TOMTOM TAMTAM SAMSAM…

 Tomtom had een ander bedrijf overgenomen. En dat stond nogal uitgebreid in de krant. ‘Nou nou’, zei iemand, ‘al die tamtam over de tomtom‘. Zonder dat hij er erg in had, gebruikte hij drie woorden die zichzelf herhaalden: nou nou, tamtam en tomtom. Meteen reageerde iemand anders voor de grap: ‘Ja ja, die dingen zijn ook handig als je in een tuktuk zit.’ Toen was het hek van de dam en al snel probeerde iedereen in het kleine gezelschap zinnetjes met dubbelwoorden te maken. Goed opletten, dacht Tagrijn, want hier wordt een logje geboren. ‘Wil iemand nog een bonbon, froufrou, of tumtum?’ deed hij zelf een duit in het zakje. ‘Nee, dank je, ik heb net couscous op’, was het antwoord.
Zozo‘, zei een ander, ‘en ik gado gado’. ‘Dat aten papa en  mama altijd, wist een derde weer. ‘Heet spul. Veel piripiri.’
‘We  gaan samen een chow chow kopen. Ergens in de bush bush’, zei de helft van een vriendenpaar, ‘dat betalen we samsam. Fifty fifty dus, want zo’n dier kost veel ping ping.’ ‘Misschien win je de toto wel eens’, was de reactie. Er werd gebeld, Voor de deur stond een berber, behangen met veel bling bling, die vroeg of we balletje balletje wilden spelen. ‘Nee’, zei iemand, ‘ik heb niets met balletjes, maar wel met ballètjes, ik draag dan een tutu.Soms dans ik daarin de cancan.’
‘In het maleis heb je veel van die woorden’, wist een bobo, ‘zoals ani ani, agar agar en alang alang. Dat telt zeker niet?’ Maar het was al opgeschreven. In een hoekje stond een of andere dodo met een jojo te spelen en daarbij at hij een stuk taaitaai. Iedereen dacht koortsig na, alsof men door een tseetseevlieg was gestoken. Maar er viel even niets meer te bedenken.
‘Dat zijn er toch nogal wat’, dacht Tagrijn, ‘misschien zijn er wel lezers die er nog meer weten.’ En met die gedachte sluit hij dit logje af. Toi toi.

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

25 reacties op TOMTOM TAMTAM SAMSAM…

  1. novelle zegt:

    hahaha leuke log tagrijn hoe kom je eigenlijk aan die naam?

  2. Plato zegt:

    Tagrijn…ik wil beslist niet leuker dan jou zijn (dat lukt toch al niet want dit is een vreselijk leuk logje) maar ik heb er nog één gemist. Die ene die jij al kende toen je nog in de wieg lag.
    Die ene die nog voor mama en papa kwamen…
    Ah, je weet het nog wel…..DADA.

  3. rietepietz zegt:

    Hier hebben al flink wat mensen hun best gedaan , ra ra wat zou ik dáár nog aan toe kunnen voegen !Dubbelklikken telt niet mee natuurlijk !
    lieve groetjes , Riet

  4. Henriette. zegt:

    Ik dacht…..ik zal eens even een flinke reactie plaatsen met allemaal dubbelwoorden. Dus ik typ het in google in….is de eerste hit jouw logje.
    Daar ging mijn voornemen !
    Dus moet ik het zelf verzinnen.
    Nou nou, daar zal je vast wel even op gezeten hebben. Poeh poeh.
    Zelfs Rayman is laat houdt het maar bij 1 dubbele soko soko. Heeft hij vast afgekeken van het programma waku waku.
    No no, ik ga er geen hele reactie mee volkladden. Bovendien is dat heel lastig. Tuf tuf.

  5. Seraka zegt:

    een willekeurige peuter kan er vast meer verzinnen als ik 😕

  6. Zakina zegt:

    Ik ben er niet goed in… het zou best kunnen dat je alle dubbele woorden al gevonden hebt 🙂 wat een leuk logje trouwens hahahahha.
    Vergeet je vandaag niet langs te komen loggen 😉

  7. Sjoukje zegt:

    Tjonge, tjonge, je hebt er weer iets leuks van gemaakt.
    Groetjes Sjoukje

  8. befana zegt:

    Hier is over nagedacht.

