VERANTWOORDING

Dankzij hoge rendementen
komen wij aan onze centen
voor bejaarden en dementen.
Want wat kan het hen verdommen
hoe wij aan hun  centen kommen,
ook al zijn dat clusterbommen.
Dus om de oudjes te verrijken
gaan we zelfs over lijken.
Zo moet u het dus maar bekijken.

Hoogachtend,
uw Pensioenfonds.

Dit bericht werd geplaatst in Tagrijm. Bookmark de permalink .

15 reacties op VERANTWOORDING

  1. befana zegt:

    Leuk en goed gedicht, ben wat laat met mijn reactie…

  2. Judith zegt:

    Ik sluit me aan bij Riet: opsturen naar je pensioenfonds!

  3. rietepietz zegt:

    Prachtig gedicht Tagrijn , heb je het al naar je pensioenfonds gestuurd? Zéker doen !
    Nee natuurlijk kun je daar hun beleid niet direct mee veranderen maar nét als ik al in jouw reactie bij mijn postbankstrijd zei;
    “ook de afschaffing van de apartheid is in gang gezet door één negerin die niet wilde opstaan in de bus voor een blanke ” zoals destijds verplicht was voor gekleurde mensen .Een omslag in de publieke opinie kán teweeg gebracht worden door slechts één enkel mens , je ziet al hoeveel mensen hier het met je eens zijn dat dit niet zou moeten kunnen !
    Het gedicht is práchtig … doe er iets mee! lieve groetjes ,Riet

  4. renesmurf zegt:

    We betalen verplicht mee, en mogen niet weten wat ze met ons geld doen!
    beetje heel erg vreemd.

  5. anna zegt:

    ja, zo gaan die dingen.
    Er worden gekke dingen met geld of voor geld gedaan. Maar crimineel gedrag komt ook in de hoogste regione voor.

  6. Jaco zegt:

    “Clustermunitie is verwerpelijk wapentuig, maar we hebben voor ons zelf geen richtlijnen die ons verbieden om daarin te beleggen” zegt zo’n knakker van ABP. (Ik had dit nieuws gemist, maar ben nu meer op de hoogte). Daar zakt je broek toch van af? “In onze interne richtlijnen staat niets over moord, dus wij schieten liever onze medewerkers dood dan ze duur te moeten ontslaan.”
    Hallo? Richtlijnen maak je zelf, toch?

  7. quidam zegt:

    Het is toch verschrikkelijk! Ik was verbijstert toen ik het op tv zag. Daar zou je toch een bom onder leggen, onder die pensioenfondsen!

  8. Tjan zegt:

    Bommen in de Tagrijn-kleuren. Zelf aan het clusterknutselen geslagen? Treffend rijmpje!

  9. Monique zegt:

    Mooi gedicht en je slaat de spijker op de kop.

  10. paco painter zegt:

    In de roos !,om maar even in het jargon te blijven..

  11. sylvester zegt:

    Ik ben niet zo van de gedichten, maar deze vind ik wel goed hehehehe

  12. Was toevallig heel gesprek over bij Pauw & Witteman.

  13. Hanny zegt:

    Ik ben bijna geneigd bij mijn pensioenfonds weg te gaan. Maar ja, dan gaan mijn spaarcentjes waarschijnlijk ook de mist in. Het is schandalig wat men doet.

  14. Pasula zegt:

    Ik las het en ben er erg verontwaardigd over!

  15. Annemarie zegt:

    Ze moeten toch ergens rijk van worden! 😉

Je kunt hier reageren

