PAPAVERS

Na de zomerse weken in april en begin mei zijn we plotseling weer in de herfst beland. Daarom aan het begin van de week maar weer eens een zomers schilderijtje van eigen hand. De achtergrond werd vervaagd en de lucht grijsgroen geschilderd, omdat Tagrijn dat beter in het geheel vond passen. Dit was het schilderijtje dat tussen vele andere aan de wand hing tijdens de open dag van de kliederclub, die gisteren voor een paar maanden dicht ging.Ā  Wat niet betekent dat de penselen onaangeroerd in het schilderkistje blijven liggen. Maar ja, voornemens…

Dit bericht werd geplaatst in Expo. Bookmark de permalink .

20 reacties op PAPAVERS

  1. Pasula zegt:

    Ik vind deze supermooi!

  2. renesmurf zegt:

    Ik vind het wel mooi, dat schilderijtje.
    Het weer vind ik minder.
    We hebben even geproeft aan de zomer, dat smaakt naar meer.

  3. mirm zegt:

    Mooi schilderij zeg! Jij kan echt goed schilderen! Maar kliederclub klinkt wel erg leuk šŸ˜‰
    Liefs, mirm

  4. quidam zegt:

    Wat een prachtige klaprozen, je zou ze bijna plukken. Erg mooi Tagrijn…ik schilder ook zoooo graag bloemen. Ik zat er dus wel naast met het raden! Ik heb de laatste maanden een voorraad doeken aangelegd, onverwachts kruipt het schildersbloed weer door mn vaten en ben ik niet meer te stoppen šŸ˜‰

  5. rietepietz zegt:

    Langs de B wegen in de bermen zie ik de papavers toch al overal in bloei staan ,ze hebben blijkbaar geen last van de terugslag in het weer .
    Die op jouw schilderijtje staan er prima bij !
    fijne avond en liefs Riet

  6. Judith zegt:

    Haha, jij had toch geen verstand van bloemen?
    Heb zelf net moeten googelen om er achter te komen dat een papaver hetzelfde is als een klaproos… Ook ik dacht dat uit papavers opium werd gewonnen, snap er niets meer van.
    Maar goed, daar gaat het hier niet om. Het is een heel mooi schilderij, met een prachtige kleur rood (mijn lievelingskleur!).

  7. Loontjuh zegt:

    Hier zon, nu…fijne dag

  8. Befana zegt:

    Ach ik zie het al, dokter Pulder zaait Papavers.

  9. anna zegt:

    heel mooi tagrijn,
    wat zijn die rode papavers altijd dankbaar om te schilderen en te fotograveren.

  10. HUUB zegt:

    knap werk… heel knap werk…

  11. Fre zegt:

    Mijn dochter kliederd, jij schilderd šŸ˜‰ Erg mooi Tagriijn!!!

  12. Monique zegt:

    Zo, dat is mooi Tagrijn…..voornemens, tja, moet je eigenlijk ook niet doen, er komt altijd weer iets tussen, of je hebt het toch te druk met andere dingen (haha, spreekt zij uit ervaring)

  13. paco painter zegt:

    Ja, dit is wel iets meer dan kliederen

  14. Hanny zegt:

    De klaprozen knallen er uit. Dat doen ze niet alleen in het najaar, maar ook nu in de lente. Je schilderij past dus in meerdere jaargetijden.
    Ik heb het al eerder gezegd, dat ik mensen benijd die zo kunnen schilderen. Ook al zeg je dat het in de kliederclub hing, ik vind het meer dan kliederen.

  15. sylvester zegt:

    Ze voorspellen weer droog weer, maar een papaver, wordt daar ook geen drugs of zoiets van gemaakt?
    En sorry, maar ik geef niets om kunst šŸ˜‰

  16. 10eke zegt:

    Je neef heeft zich netjes gedragen????in de buurt van Di Mario??? Dat is onmogelijk :))))

  17. 10eke zegt:

    Hahaha, kliederclub? Heerlijk als je alles zo in proporties terug kan brengen! Een mooi werk weer! Wees maar lekker trots op je werkstukken en blijf je talent koesteren!
    Groetjes 10

  18. Di Mario zegt:

    Ik heb weinig gemerkt dit weekend van de herfst. Ben dit weekend van werk naar werk, via feestje naar feestje gestuit. Maar…. je neefje heeft zich netjes gedragen šŸ˜‰
    Love As always
    Di Mario

  19. Annemarie zegt:

    Als het een grote opknapbeurt is, dan is een paar maanden dicht wel te overleven dacht ik zo!
    Maar herfst? Ik vind het heerlijk!!!
    Het schilderijtje past idd goed bij het weer!

Je kunt hier reageren

