PLANTSOEN IN THE PICTURE

Als het mooi weer is, kan je natuurlijk gewoon lekker in het gras gaan zitten, beetje bruinen, beetje bootjes kijken, beetje kletsen. Maar op 3 juni, de Dag van het Park, valt er in de parken in ons land meer te beleven. Zoals in het Plantsoen, een van de vier Leidse parken die meededen aan dit evenement. Dan wordt het ook beetje lopen, beetje elkaar bekijken, beetje eten, beetje drinken:

Eens even kijken wat voor lekkers de wijkvereniging Hogewoerd in de aanbieding heeft:

De dames van de BV Stokbroodbeheer:

En op deze dag mocht het: boomklimmen:

Een padvindersvereniging had zijn bootjes ter beschikking van het volk gesteld, maar deze meneer moest zich eerst nog even moed indrinken:

Deze kinderen hadden in ieder geval geen last van watervrees en staken met een vlot de singel over:

Het zondagmiddagconcert in de muziektent in het Plantsoen, waar opa en oma altijd zo enthousiast over konden vertellen, was weer even terug. De hele dag traden bandjes, ‘strijkjes’ en koren op. Je ziet wel dat dit ook een dolle boel was:

Er was dan ook een aandachtig gehoor:

Aan het Plantsoen huizen verscheidene tandartsen. Niet zo gek dus dat ‘spekkies happen’ ook op het programma stond. De twee kinderen erachter leven helemaal mee!

En wie niet herkend wil worden, kan zijn gezicht natuurlijk laten beschilderen:

En zij laat het allemaal maar langs zich heen gaan en denkt: ‘Ach, jullie gaan allemaal je gang maar. Ik zit hier best.’

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

15 reacties op PLANTSOEN IN THE PICTURE

  1. beuzeblaadje zegt:

    Tjongejonge…dat ziet er echt
    gezellig uit! Jammer dat ik “dat”
    dagje gemist heb. Leuk om er hier bij
    jou toch nog iets van “mee te krijgen”.
    Ajuuuu,
    beuzeblaadje

  2. geertje zegt:

    Was het in Leiden 3 juni Dag van het Park?
    Hier 28 mei; gelukkig maa, want toen was het mijn verjaardag 😉
    Prachtig stukje; wat een weer he?
    Dat vlot; leuk!

  3. lenie zegt:

    nee neus die vatte ik net ,
    met een superduik uit de boom .!!
    ;)))
    Want zag der nog ene hangen , lijkt me bere-gezellig zo’n feessie in het park , zien we hier niet hoor , of ik moet zelf een feessie houden ??
    hmmmm….

  4. dat ziet eruit als een erg gezellig feestje!
    spijtig dat het voorbij is? 😦
    of hangt er nog een spekje voor mij in die boom?? ;-))

  5. Annemarie zegt:

    Mijn eerste indruk was ook al: gluren naar de familie van het plantsoen, maar helaas 😉
    Wel gaaf zo’n dag!

  6. Marcel zegt:

    Het ziet er allemaal gezellig uit. Ik vind wel dat een park daarvoor bedoeld is. Een samenkomst van mensen om het park gezellig met elkaar te delen.

  7. Marjolein zegt:

    Erg leuk om het plantsoen weer eens te zien! Ziet er gezellig uit! Ook kastanjes en beukenootjes gezocht hier… lang geleden! Zitten de vogels er nog in die kooien????
    en.. over je vorige log: hebben ze geen nierbroodjes meer op de Korevaarstraat?
    geoetjes uit Langkawi, Maleisie

  8. teFre zegt:

    Ik geloof dat ik wat vaker de Leidse huis aan huis blaadjes moet lezen, want dit was mij totaal ontgaan, beetje jammer.

  9. quidam zegt:

    “Mijn park!” hier bracht ik mn jeugd door,klom in bomen zocht er beukenootjes en kastanjes, kreeg er mn eerste zoen maakte er mn trouwfoto’s….een heilig plekje voor mij!Word helemaal warm van die foto’s…..

  10. Pasula zegt:

    In een park doet een ieder waar hij of zij zin in heeft, daarom is het ook zo fantastisch, ben gek op parken!

  11. Tjan zegt:

    He, daar was ik zondag ook even. Heel even maar, want de verkrachting van Venus (door een bandje dat zich danig vergalopeerde aan deze Shocking Blue-klassieker) jaagde me héél snel het park weer uit.
    @Judith: gewoon die nee/nee-sticker op je brievenbus vervangen door een ja/nee-sticker; ben je met HET op Zondag, het Witte Weekblad en 2x het Leids Nieuwsblad binnen de kortste keren weer helemaal bij over bruisend Leiden.

  12. paco painter zegt:

    Die boom!! Geweldig!

  13. Di Mario zegt:

    3 juni, 3 juni, mmmmm, dat was zondag..
    Ehhh, nee toen hadden ze hier gewoon zuipen.. of is dat hetzelfde als parkdag?
    Love As Always
    Di Mario

  14. Judith zegt:

    Wat ben jij toch altijd goed geïnformeerd als het over Leiden gaat! Ik kom altijd te laat achter dat soort dingen.
    Jaco en ik liepen zondag nietsvermoedend het Plantsoen in en waren verbijsterd over wat zich daar allemaal afspeelde 🙂

  15. Hanny zegt:

    Ziet er niet uit als de Dag van het Park, maar meer als een buurtfeestje.
    Ook al woont er familie van mij op het Plantsoen, ik heb ze niet kunnen ontdekken.

Je kunt hier reageren

