BIJNA LENTE!

De winter van 2007 zal ons nog lang heugen. Je weet wel: die sneeuwbui op 6 februari. Slechts een paar uur had de natuur nodig om de stad met een witte deken te bedekken, dus snel op pad met het digitaaltje. Tagrijn maakte een schilderijtje van een stukje Zoeterwoudsesingel. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat hij het wel een beetje ‘erger’ heeft gemaakt, want het ijs in de singel lag er natuurlijk niet. Op de achtergrond het bruggetje naar de Kraaierstraat; op de voorgrond het sluisje van de Stadspoldersloot van de singel naar Het Rijn-Schiekanaal.
Maar kijk hieronder eens hoe de singel er een paar dagen geleden uitzag. Feest toch?

(Update: Was dit de goden verzoeken? Het sneeuwt weer!)

Dit bericht werd geplaatst in Expo. Bookmark de permalink .

14 reacties op BIJNA LENTE!

  1. rietepietz zegt:

    Het is weer een “plaatje”, petje af Tagrijn !
    lieve groetjes , Riet

  2. Joanna zegt:

    Morning Tagrijn, nou bij ons is ook weer de winter terug, oke bij ons staat nog niet zoveel in bloei. Bij ons is het geen zeldenheid als het om die tijd sneeuwbuien heeft. Een prettige dag, love Joanna

  3. renesmurf zegt:

    Maart roert zijn staart en april doet wat hij wil, we kunnen dus nog van alles verwachten.
    Maar schaatsen op natuurijs zal er vast niet meer in zitten.

  4. Judith zegt:

    Mooi!
    Zowel het schilderij als de foto.
    Voor mij een zeer bekend stukje Leiden, want ik kom veel in het Plantsoen.

  5. Geertje zegt:

    Ja, heir sneeuwt en hagelt het ook steeds, afgewisseld door zon.
    Vreemd, en van mij mag de zon blijven!
    Mooi schilderij Tagrijn! Hopen dat dit neit weer realiteit wordt 😉

  6. Monique zegt:

    Jee Tagrijn…jij schildert ook dus….mooi hoor…
    Het sneeuwde hier vanmorgen en nu schijnt het zonnetje….maar het is nog geen lente…maart roert zijn staar en april doet wat ie wil, we kunnen nog wel wat verwachten….

  7. paco painter zegt:

    Nu dezelfe foto, maar dan vandaag gemaakt.

  8. Tjan zelf zegt:

    Tagrijn z’n weblog is blijkbaar van invloed op de weergoden, want maart is zijn staart danig aan het roeren momenteel. De komende dagen wat zomerse schilderijtjes dus, als het aan mij ligt 🙂

  9. sylvester zegt:

    Ik lees en hoor overal de opmerkingen, dat we geen echte winter hebben gehad, ik ben daar nuchter in, zoiets kan gebeuren in nederland, ik vind het nog niet zo vreemd 😉

  10. Pasula zegt:

    Een wereld van verschil. Mooi schilderwerk Tagrijn, vooral het kleurgebruik voor het water/ijs!

  11. 10eke zegt:

    Hoera het is weer lente. Ja die ‘paniekdag’ herinner ik me nog heel goed. Maar zalig dat de lente er weer is.
    Je kan geweldig schilderen, echt knap. Lijkt me heerlijk zo’n talent te hebben.
    Gr 10

  12. Hanny zegt:

    Geef mij maar een mooie winterdag met sneeuw en een strakblauwe lucht daarboven. Dat lukt in Nederland niet zo en daarom kies ik in dit geval voor je foto.
    Mooi schilderij heb je gemaakt. Ik doe het je niet na.

  13. Annemarie zegt:

    Op zich heeft die lente foto wel wat… Maar geef mij toch nog maar een dik pak sneeuw! 🙂
    Mooi schilderij trouwens, ik krijg het dus echt niet voor elkaar…!

  14. Ik vind het schilderij mooier dan hoe het echt was die dag.

Je kunt hier reageren

