LEIDS DETAIL 52

Een zonnig plaatje opent de 52e aflevering van het rubriekje Leids Detail. Mocht deze foto problemen opleveren, let dan eens op het bordje links op de achtergrond. Geen hints voor de andere twee foto’s. De omschrijvingen vind je weer onderaan.

Op de eerste foto zie je een bordje van een van de aanlegsteigers van de watertaxi. Dit terras ligt dus aan het water; de Zijlsingel in dit geval. Het terras hoort bij het restaurant dat tegen de walmuur van de Zijlpoort aanligt.
Foto twee: Op Breestraat 66 vind je (nu nog) het Leids Vrijetijds Centrum. De twee karakteristieke lantaarns aan weerszijden zijn op de foto weggelaten, want je krijgt het natuurlijk niet helemaal cadeau.
Foto drie: Tagrijn moet bekennen dat hij dit kapelletje tot een paar weken terug nog nooit in de stad heeft gezien. Maar op een zonnige zondag wandelde hij zomaar eens de RK begraafplaats bij de hiervoor al genoemde Zijlpoort op, omdat hij daar nog nooit geweest was en zag voor het eerst van zijn leven dat daar een kapelletje stond… Maar jullie hadden dat natuurlijk al lang gezien.

Dit bericht werd geplaatst in Leids Detail. Bookmark de permalink .

18 reacties op LEIDS DETAIL 52

  1. Judith zegt:

    Ik ben te lang uit Leiden weg geweest! Wist alleen de Zijlpoort te plaatsen…

  2. Jaco zegt:

    Weer terug van weggeweest, en gelijk maar één uit drie deze keer. Zo vaak in LVC geweest, en dan herken ik het nog niet, maar mijn excuus is dat ik er meestal ’s avonds kwamm :). Een prettige aflevering weer!

  3. 10eke zegt:

    Weer dank Tagrijn en troost je, zelfs ik kende de laatste foto niet 🙂
    Gr 10

  4. Niklas zegt:

    Je eigen omgeving verbergt vaak geheimen, waar je toevallig tegenaan moet lopen. Nadat ik hier ruim 30 jaar woonde ging ik een tijdje iemand helpen met kranten bezorgen. Toen heb ik plekken gezien die ik nog nooit eerder had gezien!

  5. Loontjuh zegt:

    Leuk verteld. Dat kapelletje nog niet eerder gezien. Leuk om te weten dat ’t er is
    Een muzikale groet.

  6. f r e d zegt:

    dat vrije tijdscentrum is zeker alleen te bezoeken als de beheerder niet met vakantie is……..

  7. Marcel zegt:

    Ik niet hoor, want ik kom zelden in Leiden.

  8. Sjoukje zegt:

    Zo zie je maar dat je altijd wel weer een mooi plekje in je eigen stad tegenkomt waar je het bestaan niet van wist.
    Fijn weekend!

  9. quidam zegt:

    Het ziet er op de foto’s beter uit dan nu….de kooi heeft zandzakken voor de deur. Noodweer voorspelt. Ik houd mn hart vast voor die mensen. Ik zit hoog en droog, maar daar…..tsss ik heb de ravage vorige keer gezien.

  10. Jenny zegt:

    Leuke foto’s maar ik herken niets.Ik ben natuurlijk wel eens in Leiden geweest maar heel vluchtig.Dat terras aan het water zit er heerlijk uit!
    Groetjes!

  11. jeetjemina zegt:

    Wat een leuk terras zeg!
    Helaas zal het vandaag wel zo goed als leeg zijn, vrees ik.
    Al fotograferend zie je meer, dat blijkt maar weer uit de andere twee foto’s!
    gr eva

  12. Zakina zegt:

    Altijd leuk om iets te ontdekken in je eigen stad 🙂

  13. Di Mario zegt:

    Dat ik die plekken niet ken, dat vind ik niet zo erg, maar die dame op foto 1 die zo heerlijk onderuit ligt.. Dat ik die niet ken.. een ramp…
    Love as Always
    Di Mario
    ps, Kaylee is mijn kleinste nichtje

  14. Tjan zegt:

    Ja hoor, het kapelletje kende ik. En het terras en het LVC natuurlijk ook. Drie uit drie dus. Mijn weekend kan niet meer stuk! 😉

  15. Renesmurf zegt:

    Soms zie je dingen die je nooit eerder hebt gezien, mooi is dat!

  16. Hanny zegt:

    Mooi plekje om even tot rust te komen op de waterterras!

  17. Yesssss drie uit drie dit keer.
    Maar moet eerlijk zijn, het kapelletje kende ik omdat we daar vorig jaar een rouwdienst hebben gehad

Je kunt hier reageren

