WE KOMEN ER AAN!

Eindelijk, ik ben onderweg. Nog een kleine week en ik ben bij jullie. En ik kom niet alleen, want ik neem dit jaar miljoenen vriendinnetjes mee. Veel en veel meer dan anders. Wij vinden dat wel gezellig, maar jullie  noemen het een plaag. Ach, we houden wel van een beetje plagen, dat is waar. Als jullie lekker in je tuintje zitten of op een terrasje met wat zoetigheid op de tafel, dan weten we je met tientallen te vinden. Eerst draaien we pesterig een paar rondjes om je heen en dan hup, aanvalluh!
Dan komen jullie in actie. Jullie gaan wild om je heen slaan met alles waar we dan volgens jullie bang voor moeten worden. Wij bang? Wij zijn uitgerust met een wapen waarvoor jullie doodsbang zijn. Want als je daarmee in aanraking komt, wordt het voor jullie echt geen gezellige dag meer. Letterlijk eigen schuld, dikke bult.
Nee, we verheugen ons alweer op de confrontatie. Jullie zeuren er nu wel over dat er een muggenplaag is, maar dat is nog helemaal niks vergeleken met dat leger waarmee wij dit jaar in aantocht zijn.
Jullie zijn lekker bezig met het opwarmen van de aarde. Daardoor is het de laatste tijd behoorlijk zacht weer geweest. Voor ons ideaal om aan onze nesten te werken. Dankzij jullie zijn dat er nu veel meer dan anders en nu zijn ze klaar. Nu zijn we ongeduldig geworden en trekken wij, de werksters, erop uit. Lekker agressief op zoek naar zoete waren. Zet ‘m op geelzwarten! En dan vinden we wat in het gras en dan gaat daar net iemand met z’n dikke kont zitten. Ja, dan vraag je er toch om?
Schreeuwen dat het pijn doet, dat het jeukt, dat je misselijk wordt, soms zelfs flauw valt. Naar de dokter rennen. En je dacht dat wij dat zielig vinden? Kom nou!
Nee, zo vanaf half augustus zal 2007 een zomer worden die de mens nog lang zal heugen. We zullen er alles aan doen om dat waar te maken. Want wij houden wel van jullie gezwelligheid. Tot gauw!


Afgelopen maandag stond hier een stukje over stapelgedichten. Hier zijn al veel reacties op gekomen, verscheidene ook met foto’s. In de loop van de volgende week worden die geplaatst. Dit is dus even een herinnering voor degenen die misschien ook nog willen meedoen.

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

21 reacties op WE KOMEN ER AAN!

  1. Henriette zegt:

    Je hebt een leuk log Tagrijn. Ik ben er nu al even met plezier op aan het rondsnuffelen.
    Na het harde werken gun ik de wespjes ook hun uitgelaten stemming. Nog even de beest uithangen voordat ze het loodje leggen.
    Vorig jaar een wonderlijk voorval gehad met wespen in onze slaapkamermuur. Wist je dat ze met duizenden het geluid kunnen maken van een tevreden spinnende kat? Het heeft mij menig gelukzalige nacht gebracht met dit geluid.

  2. rietepietz zegt:

    Zolang je geen allergie hebt voor wespen valt een steek eigenlijk best mee , niet te snel in paniek raken dus .
    Wij eten en drinken eigenlijk nooit iets in de tuin en ook dat scheelt best veel .
    Onze buren zitten vrijwel altijd buiten dus waarschijnlijk trekken de leges daar wel heen .
    fijne zondag en lieve groetjes , Riet

  3. Seraka zegt:

    met in het achterhoofd de spreuk
    een ezel stoot zich in het algemeen…..
    juist ja
    zal ik deze zomer mijn haar niet in een oranjetint verven
    als ik mijn vakantie op de camping wil overleven tenminste 😕
    2 jaar geleden was ik nog niet zo wijs
    en leek mijn kapsel regelmatig een wespennestje 😉

  4. Di Mario zegt:

    Totaal Off Topic, hier niets mee te makend hebbend…
    Die winkel zit vlakbij het oude gebouw van de Rabobank.
    En.. ik verwacht je volgende week donderdag.. Want dan is er een optreden van de Flaming Stars.
    Love As Always
    Di Mario

  5. Pasula zegt:

    Oei, ik had liever dat je me er niet aan herinnerde, brrrrr ik moet niets hebben van die steekwapens!

