ETALAGES KIJKEN

In etalages tref je soms merkwaardige zaken aan. Zo ontdekte Tagrijn dit tafreeltje in de etalage van Men at Work in de Donkersteeg in Leiden. Het meisje deed haar best, maar zo te zien wilde de man niet at work.
Hieronder: een herenkapper aan de Breestraat geeft wel een heel bijzondere garantie:

Een kroegbaas in de Hartesteeg heeft nog een raampje over om ons te laten merken dat hij zich in het seksleven van een beroemde stripfiguur had verdiept:


 De raadplaat van gisteren leverde heel wat inventieve oplossingen op. De meest fantasierijke namen en betekenissen buitelden over elkaar heen. Maar nee, het is geen schenkkannetje of veldfles, geen waterpijp of wijwaterbakje, geen snuifdoos of bierpul, geen klok of kruitpotje (Tim said: gunpowder) En ook een voorwerp in de knorpelstijl ziet er toch onmiskenbaar heel anders uit. Dat kan je tot aanstaande woensdag hier nog even nalezen. Curieuzeneuzemosterdpot had in ieder geval goed dat het ‘been’ was en dat er geen vloeistof in kon. En dan nu de oplossing:
Dit voorwerp (ongeveer acht centimeter hoog) behoort tot de make-up-uitrusting van de berbermeisjes in het zuiden van Marokko. Het is gemaakt van uitgehold dromedarisbot en er gaat gitzwarte koolstof in waarmee ze met behulp van het stokje hun ogen zwarten. Het stukje bot is gevat in 100% ‘zilver’.

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

26 reacties op ETALAGES KIJKEN

  1. Remco zegt:

    whahahahahaahah die kapper zag ik van deweek ook opeens alleen mn camera wilde niet werken anders had ik ff een foto gemaakt

  2. Plato zegt:

    Die Kuifje….en ik had altijd gedacht dat hij stiekem met Bobby……nou ja….

  3. rietepietz zegt:

    Ik hoop dat je geen “etalagebenen” hebt al zou dat verklaren waarom je zoveel etslages bekijkt . ( mensen met slechte bloedvaten in de benen krijgen pijn na een wandeling die wegtrekt door even stil te staan met bijv. een etalage als “alibi”, vandaar de naam ) Maar je hebt dus wél leuke dingen ontdenkt .
    Het plaatjes raden was natuurlijk niet sportief meer met de uitslag al in het volgende log , maakt niet uit , ik zou het tóch niet geraden hebben .
    lieve groetjes , Riet

  4. Pasula zegt:

    Geweldige foto’s Tagrijn, ik hou wel van die kumor (haar terug ;-))
    Jee dat gebruiksvoorwerp had ik echt nooit geraden, leuk zeg!

  5. beuzeblaadje zegt:

    Jeeeetje gewoon een “mascarapot” dus?
    Prachtig die etalages Tagrijn!
    Ben je daarvoor op “jacht” geweest of liep je daar bij toeval tegen aan?
    Hoe dan ook: hartstikke leuk log!!
    Groetjes,
    beuzeblaadje

  6. mirm zegt:

    Je ziet soms van die mensen in de etalages bezig dat je bijna medelijden met ze krijgt. Ik vind het ook altijd zo sneu als ik dan juist dat ene kledingstuk wil hebben die als enige nog op zo’n pop zit…
    Hee Tagrijn, bedoelde je soms Machteld Vlaanderen (zonder ‘van’ ertussen)? Het JOVD meisje? Heb even gegoogled n.a.v. je reactie nl. 😉
    Kus, mirm

  7. Jenny zegt:

    Whahaha…die van kuifje vind ik goed!
    Leuk, dat Marokkaanse make-up dingetje, wij gebruiken een khol-potloodje!

