EEN KIJKJE IN 3007

De Drie Octobervereeniging is geen club die alleen maar terugkijkt naar het jaar 1574.  In de optocht lieten zij ons een blik werpen in het jaar 3007. Een futuristisch en kleurrijk gebeuren als je de eerste foto’s bekijkt. De internationale groep Fly Fox Symphonie toonden ons vreemde wezens.

In 3007 is de mens in staat fraaie vrouwen te klonen. Het probleem is dat ze er allemaal gelijk uitzien en dat ze allemaal op het zelfde moment de zelfde bewegingen maken. Je ziet ze hier komen en gaan.

Zouden er in 3007 nog auto’s rijden? Of is dan alle energie op? De groep Abacus ontwierp speciaal voor deze optocht de voertuigen die waarschijnlijk in de toekomst het straatbeeld zullen bepalen.

Met het heftige getrommel van de groep Segura werd het kijkje in 3007 besloten. Het was allemaal heel spectaculair.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

22 reacties op EEN KIJKJE IN 3007

  1. Rietepietz zegt:

    Daar zijn zéér creative geesten aan het wekr geweest , het ziet er heel bijzonder uit en ik kan me voorstellen dat je genoten hebt .
    lieve groetjes , Riet

  2. Zakina zegt:

    De fantasie heeft parten gespeeld zo te zien… maar persoonlijk denk ik dat alles er tegen die tijd heel strak uit gaat zien. Maar wat een werk zullen ze hier aan gehad hebben.

  3. Leukerd zegt:

    Die eerste foto’s doen me een beetje denken aan Erik of het kleine Insectenboek. Prachtige kostuums zeg!

  4. Jenny zegt:

    Gave foto’s! Die vervoersmiddelen lijken een beetje op die uit de films “Mad Max”!

  5. Renesmurf zegt:

    ja, het is een mooie carnavalsoptocht daar!
    Leuk hoor.
    En droog.

  6. Henriette zegt:

    Een leuke parade.
    Futoristisch.
    Sommige karretjes doen mij denken aan de film Waterworld met Kevin Costner en Tina Turner.

  7. loontjuh zegt:

    *Hmmm, 3007, hihi*…mooie foto’s.
    Ben zelf niet geweest, zo heb ik her en der toch mee kunnen genieten…fijne dag.

  8. Sjoukje zegt:

    Ziet er spectaculair uit, prachtige kostuums. Leuk om zo een blik in 3007 te werpen,dat maken wij allemaal niet meer mee.
    Groetjes Sjoukje

  9. paco zegt:

    Te gek.Zou ik wel willen meemaken

  10. befana zegt:

    Mooi hoor die optocht en erg goede foto’s

  11. Tjan zegt:

    Ik laat de optocht al een paar jaar niet letterlijk maar figuurlijk aan me voorbij gaan. Deze foto’s bewijzen dat ik dit jaar daadwerkelijk iets gemist heb. Ziet er erg fraai uit!

  12. druiveke zegt:

    Wat een kleurrijke figuren! Schitterende creaties! Kan me voorstellen dat je genoten hebt! Een waar spectakel!

  13. Emmelinda zegt:

    Lijkt me niks om allemaal op elkaar te lijken en dezelfde bewegingen te maken op hetzelfde moment. Ik denk dat ik rond 3000 maar ophou met reïncarneren ghehehe

  14. Di Mario zegt:

    Het ziet er wel mooi uit, maar ik ben blij dat ik dan niet meer leef hoor..
    Love As Always
    Di Mario

  15. Pasula zegt:

    Heftige foto’s, en mooi fantasierijk uitgevoerd!

  16. f r e d zegt:

    ik denk dat ik in 3007 nog maar eens kom ontzetten……

  17. J@ntje zegt:

    die hebben vast hun inspiratie van de film ‘waterworld’ …
    o ik zie dat syvester ook al een idee heeft thunderdome..ja ! hahahahahha
    groetjes janneke

  18. Sylvester zegt:

    Doet me denken aan die film met Mel Gibson en Tina Turner, mad max in Thunderdome 😉

  19. klaproos zegt:

    wauw tagrijn….
    da’s een en al kleur en spektakel…
    over de voertuigen twijfel ik een beetje omdat we na 2012 wel een ander tijdperk ingaan waarin de voertuigen waarschijnlijk passé zijn :-)) even googlen met het jaartal maakt je wijzer..
    maar het ziet er wel héél erg bijzonder uit, doet me denken aan een film met tina turner :-))
    of topic
    wat leuk dat we ongeveer dezelfde muziek smaak hebben:-)
    als we nog even doorgaan hebben we straks naast elkaar aan de bar gehangen in leiden :-))
    en eehh heb jij al een reportage van de leidse billenknijper gemaakt 🙂
    slaap lekker
    groetjes
    klaproos

  20. Dit was inderdaad een geweldige groep en goede spectaculaire afsluiter.
    Je stond ook op een mooi punt om te fotograferen zo aan het begin, bij ons 6 rijen dik, maar ja we zaten wel vooraan hahahaah

  21. Annemarie zegt:

    Een waardige afsluiter van de optocht! Prachtig gedaan 🙂
    Maar sowieso de optocht was echt genieten!!!

  22. Hanny zegt:

    Dat geloof ik graag, dat het spectaculair was. Prachtig aangekleed en uitgevoerd!

Je kunt hier reageren

