EEN WEEKJE ZEELAND 4

Dit is het vierde en laatste logje over Tagrijns verblijf in Zeeland. De jaarlijkse Fair in Oostkapelle trekt vele bezoekers van heinde en verre. Al bestaat een beetje de indruk dat onder ‘heinde’ Wassenaar en onder ‘verre’ Blaricum dient te worden verstaan. Maar ook de Zeeuwse klederdracht werd weer uit de mottenballen gehaald om dit weer eens aan het volk te kunnen tonen. Zoals bekend worden op een fair dingen verkocht die je eigenlijk niet nodig hebt, tegen een prijs die de gemiddelde bezoeker er hier graag voor betaalt. De muziek ontbreekt niet en ook de oude ambachten worden geshowd. Tagrijn had dit keer meer oog voor de ‘tiepjes’ dan voor de ambachtelijk vervaardigde abrikozenjam en daarvan laat hij hieronder dus wat zien.

Onder de vrolijke klanken van een big band en na te hebben afgerekend, verlaten we deze Fair in Oostkapelle.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

21 reacties op EEN WEEKJE ZEELAND 4

  1. Rietepietz zegt:

    Klederdracht heeft zéker wel z’n charme , toch kan ik me voorstellen dat het steeds minder gedragen wordt want echt makkelijk lijkt het niet te zitten .Het zijn mooi plaatjes Tagrijn . liefs ,Riet

  2. Renesmurf zegt:

    Zo heel gek staat die kleding niet.
    Het staat ze wel.

  3. klaproos zegt:

    ik ga voor de jongen met de accordeon en de ganzenhoeder :-))
    wat een schattige plaatjes tagrijn,
    had er wel willen zijn op die fair,
    ziet er leuk uit, en de big band..
    altijd gaaf een gezellig muziekje:-)
    groetjes
    klaproos

  4. beuzeblaadje zegt:

    Ik heb genoten Tagrijn!
    Niks mooiers dan mensen bekijken toch?
    Hoewel……ik vind die ganzen ook prachtig
    om te zien! Maar je hebt er leuke typetjes uitgehaald!
    Fijne avond,
    beuzeblaadje

  5. Henriette zegt:

    Leuk optrekje in de tuin.
    En ook echt de beelden die bij een country fair horen. Zo’n drijvers demonstratie met een Border Collie mag ik ook altijd graag zien. Zulke intelligente honden. En dan dat typische “eye” dat ze doen in lage houding.
    Boven het rode hoedje zie ik een bordje met -Boris jasjes-. Wasdat? Nog niet eerder van gehoord. Of is het een zeeuws begrip?

  6. Sjoukje zegt:

    Leuk om al die extreme typetjes te fotograferen. Het ziet er wel heel gezellie uit.
    Groetjes Sjoukje

  7. Tjan zegt:

    Het lijkt wel koninginnedag, maar dan zonder de koningin, want als die hier had rondgelopen had ze als tiepje vast wel op een van je foto’s terecht gekomen.

  8. Judith zegt:

    Vier logjes over een week weg – dat moet toch wel een zeer geslaagde vakantie zijn geweest! Veel zon ook op al je foto’s: klopt het dan toch dat in Zeeland de zon veel vaker schijnt dan in de rest van Nederland?

  9. Marcel zegt:

    Wij hebben in de buurt ook jaarlijks zo’n buitenleven fair op landgoed Marienwaard! Is best gezellig!

  10. Zakina zegt:

    Goh wat leuk dat je mensen van allerlei pluimage hebt gefotografeerd ipv de vers gemaakte abrikozenjam 😉

  11. Emmelinda zegt:

    Leuk om te zien; net of je even terug in de tijd gaat. Bijna…kijk maar eens naast die prachtige oude kassa…daar staat een typisch stukje nu hihi

  12. Monique zegt:

    “meer oog voor de tiepjes” , dat kan ik me voorstellen, mensen zijn zeer interessant om te fotograferen en te schilderen.
    De foto van het orkest met op de voorgrond de paarse bloemen is een hele mooie foto!

  13. paco zegt:

    Jij hebt niet stilgezeten.Mooi hoor

  14. Joanna zegt:

    Woww Tagrijn een leuke fotoreportage met een goed oog 😉 Het eerste wat mij in zin kwam was: er bestond eens in Nederland een TV-zending die de naam had: Ken je plekje (of zoiets!)
    Een prettige dag, love Joanna

  15. veel interessanter dan abrikozenjam, tagrijn, dit tiepetjeslog!! :-))
    spijtig dat dit het laatste vakantieverslag is. ik zit juist goed .. :-))

  16. Di Mario zegt:

    De laatste log alweer? Dan wordt het tijd dat je weer een keer naar Zeeland gaat.
    De foto’s zijn mooi gelukt.
    Love as Always
    Di Mario

  17. Sylvester zegt:

    op foto 1 lijkt dat voorste potje (vanaf de foto gezien) meer op pindakaas of mosterd dan jam 😉
    Bos en Duin, zo heet ook een restaurant bij de drunense duinen 😉
    Dat er ganzenhoeders bestaan wist ik ook nog niet 😉

  18. Hanny zegt:

    Je hebt mooie tiepjes uitgezocht. Die te fotograferen is vaak leuker dan rondsnuffelen op een fair.
    De klederdracht maakt veel herinneringen bij mij los aan mijn opa en oma en diverse tantes in dracht, en de heerlijke vakanties die ik bij hen heb doorgebracht.

  19. lenie zegt:

    Bourtange ??? Welnee lijkt er niet op ;))
    Deze Zeeuwse weelde komt goed over hoor , ook al zag ik mijn jas voorbij komen en zelfs ….ja ………een bekend gezicht hahahahahahahahahaha maar dat terzijde !
    Ik wist al dat je met dit log zou komen en was er al bang voor ;)) Maar de typetjes komen héél goed over …………knap gefliepst !

  20. Annemarie zegt:

    Off topic @ jouw reactie op mijn log:
    Nou nu dus wel.. Ik verveel me.. Vanavond in slaap gevallen dus totaal niet moe nu… En weinig te beleven nog…

  21. Annemarie zegt:

    Ik wist niet dat honden ook al ganzen dreven?!?
    Doet me een heel klein beetje denken aan Bourtange…

Je kunt hier reageren