  8. Sjoukje zegt:

    leuk item die etalages, Suske en Wiske vind ik erg leuk.
    Dat make-up potje of hoe het heet, had ik nooit geraden. Ziet er wel mooi uit.
    Groetjes Sjoukje

  9. geertje zegt:

    Leuk die etalages!!!
    En dat potje; dat ik er nooit achter gezocht!
    Wel erg mooi…

  10. Zakina zegt:

    Nou dat zal ik nooit geraden hebben :S
    Vandaag zag ik ook iets leuks in een etalage. Had mijn camera wel bij me, maar het regende 😦

  11. Judith zegt:

    Haha, die “niet goed haar terug”-etalage ken ik wel ja… ik wilde daar ook nog eens een foto van maken om op het Amazone-forum te zetten (in het chemo-topic ;-))

  12. Henriette. zegt:

    Het is een prachtig voorwerp. Leuk om zo iets authentieks in huis te hebben van een reis.
    En nu je het zegt…..ziet eruit als een bewerkt mergpijpje (bot).

  13. quidam zegt:

    Mooie foto’s weer Tagrijn, die van Kuifje vind ik om te gieren….

  14. Grappig, echt grappig. Jij bent een echte speurneus.

  15. f r e d zegt:

    kuifje is zo gruizig als de neten; dat zie je zo….. hij heeft zelfs een rechtopstaande kuif!

  16. Di Mario zegt:

    Tja make-up… daar heb ik toch geen verstand van.. Etalages kunnen echt leuk zijn.. Ik had vorig jaar in Israel leuke etalage poppen gezien met een brede glimlach.. Dat was ook mooi.
    Love As Always
    Di Mario

  17. klaproos zegt:

    whahahaha jawel hé… je móet een neus voor dat soort zaken hebben en natuurlijk veel reizen …..
    wel…. in beide gevallen heeft neus de prijs gewonnen :-))
    dát zal goed terrecht komeen tagrijn een 14tal dagen naar berberland:-))
    kuifje geen sex??
    wel….. ehhh ik was er niet bij 🙂 ik weet het niet..
    en je kapper… die zal wel héle goeie zaken doen 🙂
    een erg leuk logje tagrijn.
    groetjes
    klaproos

  18. Emmelinda zegt:

    Hahaha leuk die etalages. Ik mag er ook graag naar kijken. Ze hadden eens shag uit de bikini’s laten komen (moest bepaald haar voorstellen. Ik zal het niet bij naam noeme, wie weet wie er naar op zoek is, heb je die lui op je log hihi) bij de paspoppen. Sloeg gewoon nergens op maar het was gewoon geinig.

  19. Sylvester zegt:

    Je kan altijd van dat haar een snor maken, en de dames kunnen dat haar op hun tanden plakken 😉
    Kuifje is lekker bezig geweest zo te zien 😉
    Ik heb niets met make-up, maak er dus toch een waterpijp van hahahaha

  20. @ het is gietijzer, dat geverfd geweest is en nu begint af te bladeren. :-))

  21. *zonder schoenen binnenkom*
    (dan kan ik er zeker niet naast gaan lopen) ;-)))
    ogen .. neus .. het zit allemaal dicht bij elkaar, nietwaar?? maw, ik zat er niet ver naast?? ;-)))))))))
    jouw etalages zijn bijzonder om zien. de kapper verdient zondermeer de ‘hoofd’prijs! ;-)))

  22. J@ntje zegt:

    nah…dat wou ik nou nét zeggen…je neemt de woorden uit mijn mond…verdorie!!
    en je etalages zijn absoluut om te gillen!!
    :)))
    groetjes janneke

  23. Hanny zegt:

    Gezellig, samen gluren in etalages en te lachen om wat je daar ziet.
    Leuk om een voorwerp uit een andere cultuur te zien en te weten waar het voor gebruikt werd. Ik had geen flauw vermoeden. Je mag meer van dit soort foto’s plaatsen.

  24. lenie zegt:

    we lagen eerst in een deuk om de etalages …geef toe inventief gevonden ;))
    De uitslag van de raadplaat was niet verwacht , dat het been was hadden we gezien , vandaar de pot of kan ideeen ;))
    mag nog wel eens hoor zo’n raadplaat …is wel grappig …..geeft te denken hé !

  25. Annemarie zegt:

    Ah vandaar! Ik gebruik geen make-up. Dus kunnen weten had ik het nooit!! 😉
    Maarre zo is er in de etalages inderdaad altijd wat grappigs terug te vinden.

  26. Leuk de oplossing van het raadsel en ja etalages kijken kan heel geinig zijn.

Je kunt hier reageren

