HARTJESDAGEN 2

Op de Nieuwmarkt, dat ook tot het ‘feestterrein’  hoorde, was niet veel meer te beleven dan een songfestival, waar iedereen zijn of haar beste beentje mocht voorzetten. De conclusie dat nieuw zangtalent voorlopig niet uit Amsterdam zal komen, lijkt Tagrijn na het horen van drie liedjes gerechtvaardigd. En zo is dat heel netjes gezegd. Snel terug naar de Zeedijk om ‘apies te kijken’, want daar gebeurde het allemaal.
De Chinees deed uitzonderlijk goede zaken en was om een uur of vier ‘los’:

Zelfs de boeddhatempel ging vandaag commercieel:

Deze bijnagothic-tiepjes wisten nog niet wat ze zouden nemen:

Maar zo te zien smaakte het allemaal heel goed:

En dan kan je met een volle maag weer vrolijk verder:

Van bovenaf keek Nam Kee toe en zag dat het goed was:

Een , twee, drie, vier, hoedje van, hoedje van…

Mooi roze is niet lelijk:

Zie ik er ook niet kinky uit?

Kinderen worden betoverd door de aanwezigheid van een toverfee:

Onder het toeziend oog van de politie laat Tagrijn de rotzooi achter zich en verlaat hij dit feest:

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

17 reacties op HARTJESDAGEN 2

  1. PaulHUzzz zegt:

    Leuk dat jij er ook was! Mooie foto’s 🙂

  2. druiveke zegt:

    Leuk dat we over jouw schouder mee mochten kijken naar al die mooie mensen! Leuke plaatjes! Volgend jaar toch ook zelf maar weer eens die kant op…
    Enne…Nam Kee… volgens mij heb ik daar wel eens gegeten!

  3. beuzeblaadje zegt:

    Ik blijf het een hele happening vinden daar in Amsterdam! Je hebt er leuke “typische” plaatjes geschoten Tagrijn!
    En nu zondag op naar de Vrijmarkt?
    Groetjes,
    beuzeblaadje

  4. Loontjuh zegt:

    Leuke reportage…gezellig…fijne avond.

  5. mirm zegt:

    Oeh altijd leuk apies kijken! =D Slim dat je er foto’s van hebt gemaakt Tagrijn, zo kunnen we allemaal mee genieten! Heerlijk al die mensen!
    Liefs, mirm

  6. Sjoukje zegt:

    Mooie fotoreportage, ziet er weer heel gezellie uit. Aapjes kijken is één van mijn favo bezigheden.
    Groetjes en een fijne dag verder.
    Sjoukje

  7. Rietepietz zegt:

    Wij hebben in ons dorp ook altijd hartjesdagen , het er daar alleen beduidend rustiger aan toe . Nou ja , verschil moet er zijn .
    liefs Riet

  8. Annemarie zegt:

    Ik zou nog bijna trek krijgen van dat eten. Alleen lijkt me dat op dit moment niet verstandig, hahaha.

  9. henriette zegt:

    Wat een uitdossingen allemaal. Het heeft wel wat weg van carnaval. Ik had nog niet eerder gehoord van de Hartjesdagen. Maar het lijkt mij wel gezellig om er rond te lopen.

  10. lenie zegt:

    apies kijken is een favoriete bezigheid , nou die werd hier goed beloond ;))
    fijn zo’n reporter door de stad ,
    bedankt dat je ons mee liet kijken !!!

  11. Zakina zegt:

    Wat een diversiteit aan mensen… heerlijk om naar te kijken 🙂

  12. Di Mario zegt:

    Je hebt een paar mooie op de foto gezet.
    Ik vraag me toch af of Nam Kee ook verkleed was of dat zijn gewone kleding was.
    Love As Always
    Di Mario

  13. f r e d zegt:

    niet naar de chinese tempel geweest???

  14. Hanny zegt:

    Als ik deze leuke foto’s zie, spijt het me dat ik niets van dit festijn wist toen ik in Amsterdam woonde. Ik heb heel wat gemist!

  15. Pasula zegt:

    Hahaha je hebt er weer een paar fraaie portretten uitgelicht tagrijn, het was zéér de moeite van het wachten waard!

  16. Mooie reportage en zoals ik gisteren al schreef, hoop er volgend jaar toch eens naartoe te gaan.

Je kunt hier reageren

