar trap ik dus niet in.ik heb er al over geklaagd.ik wordt bijna die kerk uitgejaagd doordat ze zoveel over geld geven zeiken.en ik zal ook daarom niemand aanraden deze kerk in te gaan!!ik ga nog even door met mn genezingsdiensten, en daarna denk ik dat ik naar een andere kerk verdwijn, 1 die niet zo op geld belust is!!weet iemand een andere kerk voor me met genezingdsdiensten in amsterdam?

  6. Patrick zegt:

    Hallo,
    Wat een hoop ellende is dit zeg.
    Ik kwam vanavond thuis en mijn vrouw zei dat ze weer eens naar de kerk was geweest na een lange tijd.
    Ik zei; goh naar welke dan? ( aangezien dat de kerken bij ons in de buurt zijn afgebroken of het is omgedoopt tot dokterspost, met apotheek en fysio-praktijk en al wat niet meer erbij)
    Ze zei nou… Naar de ukgr.
    Humm???…..wat voor een kerk?
    Ja…..in Den Haag…..het was zo mooi.
    De mensen waren allemaal zo aardig en vriendelijk….en ze gaf mij een foldertje.
    Aangezien ik er nog nooit van gehoord had dook ik maar even de wondere wereld van GOOGLE in.
    Ik schrok me de kelere om het maar even zo uit te drukken( en dat is nog zacht)
    Wat ik daar allemaal las, daar lusten de honden geen brood van.
    En doekje tegen kanker, HIV, epilepsie, aids.
    En ze vinden dat homoseksualiteit een geestelijke achtergrond heeft en demonen in je hoofd.
    Ach dat is het dus…..het zit gewoon tussen je oren…..ik dacht al.
    Dus nu denk je dat het doekje je gaat genezen….NEE…fout.
    Je geloof gaat je genezen, het doekje is een soort van talisman. Dat moet je zien “Als punt van contact tussen God en mens”.
    De rest moet je zelf doen……en het gaat je nog geld kosten ook….en liefst zoveel mogelijk.
    Want hoe meer je geeft hoe meer God van je houdt.
    En als je nu niet beter wordt….dan geloof je niet hard genoeg.
    Dus moet je de kas maar weer even spekken.
    Misschien helpt het dan.
    En om nog even op die doekjes terug tekomen..
    Die worden klaarblijkelijk in alle vestigingen uitgegeven.
    Maar in Leiderdorp hebben ze een gebedsgenezer ( Jan Zeilstra )die de doekjes op zijn eigen lichaam draagt en ze dan uitdeeld na de dienst.
    Denkt deze man dan dat hij gelijk is aan de discipel Paulus ofzo.
    Man..nu ik dit zo aan het tikken ben word ik allen maar kwader.
    En dan die filmpjes van die mensen op de site van UKGR…..man man man.
    http://www.ikgeloofinwonderen.nl
    Je moet het zelf maar gaan bekijken.
    Maar ik vindt het een paar zielige hoopjes mensen bij elkaar.
    En 1 ervan is huisarts???????
    Ik zie het al voor me.
    Sorry meneer, uw kanker is zover uitgezaait dat we niets meer voor u kunnen doen.
    MAARRR…..geen paniek, kom even naar de UKGR en u zult toch genezen…..Ojaa….wel even een bekkie poen meenemen anders werkt het niet….
    En het gekke is…het zijn er maar 9 die erop staan.
    Waar zijn de andere die zo gelukkig zijn geworden of genezen zijn.
    Ze hebben miljoenen volgelingen over de hele planeet.
    En in Nederland zijn 12 of 13 vestigingen en er zijn er maar 9 ….hmmm????
    Ik heb mijn vrouw al die verhalen laten lezen, en ze was er gelijk klaar mee
    GOD DANK

    • Meneer John zegt:

      Je vrouw is wijzer dan jou ! Weet u wat uw problem is, u ken de bijbel niet eens. Je moet gewoon een bijbel, zelfs de ene die de katolieken gebruiken gaan lezen. Het enigste verschil die er is, IS vertellen ze jou niet de waarheid. Lees het zelf voordat je zomaar ga zitten praten. Daar staat hetzelfde in wat er in dezelfde bijbel staat van wat er gebruikt wordt in de UKGR. Vergeet trouwens niet dat GOD heeft de wereld gemaakt en niet de mens. Trouwens, weet je waarvoor de “DOOD” bestaat !!!

