ZAANSE SCHANS

Een tijdje terug stond hier een verslagje van een bezoek aan de Zaanse Schans. Op een van de foto’s was een molen in tegenlicht afgebeeld, waarvan Tagrijn vond dat ie die maar eens een keer moest schilderen. Omdat hij vandaag naar een onderwerp zocht dat hem weinig tijd zou kosten, hierboven het resultaat. Zoals je ziet is de werkelijkheid wel wat geweld aan gedaan door er links een extra wolkenpartijtje bij te zetten. Dat is beter voor de compositie. De foto zie je hieronder nog een keer staan. Wat had hij graag dat speciale lichteffect erin gekregen, dat er op de foto wel is!

Dit bericht werd geplaatst in Expo. Bookmark de permalink .

24 reacties op ZAANSE SCHANS

  1. novelle zegt:

    mooi schilderwerken zeg

  2. Plato zegt:

    Werk jij met Acrylverf Tagrijn? Met olieverf kun je prima nat in nat werken en de wolkenpartijen vloeiend maken. Het is een heel subtiele manier van doen maar dan krijg je, bij de juiste menging, mooie lichtinval.
    Leuk dat je de Zaanse schans hebt geschilderd. Ik woon er 3 km vandaan. Plato is toch een beetje trots.

  3. Henriette. zegt:

    Je hebt de foto met een mooie invalshoek genomen. Iets van beneden naar boven toe.
    En dat komt versterkt over op het schilderij.
    Ik vind hem mooi, Tagrijn.

  4. eva zegt:

    Wist niet dat je zo goed kon schilderen.
    Als ik het kon, zou ik iets gaan doen
    met het combineren van foto’s me schilderwerk, dus bijv, foto’s beschilderen
    of stukjes foto in m’n schilderij verwerken.
    maar helaas op dat gebied ben ik een hark!
    (Euh…wat zeg ik? Een hark?
    Misschien moet ik het daar mee proberen!
    Net zoals Brood een bezem gebruikte!)
    gr eva

  5. befana zegt:

    Maakje toch gewoon een nieuwe foto van de molen, als het wat donkerder is.

  6. befana zegt:

    Maakje toch gewoon een nieuwe foto van de molen, als het wat donkerder is.

  7. Jenny zegt:

    Sow……als je dit voor het eerst doet, Super! Schilderde je al eerder, dan is het prachtig! Ik ben jaloers, ik wou dat ik dat zo vast kon leggen op doek! Complimenten!
    p.s Of topic; is het goed als ik je link?
    Groetjes!

  8. Rietepietz zegt:

    Tja …. een foto maken kan iedereen al is ook dan het resultaat bij iedereen anders .
    Het voordeel van schilderen is dat je wat meer creative vrijheid hebt en dáár kun je prima mee omgaan zien we hier , klasse!
    liefs Riet

  9. J@ntje zegt:

    izze niet schlecht !!
    izze niet lelijk…
    isch best goed gelukt!!
    maar zelfs een foto blijft een kopie van de werkelijkheid…
    dus een kopie van een kopie…
    en jij wilt zoals de kopie??
    jij wilt veel !!
    nature is beautifull!!
    ;))
    groetjesch
    schanneke

  10. Renesmurf zegt:

    Ik vind het heel erg mooi geworden!
    Zo statig, mooi!

  11. beuzeblaadje zegt:

    Ik mag toch aannemen dat je eerder hebt geschilderd Tagrijn? Anders ben je een natuurtallent! Mocht je wél eerder hebben geschilderd heb je talent! Ik vind dat je een prachtig schilderij hebt neergezet!
    Groetjes van beuzeblaadje die zaterdag
    as. haar eerste schilderworkshop heeft!!

  12. Zakina zegt:

    Toch herken ik de foto wel in het schilderij hoor 🙂 ik zou dat ook wel willen kunnen. Ik ontdek nu dus iets nieuws aan je.

  13. klaproos zegt:

    phewwwww tagrijn.
    ik doe dat wel eens in photofilter zo’n foto bewerken en er dan een schilderijtje van maken…
    ik vind dat je het erg héél erg goed gedaan hebt..
    mijn complimenten.. :-))

  14. Pasula zegt:

    Ik vind je een meesterschilder, ook dat je extra wolk erbij doet omdat dat mooier uitkomt: het detaillistisch oog van de ware kunstenaar!

  15. Seraka zegt:

    mooi contrastrijk!
    zowel de foto als het doek zijn erg mooi 🙂

  16. Di Mario zegt:

    Met verven ben ik snel tevreden, iedereen kan beter verven dan ik, zelfs de winterschilder kan nog beter een doek gebruiken.
    Ik heb zelfs nog vier keer moeten kijken voordat ik die wolkenpartij kon vinden, omdat jij er over begon 😉
    Prachtig gedaan dus, geen commetaar, want ik kan het niet beter.
    Love As Always
    Di Mario

  17. erik zegt:

    Nou Tagrijn, DAT doe ik je niet na.
    EWIK

  18. Sylvester zegt:

    Ook ik doe het je niet na, ik lak en schilder wel, maar dat is gewoon bootonderhoud 😉

  19. een wolkje meer of minder ..
    dichterlijke vrijheid noemt dat, tagrijn. ;-))))
    ik vind je schilderij mooier dan de werkelijkheid! ik vind je kleuren boeiender en je vrijheid .. meesterlijk!!!
    fijne allerheiligendag, tagrijn!

  20. Annemarie zegt:

    Hij is geweldig geworden!!! 🙂
    Ik doe het je in elk geval niet na hoor.

  21. lenie zegt:

    De diepte erin zou je misschien beter lukken als je de penseelstreken wat minder grof zou maken Tagrijn , verders ??
    Prima werk toch ??

  22. Emmelinda zegt:

    Ohhhh waanzinnig hoor! Wat goed zeg. Maareuh…blijf je nou ook proberen? Mijn moeder had dat namelijk. Die bleef verven en priegelen totdat het helemaal naar haar zin was 😉

  23. Hij is toch wel mooi geworden hoor.
    Heb ook een Zaanse Schans aan de muur hangen, heeft Anna Pavlova voor ons gemaakt ook vanaf een foto.
    Ennuh, heb je gemist vanavond bij de presentatie van het Leids Woordenboek, leek me wel iets voor jou.

  24. Hanny zegt:

    Je wilt toch niet beweren dat het schilderen van deze molen je weinig tijd heeft gekost. Als je schilderijen zo snel uit je penseel schudt, dan neem ik mijn petje helemaal voor je af. Ik doe het je niet na. En dat lichteffect. Als de foto er niet bij zou staan, zou je niet in de gaten hebben dat er een bepaald lichteffect was.

Je kunt hier reageren

