BEN JIJ BETER DAN HEMINGWAY? (2)


Vorige week riep Tagrijn de lezer op om in navolging van Hemingway een kort verhaal te schrijven van maximaal zes woorden. Achter de zin van zes woorden van Hemingway ging inderdaad een triest verhaal schuil: ‘For sale: baby shoes, never worn.’
Heel veel lezers gaven aan de oproep gehoor en zoals beloofd, worden deze verhalen van zes woorden hier vandaag gepubliceerd. Sommige lezers stuurden vernuftige zinnen op, maar die waren dan te lang of te kort, zodat deze helaas buiten de boot vielen. Streng, maar rechtvaardig, toch? Een uitzondering maakt Tagrijn graag voor Rianne die een compleet kort verhaal opstuurde en het zou dus wel bijzonder sneu zijn daar geen aandacht aan te besteden. Het gaat over een confronterende opmerking die een kind tegen haar moeder maakt. Het grappige verhaaltje kun je hier lezen.

Jullie zeswoordenverhalen

Zonsondergang aan zee. Het volmaakte geluk. (Hanny)

Hé, jij ook hier, lang geleden (Sylvester)

Zonder koffie geen goedemorgen van mij.
De zon schijnt maar ik niet.
In de winter kosten bikini’s niks.
5 dagen werken, 2 dagen verplichtingen.
Morgenochtend doe ik niks, of toch? ( vijf keer Pasula)

Een leeghoofd gezocht om te vullen (Fred)

Honger. De laatste boterham; hoeveel stukjes?
Douwe Egberts Koffie da’s unfaire koffie.
Chip in paspoort, nooit meer onvindbaar. (drie maal Geertje)

Het lawaai achter de muur hoorbaar. (Di Mario)

In jouw tranenzee kapseisde ik. (Paco Painter)

Zes woorden is net één te.
Haar noodkreet zou hem nooit bereiken.
Vliegtuig, toren, boem! Nog een keer!!
“Val dood!” – Zo gezegd, zo gedaan…
Welk klimaatprobleem? We hebben toch airco! (vijf keer Tjan)

Trouwfoto’s óók maar in de vuilnisbak?
Werken… ik…. en mijn uitkering dan ? (twee maal Rietepietz)

Dat waren ze. Tagrijn gaat natuurlijk niet voor jury spelen. Lees en oordeel zelf maar. Of blijft Hemingway voor jullie de winnaar?

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur. Bookmark de permalink .

17 reacties op BEN JIJ BETER DAN HEMINGWAY? (2)

  1. Hermien zegt:

    zie ook http://www.leidenuniv.nl/mare/ even doorklikken naar “zes woorden”

  2. Bert M. zegt:

    Geef mij maar Stephen King King…
    (dat waren er 6, tel maar na..:-))

  3. Di Mario zegt:

    Leuk om te doen en zeker leuke reacties.
    Love As Always
    Di Mario

  4. wat een schitterend idee!!!
    ik zit hier met een smaaaaail van oor tot oor! ;-)))))
    ik vind ze allemaal even prachtig gevonden!
    als ik moet kiezen, gaat mijn voorkeur uit naar;
    Zes woorden is net één te.
    De zon schijnt maar ik niet.
    Werken… ik…. en mijn uitkering dan ?
    *vol genot dit log verlaat*

  5. Rianne zegt:

    Tering, wat een blonde actie van mij zeg….maar evengoed bedankt voor het noemen!;D

  6. rietepietz zegt:

    áls je een winnaar aan zou willen wijzen is volgens mij Tjan een goede keus , scherp hoor!
    Evengoed was het een leuke uitdaging die een stuk simpeler léék dan hij was !
    fijne dag en groetjes Riet

  7. quidam zegt:

    Ik heb het helaas ook gemist….
    dat waren er ook 6 😉
    vind ze allemaal wel leuk.

  8. Loontjuh zegt:

    *Heb ’t gemist*, maar leuk gedaan door allen…fijn weekend

  9. Annemarie zegt:

    Ik heb hem wel gelezen, maar was niet zo into dichten geloof ik 🙂
    Ze zijn trouwens wel leuk! Allemaal goed hun best gedaan, dus allemaal een prijs, hihi….
    fijne dag vandaag!

  10. Joanna zegt:

    Morning Tagrijn, ik vindt het knap hoor, in zoiets ben ik totaal niet talenteert!
    Een prettige Hemelvaartsdag.
    Love Joanna

  11. geertje zegt:

    Die van Fred vind ik wel heel erg sterk!

  12. sylvester zegt:

    Fred en Di Mario vind ik wel leuk gevonden hun teksten 😉

  13. Pasula zegt:

    Ik onthou me van stemming omdat ik ook instuurde. 😉
    Ik vond het wel een zeer leuke schrijfoefening moet ik zeggen.

  14. lenie zegt:

    Word je toch super triest van ??

  15. 10eke zegt:

    Helaas, deze opdracht heb ik gemist.
    Gr 10

  16. Hanny zegt:

    Hemingway is en blijft voor mij de winnaar.

  17. Op het erste gezicht springen er drie uit voor mij.
    Alhoewel ik ze allemaal erg goed gevonden vind.
    De zon schijnt maar ik niet.
    Welk klimaatprobleem? We hebben toch airco.
    Trouwfoto’s ook maar in de vuilnisbak?

Je kunt hier reageren