  7. 123jack zegt:

    i never heard a pastoor say forget your medicine,after prayer i always heard him say,speak with your doctor…you people are very ill-informed

  8. Laurens zegt:

    1 Correctie. Het 8 jarige meisje Victoria Climbie werd door haar tante bestempeld als bezeten echter de voorganger adviseerde hun naar het ziekenhuis te gaan waar andere instanties dat niet deden dit is zeer duidelijk terug te vinden in het rapport van de Charities Commissie. Ik ben het niet met alles eens van de UKGR (als Ex lid) maar het is NIET waar dat er een ki9nd stierf tijden een gebedsdienst.

  9. Dana zegt:

    Grappig, het is inmiddels alweer een tijdje sinds deze post, ik vond vandaag een mooie ingezeepte glossy kaart in de brievenbus waarbij dat betere leven wordt belooft. Ze weten het mooi te brengen, dat wel.

  10. Anoniem zegt:

    Het zou misschien weleens echt waar kunnen zijn. Ik denk ook dat het belangrijk is dat je er geloof en waarde aan hecht. Ik heb het zelf nooit geprobeerd en ben ook nooit hier naartoe geweest. Ik geloof toch wel dat god de heelmeester is. Met of zonder zeep! Misschien is dat zeepje gewoon een hulpmiddel voor mensen die het écht nodig hebben. Ons leven hangt toch niet af van een stukje zeep? Ik denk dat het een hulpmiddel is……………….?

  11. E.MENDES zegt:

    Ik vraag me af of degene die met dit verhaal is gekomen, dit allemaal in feite zou kunnen bewijzen, lekker zwart zitten maken en vervolgens niet durven verschijnen.
    De kerk bestaat al zo lang( en ook wereldwijdgevestigd) en dan vraag ik me af hoe het dan mogelijk is om men voor de gek te houden! Alleen wie blind is kan dat niet zien!

  12. Plato zegt:

    Is deze sekte al ter ziele? Heeft Leiden al ingegrepen. Het lijkt me nodig want het lijkt me een kwalijk riekend zaakje.

  13. rockstar zegt:

    Hallo mensen,
    Ik ben een tijdje (ik denk ong. een half jaar) naar deze kerk geweest in Den Haag. Het is een kerk waar een leuke sfeer hangt. Het is een grote familie. Iedereen helpt elkaar en bid met en voor elkaar. En ik heb wel het gevoel gehad dat er een God is.
    Maar 1 ding wil ik wel kwijt. Ik vind het niet erg dat mensen in deze kerk geloven, want voor de mensen zelf is het alleen maar goed. Je wordt er een goed mens van (al moet je daar wel je niet-gelovige vrienden voor opgeven). Wat ik wel jammer vind is dat het voor de grote ´leiders´ eigenlijk alleen maar om geld draait. Jammer dat ze mensen daarvoor gebruiken. Tik de naam van de oprichter in op google (Edir Macedo) en je ziet gelijk dat hij uit is op geld en macht. De kerk richt zich heel erg op uitbreiding. Het is een soort van netwerkmarketing of piramidespel. Ook is het een feit dat hij veel geld heeft witgewassen, en betrokken is geweest bij drugshandel.
    En dan in de kerk zelf… Er worden dagelijks diensten gehouden, en dagelijks wordt er om ´offers´ gevraagd (geld dus). Eén keer in het jaar is er een speciale grote dag of zoiets. Er zijn mensen die heel hun maandsalaris of meer geven. Ze zeggen dan: Al geef je maar € 1 of 2, het gaat erom dat je geeft wat je kunt missen. Maar het komt er op neer, dat hoe meer je offert, hoe meer je de liefde of hulp van God zal terug ontvangen. Elker zondagdienst komt het onderwerp geld en offer ter sprake. Deze kerk heeft zoveel leden, zoveel vestigingen, zoveel diensten. Ik vraag me echt af wat er met dit geld gebeurt en naar wie het gaat. Je hoort nooit iets over goed werk of goede doelen. En ik heb nadat ik uit deze kerk ben gestapt zelfs een keer de bisschop in de hoerenstraat betrapt. Ja dat is echt waar! Toen ik hiermee bij de kerk aankwam, zeiden ze dat ze hem er al uit gezet hadden omdat hij ook niet eerlijk was met geld. Jaja, de rest zal wel onschuldig zijn. Ik voel me erg gebruikt door deze kerk. Ik dacht eindelijk gelukkig te zijn, maar ik voel me nu superdom. Er moet echt actie worden ondernomen tegen deze mensen. Het wordt alleen maar groter. Straks is het te laat.

