EEN MIDDAGJE KATWIJK

Afgelopen zondag was Tagrijn in Katwijk. Daar valt van alles te beleven. Je kunt er gewoon wandelen, je kunt er vissen, een vlieger oplaten, een kuil graven, spijkers op laag water zoeken en zelfs je schoen verliezen. Vroeger kon je dat allemaal ‘op de gevoelige plaat vastleggen’. Maar hoe zou je dat nu moeten noemen?

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

24 reacties op EEN MIDDAGJE KATWIJK

  1. Joanna zegt:

    Katwijk……….. een van de mooiste stranden in Nederland Tagrijn. Wij hebben twee dagen daar verbracht toen wij met de boot in zuid-west gevaren zijn. Een prachtige haven hebben zij daar met alle accommodatie’s. Urs flippte bijna uit!
    Een prettig weekend, love Joanna

  2. rietepietz zegt:

    Waar je het ook op vastlegt … het zijn prachtige plaatjes.Op het strand is altijd wel iets te beleven , zomer en winter !
    fijne avond en liefs Riet

  3. Geertje zegt:

    Prachtig Tagrijn!
    Mooie foto’s…
    Op de gevoelige plaat leggen is totaal niet meer van toepassing. Maar ach, het resultaat is nog steeds een plaatje 🙂

  4. Jaco zegt:

    Oh sorry, iets te onnauwkeurig de reacties bekeken. Mijn vraag is beantwoord.

  5. Jaco zegt:

    Het leuke is dat de gevoelige plaat juist helemaal terug is. Ten tijde van fotograferen op filmrolletjes was het niet van toepassing, maar de lichtgevoelige chip in het fototoestel lijkt me dun genoeg om weer een plaat te noemen. Tegenwoordig electronisch in plaats van fotochemisch, maar net zo goed vastleggen. Houd die uitdrukking dus lekker in ere.
    Leuk uitstapje. Heb je het monument en het zeesterrenhuis nog gezien?

  6. Renesmurf zegt:

    Nu noem je dat, op de foto knippen, ik tenminste wel.
    Best gezellig zo, daar.

  7. Tjan zegt:

    @Sylvester: Er staat trouwens een zonnewijzer op het dak van die kerk! 🙂

  8. tagrijn zegt:

    @Sylvester: nee, dit is niet de Katwijkse vuurtoren, maar de NH Kerk!
    @Quidam: ik dacht al aan een visser op een logger die zich ’s morgens een ongeluk loopt te zoeken naar zijn andere schoen.
    @Judith: ja, ik heb er speciaal op gelet!

  9. Judith zegt:

    Een stuk drukker dan toen ik er laatst was! Maar toen was het erg slecht weer.
    Heb je het monument aan de Noord Boulevard nu wel gezien?

  10. quidam zegt:

    Wat een bedrijvigheid op het strand, zo vroeg in het jaar.
    Die schoen he….daar kan je heel wat over fantaseren.

  11. 10eke zegt:

    oh oh herSenen… ik ben wel bezig…
    Gr 10

  12. 10eke zegt:

    Oei, de woorden ‘je’ en ‘vast’ zijn verdwenen gedurende de route van mijn herdenen naar mijn vingers, ik zal wel weer sneller denken dan typen…

  13. 10eke zegt:

    Door deze foto’s ga ik naar het strand verlangen.
    Foto’s leg al zo lang niet meer op de gevoelige plaat, dus blijf dat maar lekker zeggen, weet iedereen wat je bedoeld.
    Gr 10

  14. paco painter zegt:

    In 0-eentjes opslaan?

  15. sylvester zegt:

    Volgens mij was die witte toren vroeger een vuurtoren voor de scheepvaart, je ziet ze steeds minder door de moderne navigatie middelen 😉

  16. Op de gevoelige kaart vastleggen???????
    Prachtige foto’s tagrijn. Heerlijk uitgewaaid?
    Ik wens je een fijne dag, enjoy,
    Big City Girl

  17. erik zegt:

    Strand, zee, duinen … Lekker uitwaaien, frisse lucht, altijd iets te zien. Altijd een mogelijkheid voor leuke foto’s. Net als jij hebt bewezen.
    erik

  18. f r e d zegt:

    er kan gejut worden, zie ik……..

  19. Tjan zegt:

    Mooi binair geregistreerd!

  20. Hanny zegt:

    Ik bedoelde eigenlijk nul-eentjes opslaan.

  21. Hanny zegt:

    Een-tweetjes opslaan.
    De tijd gaat weer aanbreken dat ik behoorlijk jaloers wordt op iedereen in het westen die foto’s van strand en zee op zijn log plaatst.

  22. Pasula zegt:

    Mooie fotoreportage, heerlijk, ik verlang naar de wind door m’n haren, lekker banjeren en aan het eind warme choco…tis er wel weer voor.

  23. Annemarie zegt:

    Deze foto’s spreken voor zich dat je een leuke dag hebt gehad! Wow ! 🙂

  24. Mooie foto’s en ja hoe zou je dat nu noemen.
    Misschien op de harde schijf vastleggen??

Je kunt hier reageren

