EPIEK BIJ FABERS?

In de wekelijkse UIT-bijlage van het Leidsch Dagblad passeert steeds een restaurant uit de regio de revue. Een redacteur van de krant gaat daar dan voor ons een hapje eten en vertelt daar dan over. Twee weken geleden was het restaurant Fabers in de Kloksteeg aan de beurt. Even een stukje uit de recensie:

Let vooral op de verrassende tekst in het midden. Tagrijn heeft er wel eens een paar keer gegeten, maar het is hem nooit opgevallen dat deze Henk en Marianne je tijdens de maaltijd vergasten op een prachtig stuk voorgedragen heldenepiek. Weer wat moois gemist…

SECRETARESSEDAG
Ha fijn, secretaressedag,
dacht hij toen hij de delicatesse zag,
die daar als zijn maitresse lag.

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

10 reacties op EPIEK BIJ FABERS?

  1. renesmurf zegt:

    Soms moet het net opvallen, of ze moeten net zin hebben.

  2. Annemarie zegt:

    Secretaressdag.. Hihi daar werd ik vandaag idd nog aan herinnert!
    Maar 23 euro valt behoorlijk mee!!!

  3. Dwarsbongel zegt:

    Ik heb soms het gevoel dat ik een ouwe zeikerd aan het worden ben als ik weer een taalfout aankaart, want ook professionele taalgebruikers schijnen niet meer uit de voeten te kunnen met correct Nederlands.

  4. rietepietz zegt:

    Ik zou waarschijnlijk de verklaring van Tjan gehecht hebben aan het woord , รกls ik het al gelezen zou hebben want eetgelegenheden hebben niet erg mijn aandacht .
    Eet smakelijk dan maar , lieve groetjes , Riet

  5. !0eke zegt:

    Goed de krant gelezen!!!
    Gr 10

  6. Ben zegt:

    Daar moeten we dus ook eens langslopen…….

  7. Pasula zegt:

    Leuke secr. rijm ๐Ÿ˜‰
    Hanny maakt me trouwens nieuwsgierig met haar reactie, toch maar eens bij haar gaan vissen ofzo. ๐Ÿ˜‰

  8. Ja weer een Nederlandse taal foutje.
    Heb er trouwens al lang niet meer gegeten, toch maar weer eens doen.

  9. Hanny zegt:

    Het is al vaker gezegd, Nederlands is en blijft een moeilijke taal. En journalisten maken er regelmatig een potje van.
    Voor mij is ook een limerick gemaakt. Die ging over een secretaresse uit Wolvega. Dat was ik. De hele limerick is niet voor publicatie geschikt.

  10. Tjan zegt:

    ‘episch’ kan volgens de Van Dale ook groots, spannend of opwindend betekenen, maar ook ik neem aan dat de recensent ‘epicentrum’ bedoelt.
    Episch gedichtje… ๐Ÿ˜‰

Je kunt hier reageren