  14. rockstar zegt:

    Hallo mensen,
    Ik ben een tijdje (ik denk ong. een half jaar) naar deze kerk geweest in Den Haag. Het is een kerk waar een leuke sfeer hangt. Het is een grote familie. Iedereen helpt elkaar en bid met en voor elkaar. En ik heb wel het gevoel gehad dat er een God is.
    Maar 1 ding wil ik wel kwijt. Ik vind het niet erg dat mensen in deze kerk geloven, want voor de mensen zelf is het alleen maar goed. Je wordt er een goed mens van (al moet je daar wel je niet-gelovige vrienden voor opgeven). Wat ik wel jammer vind is dat het voor de grote ´leiders´ eigenlijk alleen maar om geld draait. Jammer dat ze mensen daarvoor gebruiken. Tik de naam van de oprichter in op google (Edir Macedo) en je ziet gelijk dat hij uit is op geld en macht. De kerk richt zich heel erg op uitbreiding. Het is een soort van netwerkmarketing of piramidespel. Ook is het een feit dat hij veel geld heeft witgewassen, en betrokken is geweest bij drugshandel.
    En dan in de kerk zelf… Er worden dagelijks diensten gehouden, en dagelijks wordt er om ´offers´ gevraagd (geld dus). Eén keer in het jaar is er een speciale grote dag of zoiets. Er zijn mensen die heel hun maandsalaris of meer geven. Ze zeggen dan: Al geef je maar € 1 of 2, het gaat erom dat je geeft wat je kunt missen. Maar het komt er op neer, dat hoe meer je offert, hoe meer je de liefde of hulp van God zal terug ontvangen. Elker zondagdienst komt het onderwerp geld en offer ter sprake. Deze kerk heeft zoveel leden, zoveel vestigingen, zoveel diensten. Ik vraag me echt af wat er met dit geld gebeurt en naar wie het gaat. Je hoort nooit iets over goed werk of goede doelen. En ik heb nadat ik uit deze kerk ben gestapt zelfs een keer de bisschop in de hoerenstraat betrapt. Ja dat is echt waar! Toen ik hiermee bij de kerk aankwam, zeiden ze dat ze hem er al uit gezet hadden omdat hij ook niet eerlijk was met geld. Jaja, de rest zal wel onschuldig zijn. Ik voel me erg gebruikt door deze kerk. Ik dacht eindelijk gelukkig te zijn, maar ik voel me nu superdom. Er moet echt actie worden ondernomen tegen deze mensen. Het wordt alleen maar groter. Straks is het te laat.

