EEN WEEKJE ZEELAND 2

Voordat we naar Veere gaan, brengen we nog even een bliksembezoek aan de provinciehoofdstad Middelburg. Het was Open Monumentendag, dus de abdijtuin hierboven was te bezichtigen.
In het oude Veere valt het oude stadhuis natuurlijk meteen op.

We wandelen door smalle straatjes langs de oude stadsmuur…

Is het niet fantastisch dat al die oude huizen er nog zo prachtig ‘Brugge en Gent-achtig’ bijstaan?

De keitjesstraten zijn een lust voor het oog.

Opeens zijn we bij de haven. Het is droog, half bewolkt en niet echt koud. Er ligt een uitnodigende boot. Kom, we gaan aan boord! Er valt niet veel te praten. Kijk maar gewoon om je heen. Naar het silhouet van Veere, naar de bootjes die over het Veerse Meer manoeuvreren, naar eh… alles!

Daar is de oever al weer. We gaan van boord.

Morgen staat er weer iets heel anders op deze weblog, maar woensdag kunnen degenen die zin hebben mee naar Yerseke, waar we onder andere de bekende oesterputten gaan bezoeken.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

23 reacties op EEN WEEKJE ZEELAND 2

  1. beuzeblaadje zegt:

    Ik zie op diverse loggen steeds meer foto’s
    van Zeeland en vooral Veere wordt vaak genoemd! Ben zelf noooit in Zeeland geweest maar zou dolgraag eens gaan zeker nu ik die foto’s van jou heb gezien! Prachtig die
    “oudhollandse” straatjes en gevels, heerlijk dat Veerse Meer.
    En uh….morgen ga ik beslist mee naar Yerseke! Tot dan,
    beuzeblaadje

  2. Leukerd zegt:

    Ja, ja jaaaa! Daar zijn wij van de zomer ook geweest!

  3. Sjoukje zegt:

    Zeeland is echt mooi, je hebt er ook zo`n mooie natuur. Prachtig zijn die oude geveltjes. In Nederland is nog heel veel moois te vinden.
    Groetjes Sjoukje

  4. Henriette zegt:

    Ohhhhh..oesterputten. Dat wordt smullen. Ik heb van het weekend een paar oesters mogen proeven afkomstig uit Zeeland.
    Maak je tong maar alvast nast Tagrijn, want ze smaken heerlijk.
    Veere ziet er leuk uit. Nog echt een stukje vroeger op je foto’s.

  5. Renesmurf zegt:

    Ik ben nog nooit in Zeeland geweest.
    Verder wel in alle provincie`s.
    Wellicht kom ik daar nog eens, het ziet er prachtig uit.

  6. f r e d zegt:

    zeeland….. te onderschat!!!

  7. rietepietz zegt:

    Wauw , prachtig allemaal ! Ik krijg alleen al zere voeten als ik al die schilderachtige “kinderhoofdjes ” zie !
    En Sylvester moet beter opletten , wat hij niet thuis kan brengen is volgens mij gewoon de vlag achter op de boot.
    lieve groetjes , Riet

  8. Judith zegt:

    Prachtige foto’s, ook in je vorige Zeeland-logje.
    Ik ben enigszins bekend in Zeeuws-Vlaanderen, omdat ik daar familie heb wonen, maar de rest van Zeeland ken ik absoluut niet. Aan je foto’s zie ik dat dat onterecht is.

  9. lenie zegt:

    net wat je zegt Gent/Luik achtig ..
    ons landje kan wel mooi zijn ..
    hélemaal weg van die Abdijtuin ..
    varen is en blijft gewoon héérlijk
    over die Zeeuwse wateren …nog mosselen op ??
    kijk uit naar je Yerseke log ;))

  10. sylvester zegt:

    Zo zie je maar dat niet alleen Leiden, mooie gebouwen en straatjes heeft 😉
    De eerste foto van op het water, wat zie ik daar rechts? Ik kan het niet thuisbrengen.

