OPA OF PAPA?

Een echtpaar in Londen kon geen kinderen krijgen, dus gingen zij op zoek naar een spermadonor. Die vonden ze heel dicht bij huis, meldt de Evening Standard. Want de 72-jarige vader van de man stelde zich beschikbaar en via kunstmatige inseminatie is zijn schoondochter nu zwanger. Het is voor het eerst dat zoiets in Engeland gebeurt. ‘Mijn schoonvader? Daar krijg ik een kind van’, verzuchtte de vrouw .
Maar nu wordt het dus wel ingewikkeld, denkt Tagrijn. Want bij de geboorte is de man zowel grootvader als vader. En de vrouw heeft haar eigen oom gebaard.
De gelukkige niet-biologische vader krijgt er nu een halfbroertje bij. En de baby zal ook in verwarring raken, want moet hij nu papa tegen opa zeggen? En weet het kind wat het tegen zijn half-broer moet zeggen? Gewoon papa? En de vrouw van opa? Is dat de stiefmoeder of de grootmoeder? En als opa dat nog een keer doet, wordt die baby dan de oom of tante of de broer of zus van zijn eh… vader..offeh… van dat andere kind? Of allebei? Tagrijn raakt nu in verwarring. Andere ingewikkelde familiebetrekkingen mag je helemaal zelf bedenken.

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

22 reacties op OPA OF PAPA?

  1. Jenny zegt:

    Tjéé….@Tagrijn! Wat ingewikkeld allemaal!
    Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken, zou ik dat willen? Of zou ik voor een andere keuze gaan? Ach, gelukkig hoef ik me daar geen zorgen over te maken, die tijd heb ik al achter de rug,( Kleine kindjes bedoel ik ).Maar toch zet dit aan tot nadenken!
    Greetz!

  2. beuzeblaadje zegt:

    Hou op!!! Hier word ik dus helemaal
    gestoord van! My God wat een heerlijk
    “ingewikkelde” toestand als je daar over gaat nadenken. Maar dat doet Beus dus niet!
    Dat laat ik aan Tagrijn over!!
    Groetjes,
    beuzeblaadje

  3. Erwin Troost zegt:

    In de dierenwereld staan ze hier weer helemaal niet van te kijken, naar ik mag aannemen.

  4. Emmelinda zegt:

    Oh hahaha ja daar gaat inderdaad je fantasie mee aan de haal!
    Maar goed, ik vind het natuurlijk wel heel fijn dat dit gezin op deze manier geholpen kon worden 😉

  5. Rietepietz zegt:

    Ach , de mogelijkheden zijn er nu eenmaal en ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat, áls er een donor aan te pas moet komen ,deze opa voor de familie een aantrekkelijk optie is .
    Zo is het kind in ieder geval met deels de zelfde genen verwekt als de vader zelf gedaan zou hebben .Het zal de “vader” zéker meer het gevoel geven dat het zijn eigen kind is dan met een “vreemde” donor!
    lieve groetjes , Riet

  6. Passievrucht van Karel Glastra van Loon, dat komt in me op.

  7. Henriette zegt:

    Oooooooh Klappertje toch !! Hahahaha.
    Tja….wat zal ik zeggen….ik zal maar zeggen…..ik zeg maar niks.
    Of….ik doe het toch.
    Ik begrijp de achterliggende gedachte wel. Ze willen natuurlijk een kind met de familie-genen. Een kinderwens kan ik ook nog wel begrijpen. Maar soms vind ik dat ze er tever in gaan om dit gerealiseerd te krijgen.
    En dit vind ik dus echt tever gaan.

  8. jeetjemina zegt:

    Tsja..hoe ingewikkeld kun je het maken!
    Mooi verhaal!
    gr eva

  9. Zakina zegt:

    Weet je die kleine zegt gewoon pappa tegen zijn half broer… maarre deze verwarde situatie bestaat al een tijdje, want moeders doneren ook eicellen aan dochters.

  10. Leukerd zegt:

    Ach nee gatver. Het idee alleen al. Bovendien is mijn schoonvader nou niet bepaald eentje van het aantrekkelijke soort. Maar hij is wel lief. Dat dan weer wel.

  11. paco zegt:

    Ik vind het allemaal niks.

  12. klaproos zegt:

    tssssssssssssssssssss
    ik weet niet goed wat ik daar van moet zeggen tagrijn:-)
    ik ehhhh der is een gezegde maar dat is zó grof dat ik het niet uit mijn toestenbord kan krijgen
    fymayswbyb dat zijn de eerste letters van het verhaal:-))
    maak jij der wat van ..
    zal ik later zeggen of het jongetje of meisje is geworden…in jouw verhaal:-))
    groetjes
    klaproos

  13. f r e d zegt:

    van je familie moet je het hebben…….

  14. Hermien zegt:

    Ik begrijp niet waarom men dit soort dingen niet gewoon privé houdt.

  15. Pasula zegt:

    … en we noemen hem Jan. Of als het een meisje wordt: To.
    Lekker simpel houwen die dingen.

  16. of hij nu ‘papa’ of ‘opa’ zegt, of eender wat, vind ik niet zo belangrijk, als er af en toe ‘ik zie je graag’ uitkomt is het voor mij oké.

  17. Di Mario zegt:

    Dat kind groeit op voor galg en rad, dan kan niet anders..
    Love As Always
    Di Mario

  18. Sylvester zegt:

    Een maat van mij had die positie ook, zijn opa was ook zijn vader, maar hij is opa altijd papa blijven noemen 😉
    Houdt wel je familie lekker beperkt hihihi

  19. Annemarie zegt:

    Het is natuurlijk mooi dat je op deze manier een kleine kunt krijgen… Maar ik zou dan toch liever een onbekende hebben of gaan voor adoptie!

  20. Hanny zegt:

    Wat verschrikkelijk ingewikkeld voor het kind later, als het zich gaat verdiepen in familierelaties. Die krijgt een identiteitscrisis.

  21. Judith zegt:

    Tja, er is een hoop mogelijk tegenwoordig.
    Toch denk ik niet dat ik voor een dergelijke optie zou gaan…

  22. Pfffffffffffffffffff raak inderdaad ook in verwarring.
    Zullen we het maar gewoon kind noemen hahhaha

Je kunt hier reageren

