BOEKEN MET SALSA IN LEIDEN

Laatste zondag van de maand. Tijd voor de wekelijkse boekenmarkt in Leiden. Omdat het mooi weer was, omdat Tagrijn er al heel lang niet meer was geweest en omdat er een aantal DJ’s salsamuziek stond te draaien (er mág gedanst worden), ging hij er dus maar weer eens een kijkje nemen. Dat viel hem niet mee. De mensen van de muziek deden hun best, maar niemand vond de vrolijke klanken vrolijk genoeg om te gaan dansen en ook de ‘koek en zopies’ stonden er maar een beetje te staan.

Gelukkig waren er toch wel een paar mensen die nog geen boek hadden, langs de kramen slenterden en af en toe zelfs bleven stilstaan.

Ondertussen sputterde de fontein wat tegen.

En een paar mensen vonden het wel een aardig plekje om wat uit te rusten op een van de oude visbanken.

Maar met je handen in je zakken lekker werkeloos toekijken, heeft ook wel wat.

Al kun je er natuurlijk ook bij gaan liggen. De honden vinden het allemaal wel best.

Het allermooist is natuurlijk als je een eigen fotograaf meeneemt en lekker met een shaggie naar de muziek van je eigen vogeltje kunt luisteren.

Maar de meeste mensen zochten toch de zonzijde en vonden een plekje op een van de vele terrassen aan de overkant.

Waarmee maar weer eens bewezen wordt, dat je van eigenlijk helemaal niets toch nog een logje kunt maken.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

13 reacties op BOEKEN MET SALSA IN LEIDEN

  1. rietepietz zegt:

    Ik dóe niet anders Tagrijn !
    Mijn logjes gaan vrijwel nooit érgens over maar wat maakt het uit! Je schrijft heerlijk en in dit geval ook nog leuke foto’s , wat wil een mens méér in komkommertijd!
    lieve groetjes , Riet

  2. boeken met salsa???
    klinkt mij als muziek in de oren!!
    wat een heerlijkheid!!
    al swingend snuffelen…
    man ik had het wel geweten…
    en ik kan nog steeds geen salsa dansen, ze proberen me het al jaaaaaaren te leren…
    maar ik had er vast wel een boek over gevonden…en een paar vrijwillige leraren..
    ;))))

  3. geertje zegt:

    Tagrijn; niets?
    Wat is er heerlijker dan slenteren, en niets moeten 🙂
    Dat is heel veel!
    Mooie sfeerimpressie.

  4. Jenny zegt:

    Het ziet er heel gezellig uit! Iedere Zondag, die boekenmarkt? Dan ga ik toch ook eens naar Leiden, wel leuk, beetje snuffelen.
    Groetjes!

  5. Leukerd zegt:

    Leuk dat gestruin door boeken. Bier drinken in de zon kan altijd nog.

  6. lenie zegt:

    ik mag graag neusen tussen boeken ,
    om daarna de oogst te bekijken op
    een terras ….het is inderdaad nu bewezen
    om van niets een loggie in mekaar te draaien , hahahahaha, geeft een inspiratieloze weer moed !!
    groet lenie

  7. Seraka zegt:

    gezellige sfeerfoto’s
    die terrasjes zien er beter gevuld uit
    als dat ze hier waren
    ik vind het sneu voor de standhouders
    maar ik denk dat ik ook liever een terrasje zou pakken 😉

  8. paco painter zegt:

    Niets leukers dan boekenkramen. Weer of geen weer

  9. Di Mario zegt:

    Kan ik nu nog een boekje uitzoeken..
    Mmmmm, de geur van oude boeken is wel lekker.
    Love As Always
    Di Mario

  10. sylvester zegt:

    Ik zou ook voor het terrasje gaan, nu ben ik ook geen boeken liefheber 😉

  11. Lachen Tagrijn, jij de middag ik de avond op de log.
    Morgenavond bij mij een log gemaakt na zessen, de markt was toen al helemaal leeg maar de terrassen zaten nog vol en op de Koornbeurs was het toen ook behoorlijk druk.
    Wat een verschil dan he in een paar uur tijd.

  12. astrid zegt:

    Moet toch eens een keer Leiden gaan bezoeken, ziet er zo gezellig uit. Maar als de zon schijnt is het overal wel “fun”.

  13. Hanny zegt:

    Geef de mensen eens ongelijk dat ze, nu de zon eindelijk scheen, op een zonnig terrasje gingen zitten in plaats van in de schaduw bij de kraampjes rond te snuffelen, of ook in de schaduw naar de koek en zopie te gaan.

Je kunt hier reageren