  11. klaproos zegt:

    geweldig ja tagrijn die sfeer van die ouwe dorpjes en steden, dat boeit mij ook altijd enorm, en ik kom tijd van leven te kort om alles mee te maken :-))
    gelukkig kan ik via jouw log een en ander zien:-))
    bokrijk zou wel wat voor jou zijn??
    oesterputten…. ga jij parels zoeken :-))
    veel geluk ik zal voor je duimen:-)
    groetjes
    klaproos

  12. Zakina zegt:

    Wat leuk dat de abdij open was, zo te zien heeft Middelburg nog meer moois (ben er ooit geweest nl).
    Ik krijg door je foto’s gewoon zin om toch maar eens een keer naar Veere te gaan. Wat mooi en autentiek nog steeds.
    Je hebt er weer een mooi verslag van gemaakt… ik kijk al uit naar woensdag 🙂
    Off topic:
    Ik heb uitgebreidt antwoord gegeven op mijn site op je verhaal, misschien vind je het leuk om nog te lezen 🙂

  13. Seraka zegt:

    de manier waarop jij Veere fotografeerde
    ziet er voor mij erg uitnodigend uit
    ik hou veel van dat sfeerje van stadsmuurtjes, geveltjes en kinderkoppies
    die abdijtuin is helemaal een plaatje

  14. Het zijn weer mooie foto’s van een mooie stad, nl Middelburg. En dan ben je niet naar de ‘Overkant’ geweest? De overkant is Zeeuws-Vlaanderen. Met Hulst, Sluis, Aardenburg, Cadzand. Ook zeker de moeite waard.

  15. Pasula zegt:

    Wat een geweldige foto’s. Je maakt vaak foto’s vanuit het zelfde oogpunt als ik ook zou doen valt me op. Ik heb er weer van genoten Tagrijn!

  16. Di Mario zegt:

    Ja dat vind ik leuk, heerlijk dat zeeland.
    Love As always
    Di Mario

  17. wat een prachtige beelden van middelburg!
    ’t heeft inderdaad heel wat brugge- en gent-invloeden. ;-))
    ik dobber nog wat rond op het veerse meer, want dit log boeit me ..

  18. Emmelinda zegt:

    Jaaaa dat is zeker fantastisch dat die huizen nog zo prachtig bijstaan! Geweldig om te zien. Wat is dat mooi!!

  19. Jenny zegt:

    Wat een prachtige impressie geven de foto’s van Zeeland! Erg mooi!

  20. Mooi stadje Veere, is alweer jaren geleden dat ik er geweest ben.
    Eens even in mijn schema van de komende twee weken of ik er in de buurt ga komen, alhoewel het schema wel heeeeeeeel erg strak is.
    En inderdaad morgen hoop ik Annemarie ergens in het noorden te gaan zien.

  21. Annemarie zegt:

    Offtopic: nee ik was niet in Leiden en daar ga ik vandaag (maandag) ook niet naartoe. Emile moet voor zaken ook in het hoge noorden zijn, dus daar hebben we afgesproken. Vandaag (maandag) dus.
    En de ezelsbruggetjesdag was 16 september. Vandaag (maandag) dus een jaar en een dag geleden! 🙂
    Ik schrijf de logs altijd in de vorm van vandaag, omdat veel van mijn bezoekers op de dag zelf komen!
    Weltrusten voor straks!!!

  22. Annemarie zegt:

    Zeeland is gewoonweg prachtig!
    Zowel de kust als het binnenland. Zonde dat ik niet meer bij Opa kan slapen, maar anders had ik dat zeker weten vaker gedaan om dan Zeeland verder te verkennen.
    Prachtige foto’s! Ik waan me er gelijk weer 🙂

  23. 10eke zegt:

    Er is toch nog heel veels moois te zien in ons land!
    Gr 10

Je kunt hier reageren