  9. FeeX zegt:

    HaHa,
    Erg leuk!
    En orgineel.
    Maar helaas kan ik er nix aan toevoegen..

  10. beuzeblaadje zegt:

    Wat gaaf Tagrijn! Leuk “spelletje”.
    Ik heb me suf zitten piekeren en kom niet verder dan dat ik denk dat jij een type bent voor “piri piri” want ik denk dat jij wel van pittig houdt!
    Groetjes,
    beuzeblaadje

  11. Emmelinda zegt:

    Hahaha wat zijn het er vééééél. In mijn logjes gebruik ik altijd “tssk tssk” 😉

  12. Jenny zegt:

    @Tagrijn Ik wil je even bedanken! Ik zie het nu pas, een elletje tevéél!!!!Stom,he!Ik ga het snel veranderen!
    Super leuk logje….Haha!
    Lieve groetjes!

  13. Super log. Zouden ze allemaal al voorbij gekomen zijn? Plaatsnaam: Baden-Baden.

  14. Pasula zegt:

    Geweldig bedacht! Ik heb dat altijd met woorden als klingeling. Toch bijne hetzelfde, herhaalt zich maar dan anders.
    Dag dag!

  15. Jaco@werk zegt:

    Nederig doe ik het zwijgen toe. Sus sus, stil maar hoor.

  16. klaproos zegt:

    nou nou da’s een hele stoet wat hier zo voorbij komt:-) poeh poeh, nee ik weet niks meer aan te vullen maar het leest wel erg grappig weg 🙂
    groetjes
    klaproos

  17. Tjan zegt:

    Breaky breaky, Tjan hier… Jij denkt ook: Waku Waku maar mee. Da’s inderdaad een win-winsituatie. En ik ben dan weer zo’n nono die nog meedoet ook, met jouw taalspelletjes. Via via moet er toch nog wel iets te bedenken zijn. Iets uit de serie Allo Allo misschien? Of zou er in Baden Baden een bibliotheek zijn waar ze boeken over dubbele woorden hebben? Ik weet er nog één, voor ik weer aan het werk ga (druk druk): roepie-roepievogel. Zorgen andere lezers misschien voor etc., etc. Ga ik nu aan de Sisi, of de Yogho Yogho, met Klop Klop erop. Bye bye!

  18. klopklop,
    rara, wie ben ik?? ;-))
    hier neusneus vanuit haar kerker! (of zijn het tenten?)
    hehe, tagrijn, dit log is gene blabla. zoals jij met woorden schildert, da’s als een renderende verver! ;-))
    deze mémé doet bijna pipi van hihi.
    ik zeg je ‘dada’ en zing ‘lala’ terwijl ik dans de ‘chachacha’. :-)))))

  19. Hermien zegt:

    Je zou er toch helemaal gaga van worden!

  20. Di Mario zegt:

    Het duizelt me nu voor de ogen.
    Grappig gedaan.
    Love As Always
    Di Mario

  21. sylvester zegt:

    T.T. motorraces te Assen 😉
    Veel meer kan ik er ook niet bedenken. 😉

  22. Hanny zegt:

    Je hebt er al zo veel genoemd, dat er niet zo veel overblijft. Ik weet er nog eentje:
    koppie koppie!

  23. lenie zegt:

    de enige die ik nog kan bedenken is hiep hiep …..je hebt van die enthousiastelingen die dat roepen hé , maar je hebt er al zóveel door gejast dat ook ik stil val ;)))

  24. Annemarie zegt:

    Het duizelt mij inmiddels voor de ogen!
    Poeh poeh, dit valt echt niet mee om nog wat te verzinnen. Oh oh, ik heb dus echt geen idee.
    Nou kan ik flauw zijn om nog meer van die teletubbie uitdrukkingen te zoeken, maar dat was geloof ik niet de bedoeling! 🙂

  25. Goh moet eens denken want je hebt er zoveel al genoemd.
    Die voeruigen op de vorige log deden me denken aan de laatste groep dit jaar bij de optocht.

Je kunt hier reageren