  15. Vriend zegt:

    JE ZEGT DAT DE MENSEN DIE NAAR DEZE KERK GAAN GEK ZIJN? DAT GELOVEN IN EEN STUKJE ZEEP GESTOORD IS?
    WAT IS MEER OF MINDER GESTOORD IN DEZE WERELD? DENKEN DAT JEZELF ZOOO INTELIGENT BENT IS OOK EEN SOORT GESTOORDEN ZIEKTE EN DIE HEB JE VOLGENS MIJ. IS HET MINDER GESTOORD OM IN PLAATS VAN NAAR DE KERK GAAN THUIS TE BLIJVEN ZITTEN EN TV KIJKEN?
    IK WEET NIET OF JE GELOVIG BENT EN IK HOEF DAT OOK NIET TE WETEN, WAT IK WEL WEET IS DAT GOD DEZE KERK VEEL ZEGENNEN BRENGT. ZE ZITTEN AL IN 110 LANDEN MET MILIJONEN LEDEN! DE STUKJE ZEEP IS EEN SYMBOOL EN JIJ ALS ONTWIKKELDE EUROPEAN ZOU DAN NIET BEGRIJPEN DAT MINDER ONTWIKKELDE MENSEN NIET VEEL NODIG HEBBEN OM IN IETS TE GELOVEN. GOD GEBRUIKT ZELFS DE MEEST SIMPELE DINGEN OM ZIJN VOLK TE ZEGENEN!
    HET IS NIET DE STUKJE ZEEP DIE JOU GAAT REDDEN VAN EEN DODELIJKE ZIEKTE OF WHATEVER IS FUCKING YOUR LIFE, MISSCHIEN EEN UIT DE HAND GELOPEN RELATIE?
    WAT JE WEL KAN HELPEN IS JEZUS IN JE HART ZETTEN!
    GOD BESTAAT EN OOK WONDEREN BESTAAN ECHT!
    ALS JE ZEGT DAT GOD NIET BESTAAT DAN DOE JE DE HELE WERELDGESCHIEDENNIS TENIET
    JE MOET ECHT JE BETER GAAN INFORMEREN, DE MEEST GESCHIKTE ONDERVRAAGDE IS GOD. VRAAG HEM OF WONDEREN BESTAAN!
    JESUS LOVES YOU VERY MUCH!
    A FRIEND

  16. velasquez zegt:

    ik denk dat de persoon die dat heeft geschreven moet eerst echt gaan onderzoeken als het zo is!!!!!!!!!!!!!!!

  17. Aan de laatste stukje hoop vastklampen ……
    ik wens je een fijne avond, enjoy,
    Big City Girl

  18. Geertje zegt:

    Wat dood- en dood eng!
    Ongelooflijk en onvoorstelbaar dat mensen dat ook daadwerkelijk geloven!
    Ik zit me hier nog op te winden ook!
    Overigens, wat een leuk plaatje van die Sunlight zeep!!!

  19. befana zegt:

    Ik heb net een stukje zeep besteld, om mijn chronische pijn in mijn portomonaie te genezen. En wat denk je, het hielp…….niet! Waardeloze sekte beloven veel, maar helpen:nee. Dus weg ermee, gelijk met de zeepresten wegspoelen.

  20. Tjan zegt:

    Wat een soap… 😉

  21. paco painter zegt:

    net als elke andere depressie en Jomanda’s waaien ze vanzelf weer over.Met achterlating van een hoop ellende, dat dan weer wel.Ingrijpen dus!

  22. f r e d zegt:

    juridisch zal er wel niet ingegrepen kunnen worden; zo gaat dat hier!

  23. Pasula zegt:

    Sommige mensen geloven alles, die zijn niet meer te helpen, helaas.

  24. Renesmurf zegt:

    Als je ergens maar erg genoeg in gelooft kan er een hoop.
    mijn geloof reikt niet zover.

  25. sylvester zegt:

    Dit doet me denken aan Jomanda, die heb ik helaas niet meer in de aanbieding voor jullie, die is verkast naar limburg en ik dacht sinds kort richting zwolle.
    Andere gedachte die bij me opkwam was streng gereformeerden, maar die zijn zelfs nog minder erg naar mijn weten.

  26. Hanny zegt:

    Wie verlost ons van dit soort gevaarlijk zieke mensen! Laat ze hun eigen zeep gebruiken om zichzelf te reinigen van geldzucht.

  27. Ik wist niet dat ze in leiden aktief zijn, toch ens in de peiling houden.
    Raar trouwens dat de speeltuinvereniging ze onderdak biedt.

  28. Annemarie zegt:

    Ieuw, dat klinkt behoorlijk eng…
    Nee ik moet er niet aan denken! Grijp idd in, voordat er nog meer ‘ongelukken’ gebeuren!

Je kunt hier reageren

