PAS OP! SLUIPMOORDENAARS!

Er zijn sluipmoordenaars gesignaleerd in de Sleutelstad. Eind maart start een grootscheepse actie om deze criminelen niet alleen op te sporen maar ook om zeep te brengen. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door KPN-dochter Hi, bij wie de misdaadbestrijding blijkbaar hoog in het vaandel staat. Wie juist op het punt stond eens een bezoekje aan Leiden te brengen, moet het vooral niet laten, want hij of zij loopt geen gevaar: ‘Het is maar een spelletje.’
Maar wel een aardig spelletje, vindt Tagrijn, al heeft hij toch wel wat bedenkingen.

Monkey Man
Het is een spel dat met Leiden als proeftuin straks wellicht op heel Nederland zal worden losgelaten. Honderd mensen gaan eind maart met hun mobieltje op stap in de stad en door middel van sms-opdrachten kunnen  ze steeds dichter bij een misdadiger komen. Heb je er een gevonden, dan moet je daar even een foto van maken, die toezenden aan de Monkey Man en zo is er dan weer een van de deelnemers uitgeschakeld en krijg je een nieuw doelwit. Uiteindelijk blijft er nog maar eentje over en die krijgt dan de beloning van duizend euro.

Monkey Murder Mystery
Het lijkt toch wel een beetje op het zoeken naar een groen korreltje zand op het strand van Katwijk, denk je dan. Maar nee, volgens Hi is het Monkey Murder Mystery een speurtocht die tot een goed einde kan worden gebracht, als je een beetje handig bent. De opdrachten die je krijgt, moet je uiteraard uitvoeren. Maak bijvoorbeeld een foto van een filiaal van Primafoon, of zoek in de openbare bibliotheek het woord op een bepaalde bladzijde van een bepaald boek. Doe je dat goed, dan krijg je dus weer een aanwijzing die je dichter bij een van je medespelers brengt. Je bent er zo’n vijf weken zoet mee.
Toch denk je onwillekeurig: je moet een zee van tijd hebben en een zee van beltegoed om aan dit spel  te kunnen deelnemen. Maar dat is een verkeerde voorstelling van zaken volgens Hi. Het gaat er alleen maar om dat Hi een jonger imago krijgt. Jaja, de misdaad loont. Hi!

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

20 reacties op PAS OP! SLUIPMOORDENAARS!

  1. leiden zegt:

    goeie shit landelijk doe ik zeker mee

  2. leiden zegt:

    goeie shit landelijk doe ik zeker mee

  3. bliss zegt:

    lijkt me juist superlachen, elkaar een beetje achteraan rennen met je mobieltje… Je kunt er nog 1000 euro mee winnen ook… jammer dat die inschrijving alweer afgelopen is.

  4. Daffy zegt:

    Ik woon en studeer in Leiden en heb ontzettend veel gehoord en gelezen over deze game. Op de website staat trouwens dat als je het helemaal uitspeelt, vijf weken dus, je max 4 euro kwijt bent.. geen geldklopperij dus.
    Ik denk dat Hi echt aan het verjongen is 😉
    Ik speel mee, dus ga jullie zeker laten weten wat de kosten uiteindelijk waren.. en hoe VET het was!

  5. Geertje zegt:

    Das inderdaad snel verdienen zeg!
    Jaja, echt verjongend….
    Geloof ik dus echt geen snars van; een echte geldstunt!

  6. renesmurf zegt:

    Hartstikke leuk dat mensen nog zo leuk met elkaar kunnen spelen.
    Niks voor mij, ik vind dat veel te eng.
    maar het heeft wel wat, voor de liefhebber.

  7. 10eke zegt:

    Jaja, dat is een slimme zet van de Hi, er zijn vast mensen die meedoen en een foto via sms versturen kost kapitalen, dus daar verdienen ze dik op. Verstandige mensen doen dus niet mee.
    Gr 10

  8. Judith zegt:

    Ik vind het wel interessant klinken. Niet zo interessant dat ik eraan zou meedoen maar toch.
    Leuk dat Leiden de proeftuin wordt: zal de komende tijd mijn ogen openhouden in het centrum 😉

  9. quidam zegt:

    ps hier in Noord schijnt weer de zon volop!

  10. quidam zegt:

    Het lijkt me toch best spannend. Je waant je ff sherlock Holmes. Of Agatha Christie. Ik ben er te lui voor. Maar ik vind het wel een leuk idee 😉

  11. rietepietz zegt:

    slim hé van zo’n bedrijf om de klant “direct” te laten betalen voor de reclame van het bedrijf .
    Goed gedaan , jij en ik horen niet bij de doelgroep en betalen daar dus niet aan mee door niet mee te spelen …. eigenlijk nog niet zo gek !
    Wie het spel leuk vindt moet er voor betalen ,dom …??? niet van de bedenker natuurlijk .
    fijne dag en liefs Riet

  12. Jaco zegt:

    Dergelijke spellen bestaan al langer, zij het niet per se met mobiele telefoon. Gotcha! is zo’n spel, bijvoorbeeld. Maar de meeste LRP-spellen eigenlijk ook, al vinden die meestal niet plaats in het dagelijks leven. Ik zou zeggen: leven en laten, eh, sterven.

  13. paco painter zegt:

    Dan ben je echt gestoord

  14. Pasula zegt:

    Ik snap deopzet en het doel van het spel niet, maar idd een hoop vrije tijd e beltegoed is noodzakelijk. Ik denk niet dat het zo’n succes wordt eerlijk gezegd.

  15. sylvester zegt:

    Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik vind het ook niet erg denk ik dat ik er nooit van gehoord hebt 😉

  16. Hanny zegt:

    Hiervoor zou ik niet de moeite nemen om mijn mobiel op te zoeken en te gebruiken.

  17. Ik denk dat het toch wel geld gaat kosten, en 5 weken is wel lang hoor.
    Waarom niet gewoon lekker een zaterdagmiddag en dan heel massaal, lijkt me veel spannender.

  18. arie zegt:

    Kogelvrije vesten aan, of allemaal in de bunkers.

  19. Tjan zegt:

    Eerlijk gezegd dacht ik dat Tagrijn zijn lezers een 1-aprilpoets wilde bakken, vooral omdat linkjes in deze bijdrage ontbreken. Maar verdomd…
    http://www.monkeymurdermystery.org/

  20. Annemarie zegt:

    Ehh geldverspilling!!
    Als ze dit in Grn invoeren doe ik echt niet mee…
    Maar dus als je in Leiden bent en ineens een horde mensen tegen komt met een telefoon in de hand… Weet je in elk geval genoeg!
    hi;)

Je kunt hier reageren

