EEN WEEKJE ZEELAND 3

Achter deze dijk ligt het dorpje Yerseke. Maar wij gaan vandaag naar de aan deze kant liggende oesterputten. Die liggen er al sinds 1870 en het geheel wekt de indruk dat er sindsdien niet veel aan is veranderd.

In bepaalde delen van het complex is het water glashelder en kan je de oesters goed zien liggen.

Kijk nu maar even rustig rond. Hou af en toe wel even je neus dicht, want het ruikt hier bepaald niet naar bosviooltjes. Misschien krijg je net als Tagrijn af en toe het gevoel in een levend schilderij van Edward Hopper rond te lopen.

We verlaten nu dit complex en lopen naar de haven. Het kleine deel is een jachthaven, maar in het grotere deel liggen de vissersvaartuigen voor die andere troef van ‘Yese’: de mosselvangst. Wie verwacht hier mooie oude vissersscheepjes te zien, komt bedrogen uit: er liggen hier uitsluitend moderne schepen met geavanceerde apparatuur.

De kapitein van dit kleine bootje had nog wat tijd over en dacht: laat ik maar eens gordijntjes gaan haken.

We verlaten Yerseke om op zoek te gaan naar een segoviatuin, die helaas gesloten is. Maar daar zien we wel een van de mooiste polderlandschappen van de provincie. Dit stuk werd vroeger gebruikt voor zoutwinning in het veen. De smalle paadjes zijn met een beetje goede wil nog te vinden.

Zo, nu hebben jullie nog één uitstapje te goed. Dat doen we volgende week een keer. Dan gaan we naar Oostkapelle. Hieronder zie je ons gezellige reisdoel.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

17 reacties op EEN WEEKJE ZEELAND 3

  1. Emmelinda zegt:

    Wat leuk om te zien, Marc is er ook geweest en kwam dan wel met gedetailleerde verhalen thuis maar ik wil het natuurlijk ook ff tsjekken he. Et voila…hier is het dan 😀

  2. beuzeblaadje zegt:

    Sorry, sorry, sorry!!!
    Heb woensdag de boot naar Yerseke gemist!!
    Maar heb nu de “schade” ingehaald.
    Tja, wat moet ik zeggen van de oesterputten?
    Ze “zeggen” me niet veel…..
    Ik zie meer uit naar de fair in Oostkappele hoewel, als ik me niet vergis heb ik daar ergens op een log (Sary?) al een voorproefje van gehad…
    Fijne avond,
    beuzeblaadje

  3. dat was een fijne wandeling, tagrijn!
    je hebt onderweg prachtige plaatjes geschoten!
    dit is een heus reklamelog voor zeeland!

  4. Renesmurf zegt:

    Wow, dat is echt prachtig, echt vakantie en echt genieten.
    Vooruitzien en plannen.

  5. paco zegt:

    Heel mooi verzorgd, Tagrijn.

  6. Zakina zegt:

    off topic: als ik het eerder had gezien had ik het meteen verbeterd, maar nu voor je gedaan hoor 🙂

  7. Befana zegt:

    Maar wat moet je n u met mosselen, als het hutspot eten wordt in Leiden? Wel mooie foto’s van Zeeland, dit is een provincie waar je niet gauw komt.

  8. rietepietz zegt:

    Je kunt zó bij de VVV gaan werken Tagrijn , een práchtige rondleiding .
    Van mij mogen al die oesters daar voor de vogels blijven liggen want die “snotterige” lekkernij is kins voor mij !
    fijne avond en groetjes , Riet

  9. j@ntje zegt:

    wat een apart durp!!!
    helemaal goed man!!
    en die NAZOMER fair??
    verheug me erop!!
    ahhaahhaha
    zonnige dag!
    groetjes janneke

  10. klaproos zegt:

    de moderne visserij moet wel om wat te kunnen verdienen natuurlijk, de romantiek heeft geen tijd meer :-))
    mooi om te zien tagrijn,
    ik heb genoten..
    groetjes
    klaproos

  11. Zakina zegt:

    Goh idd het doet aan op sommige foto’s of je een schilderij binnen stapt… ik verwachtte alleen niet moderne schepen (stom heh). Gelukkig doet mijn neus nog steeds niets, dus ik rook het niet hahaha.. maar je schrijft niet of je je aan de oesters of mosselen hebt gewaagd, vooral die laatst :P:P:P

  12. Judith zegt:

    Inderdaad een prachtige wolkenlucht op de eerste foto! Die polder is trouwens ook schitterend.

  13. lenie zegt:

    het is Zeeland pur sang …..en dat het er riekt …ja dat geloof ik graag ;))
    De Fair hier had ook een hoog Wassenaars gehalte hoor , maar heb er voor log een boerenfeest van gemaakt ;))Die in Oostkapelle ken ik , ben benieuwd hoe je hem neerzet ;))

  14. Di Mario zegt:

    Heerlijk, doet me toch weer teruggaan naar mijn vakanties in Zeeland.
    Love As Always
    Di Mario

  15. f r e d zegt:

    je kan zo in de bijverdienste van de plaatselijke vvv.

  16. Sylvester zegt:

    Ik lust geen oesters en zeker niet van die oude, en ook geen mosselen.
    Er staat trouwens wel 1 platbodem/schouw op de foto, die zijn niet zo modern hoor 😉

  17. Annemarie zegt:

    Bij deze log krijg ik zowel vakantiegevoel als mijn Quiberongevoel! Prachtig allemaal 🙂
    Ook al mag het daar dan misschien wat stinken, dat is toch de charme van het plekje lijkt me zo!

Je kunt hier reageren