  6. beuzeblaadje zegt:

    Nou zeg wat een grote mond voor zo’n klein
    geel/zwartje! Bij voorbaat al beginnen met pesten? Kom maar op as je durft!! We zullen nog wel eens zien wie er wint! Poeh!

  7. kroosduiker zegt:

    Kom maar op met dat ongedierte, de spuitbussen staan klaar, mij maak je niet gek;)

  8. Marcel zegt:

    Nou, ik heb het niet zo op wespen!Dus die plaag mag lekker doorvliegen!

  9. Renesmurf zegt:

    Iedereen is welkom, maar ze moeten niet aan me komen, dan wordt het een stuk minder aangenaam!

  10. mis ik iets???
    plaag???
    lust ze rauw !!
    maar volgens monique zijn ze gefrituurd beter ( in thailand )
    men nemen een plastic fles…knipt het in tweeen..bovenkant onderste boven er weer op…vullen met limonade siroop…en ophangen…zoveel mogelijk….hihhihihihihi
    laat maaar komme !!!!!
    ;))))))

  11. lenie zegt:

    zit al onder die muggenzifters …die bijten wat graag dit jaar ….arghhhh !!
    die wespen ??? kom maar ……heb me een bijenkletsers gekocht !!! Wauwwwwww …moeten wel getest netuurlijk …..

  12. Di Mario zegt:

    Ik ben er helemaal klaar voor. Laat ze maar komen. Deze oorlog ga ik winnen, met weinig gewonden aan mijn kant en veel doden aan hun kant.
    Love As Always
    Di Mario

  13. erik zegt:

    Wespen, muggen en … puberteit. De drie grootste misuitvindingen van moeder natuur.
    Ewik.

  14. f r e d zegt:

    kom maar op!!! met jullie tailles waarop menig vrouwmens jaloers is, zodat ze gelijk aan de lijn gaat……

  15. Ja het wordt weer wespentijd, ach we wachten maar af.
    En kleine tip hoe rustiger je blijft hoe minder last.

  16. sylvester zegt:

    Ik heb dit jaar nog geen mug, wesp of bij gezien, wel vliegen, maar dat komt door de knaagbeestjes hier in huis, maar die steken niet.
    Als klein jochie van een jaar of 8/9 heb ik wel eens in een wespennest getrapt, en ik kan je verklappen dat je dan harder rent dan anders hihihi

  17. Judith zegt:

    Ik kan letterlijk nog geen vlieg doodslaan, laat staan een wesp, dus de vliegenmepper komt er hier niet in… Gelukkig komen ze meestal op J. af en niet op mij 🙂

  18. gastvrij als ik ben, ontvang ik jullie met open ..
    .. vliegenmeppers! :-))))
    aangename kennismepping! :-))

  19. Hanny zegt:

    Uit ervaring weet ik dat een wesp maar een klein tikkie hoeft te hebben met een krant of vliegenmepper of wat dan ook, en zij is er geweest. Proefondervindelijk bewezen tijdens een vakantie in Denemarken waar een ware plaag heerste. Dus onze kranten en vliegenmeppers liggen klaar. We lusten ze rauw.

  20. Annemarie zegt:

    Off-topic: Ik bespeelde de camera omdat de Harold was uitgeschakeld 😉

  21. Annemarie zegt:

    Nou kom maar op met die werksters! Ik ben al gestoken en erachter gekomen dat ik en niet allergisch ben en geen bult. Dat het hooguit een paar uur wat zeurt en dat dat alles is… Dus ik ben er niet bang voor!!!
    Maar voor anderen blijft het vervelend. Toevallig staat er daar bij mij nog een gekke voetnoot van op mijn log… 🙂 Alleen in een andere context! Ach feit is en blijft dat het rot beesten kunnen zijn…
    En als je allergisch bent dat je dan wel degelijk een probleem hebt.

Je kunt hier reageren

