CARNIVOREN IN LEIDEN

Nu lacht ze nog… Maar dat lachen zou haar snel vergaan. Nog geen vijf minuten later was er niets meer van haar terug te vinden. Vanuit heel Europa waren tot en met zondag grote en kleine carnivoren in de Leidse Hortus op bezoek. Een dergelijke grote show van vleesetende planten wordt ieder jaar in een andere botanische tuin binnen Europa gehouden. In eerdere jaren viel die eer te beurt aan Gent, Bonn en Liberec (Tsjechië). Voor de liefhebbers was er ook een markt, waar de handzame exemplaren te koop waren.
Tagrijn ging er een kijkje nemen en met gevaar voor eigen leven heeft hij ze soms van heel dichtbij op de foto gezet. Dus hieronder wat plaatjes van kleine, heel kleine, grote en heel grote planten. Kijk je rijk, maar kom niet te dichtbij. Een vingertje is een welkom hapje voor de grote jongens!

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur. Bookmark de permalink .

23 reacties op CARNIVOREN IN LEIDEN

  1. geintje zegt:

    Whaaaa Ehbo kist gepakt mn fingers kwijt

  2. geertje zegt:

    Echt prachtig!
    Arm meisje; was het al na 5 minuten verdwenen? 😦
    Van sommige bloemen kan je je haast neit vorstellen dat het vleesetende planten zijn!

  3. Henriette. zegt:

    Prachtige planten.
    En die grote plant wil ik ook wel. Ze eten kinderen zei je? Echt waar? Met huid en haar?
    Gegarandeerd succes?
    Doe maar een half dozijn.

  4. Hermien zegt:

    Ach, wij eten toch ook zonder enig mededogen sla en boontjes.

  5. Renesmurf zegt:

    Ik vind het maar eng, die vleesetende planten.
    Uitroeien lijkt me meer op zijn plaats, maar ja, ze hebben ook recht op leven.

  6. Jenny zegt:

    Oh….mooi! Ze zien er zo prachtig uit en toch vleesetend!!!Mooie foto’s, @Tagrijn!!Het laat weer eens zien , hoe de natuur wrede planten ook mooi kan maken voor de onschuldige toeschouwer.Die 5e foto is heel mooi, dat hele zachte wit/paars, zo sierlijk.
    Groetjes!

  7. Loontjuh zegt:

    *Gaat gauw weg hier, te gevaarlijk, hihi*.
    mooie foto’s…een muzikale groet.

  8. Leukerd zegt:

    Ongelooflijk dat zulke prachtige planten zo gevaarlijk zijn he? Ze spreken in ieder geval tot de verbeelding.

  9. Jaco@werk zegt:

    Geweldig coole planten zijn dat toch, en schitterend vastgelegd.
    OT: stuiterballenadres is veranderd sinds een klein half jaar, de URL luidt nu: http://stuiterballen.fotopic.net

  10. janneke zegt:

    nou die had ik dus echt nog nooit gezien!!
    gaaf hoor !!
    en ze staan zo lekker stil, ik was in de vlindertuin in artis en daar stond er bijna geeneen stil…
    maar tagrijn…nu ik dit zo bekeken heb…doe een beetje voorzichtig als je veilig vrijt…niet in t verkeerde zakje hangen…AUW
    ;))))
    gr janneke

  11. Judith zegt:

    Waanzinnige foto’s zeg, dat zijn nog eens planten! Misschien een leuk nieuw project voor in onze tuin 😉

  12. kroosduiker zegt:

    Wat een fantastisch mooie foto’s, mijn complimenten Tagrijn!

  13. Pasula zegt:

    Geweldig zo’n dag, ja Tagrijn dit is een belevenis waar ik graag bij had willen zijn. Je kan niet alles meemaken maar toch… en dan de dag besluiten met onbeperkt spare-ribs kluiven…. (en ’s avonds nog een lekkere horror voor het slapengaan)

  14. f r e d zegt:

    wordt het vlees met een knoflooksausje gegeten??

  15. lenie zegt:

    die planten zijn mooi van lelijkheid !
    ze zien der niet uit , maar had ze niet willen missen , eigenlijk wel erg nieuwsgierig wat die joekel zo in het dagelijks leven naar binnen slurpt …..

  16. heeeeeeeeel voorzichtig ben ik doorheen dit log gestapt!
    pffffffff, da’s levensgevaarlijk hier????
    mooi hoe deze plant ieder insekt erin weet te luizen!
    ik hoop dat een ‘tagrijn’ geen insekt is??? :-))

  17. Di Mario zegt:

    Ik had van jou wel verwacht dat je dat meisje zou redden.
    Love As Always
    Di Mario

  18. Druiveke zegt:

    Wat een geweldig mooie foto´s heb je er van gemaakt!
    Blijft intrigerend, vleesetende planten!
    Zelf heb ik er ook eens eentje gehad, ( http://druiveke.web-log.nl/druiveke/2006/01/dionaea.html#comments ) maar dat was maar een kleintje… die grote zijn helemaal super!!

  19. Monique zegt:

    Prachtige foto’s! Eng idee eigenlijk, planten die vlees eten….Liberec, daar ben ik jaren geleden geweest..helaas niet zo mooie foto’s gemaakt als deze hoor, hihi, ik had een oude camera, geen digitale….

  20. Hanny zegt:

    Wat een feest zal het zijn geweest om daar, gewapend met je camera, rond te lopen. Schitterende planten met hun bloemen, die vleeseters. Heb je je vingers nageteld toen je weer buiten was?

  21. Annemarie zegt:

    Jaa ze zijn geweldig!! Ik heb hier zelf een kleintje, doet het alleen niet zo goed. Teveel horren hier in huis, haha.
    Maarre vorig jaar toen ik in de hortus was, de ochtend van het ezelsbruggetje, waren er ook allemaal kleine exemplaren! Geweldig 🙂

  22. beuzeblaadje zegt:

    Ik heb mijn “muis” zover mogelijk naast de pc gelegd en ben zo heel zachtjes naar beneden gescrold. Gelukkig heb ik mijn vingers nog…..Jammer van dat mooie meiske, helemaal “opgegeten”??
    Groetjes,
    beuzeblaadje

Je kunt hier reageren

