WASSENAARSE SLAG

Koud maar wel lekker. Dat had het weerbericht voor afgelopen zondag kunnen zijn. Tijd voor een korte rit naar het strand. Dit keer eens geen Katwijk of Noordwijk, maar het boulevardloze Wassenaar. Heel wat mensen waren op dezelfde gedachte gekomen en op de twee grote parkeerplaatsen aan de Wassenaarse Slag was het zelfs zoeken naar een plekje.

Tegen de zon in zie je alle mensen als silhouetten:

De laatste storm heeft ook hier heel wat duin weg geslagen:

Aan de vloedlijn is heel wat te vinden:

En dat trekt altijd meeuwen aan, die af en aan vlogen:

Ook de jonge meeuwen zochten hier iets naar hun gading:

Daarna een goede oefening voor de beenspieren; door het mulle zand naar boven om ook nog een stuk door de duinen te lopen:

Hoe sterk waren deze eenzame fietsers?

Einde van de wandeling, waarmee een meer dan frisse neus was gehaald.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

25 reacties op WASSENAARSE SLAG

  1. Jenny zegt:

    Wat een heerlijke plaatjes! Zalig, de zee!!!Ik vind het altijd zó rustgevend, dat luisteren en zien van de bewegingen van de zee!Erg mooi!
    Groetjes!

  2. Pasula zegt:

    Wat een heerlijke foto’s, ik heb mijn hart eraan opgehaald, dankjewel Tagrijn!

  3. Rietepietz zegt:

    Het was héérlijk weer voor een strandwandeling al hebben wij het strand gemeden .
    Op Scheveningen was het strand verziekt door een motorcross , erg veel drukte en lawaai .Jij had een goed strand uitgezocht , Wassenaar is altijd prachtig !
    Jouw foto’s doen het zeker recht , wát een plaatjes!
    Lieve groetjes , Riet

  4. Niklas zegt:

    Ik bespeur waarlijk enige jalouzie! Zo’n starndwandeling is heerlijk, maar voor ons slechts af en toe mogelijk, als we toch al ver van huis zijn.
    Ooit kwam ik deze tegen op het strand:
    http://niklas.web-log.nl/niklas/2005/09/050920.html

  5. Geertje zegt:

    Prachtig het strand; in de wassenaarse slag kom ik jammer genoeg bijna nooit!
    Mooi al die zaken die soms nog tijdenlang aanspoelen na wild weer.
    Mooie foto’s Tagrijn!

  6. Renesmurf zegt:

    Er is altijd heel veel te zien, tijdens alle wandelingen.
    Je ziet vaak zoveel meer dan je vast kan leggen.
    Wandelen is heerlijk, vooral in het bos, maar dat komt omdat dat dichterbij is voor mij.

  7. De zevende foto van bovenaf, die met de meeuwen, daar ben ik he-le-maal weg van: vlakverdeling, compositie, spanning, dynamiek, elegante kleurstelling, het contrast van rust en beweging, en vooral de vele verschillende meeuw-hoedanigheden zal ik maar zeggen. Meesterwerkje.

  8. Plato zegt:

    Mooie foto’s. Wat voor toestel heb je? Heerlijk zo’n dagje uitwaaien. Het is nog steeds mijn wens om (voor de 2e keer) van den Helder naar Hoek van Holland te lopen. In 5 of 6 dagen. Niet met een groep maar gewoon, alleen of met iemand die dat ook heel leuk vindt.

  9. Henriette. zegt:

    Heerlijk zo’n dag aan zee.
    Wind in je haren en neus. Zand op je rug geplakt.
    Ik mag ook altijd graag struinen in de vloedlijn. Daar kan je soms interessante vindsels vinden.

  10. Seraka zegt:

    het ziet er heerlijk uit op je foto’s
    zo wil ik ook wel uitwaaien langs het strand
    ben toevallig gek op jutten :))
    je foto’s zijn mooi om naar te kijken
    vooral die meeuwen boven de vloedlijn :))

  11. f r e d zegt:

    ‘k word moe hier…….

  12. loontjuh zegt:

    Is mooi daar he…zijn mooie foto’s, fijne dag.

  13. Judith zegt:

    Mooi hoor, de Wassenaarse slag…
    Afgelopen zondag wilde ik naar Meijendel, maar zonder auto is dat nogal een onderneming.

  14. al vaak jouw scherpzinnige en genuanceerde reacties tegen gekomen bij andere webloggers en dus nu maar eens door een aantal logs van je gelopen. Ik heb me reuze vermaakt en kom graag nog eens terug. Een schitterend wandelverslag heb je hier neergezet met oog voor details. Leuk

  15. cindy zegt:

    Mooie foto’s zeg!! Verder dan een autostrand (waarvan ik niet eens de locatie weet…) komen wij eigenlijk nooit. Onze hond mag daar n.l. heerlijk, en in alle vrijheid, rondhuppelen, zonder dat ze badgasten en zonaanbidders tot last is. Want die komen daar niet.
    Groetjes, Cindy

  16. klaproos zegt:

    ahhhhhhhhhhhhhhhhh
    daar gingen we heel vaak heen toen we nog in zuid holland woonden tagrijn:-)
    leuke herinneringen heb ik hier liggen :-))
    misschien duiken die meeuwen daar wel op :-))
    groetjes
    klaproos

  17. J@ntje zegt:

    goed gedaan Tagrijn!!
    altijd lekker!
    frisse zee neus
    liefs janneke

  18. Zakina zegt:

    Heerlijke wandeling en die foto met neergaande meeuwen (die vleugels) vind ik heel mooi 🙂

  19. ‘wassenaarse slag’ .. ik dacht dat ik hier oorlogsperikelen ging ontdekken ..
    nuja, aan je meeuwenbeelden te zien is dat niet ver vanaf? ;-))
    je hebt me heerlijk uitgelaten, tagrijn, ik kan er tegenaan .. ik ga ‘mijn’ slag slaan .. :-)))

  20. Marcel zegt:

    Wat een prachtig foto-verslag. Echt mooie foto’s.

  21. Di Mario zegt:

    Frisse neus langs de kustlijn, heerlijk…
    Love As always
    Di Mario

  22. sylvester zegt:

    Ik ben op veel stranden geweest, maar wassenaar is wel het langst geleden, het probleem is dat honden meestal verboden zijn op de stranden, dus ben weer bij dankzij jouw foto’s 😉

  23. Ik blijf Wassenaar in de winter en najaar mooier vinden dan Katwijk en Noordwijk.
    Mooie foto’s Tagrijn en zeker weten dat je genoten hebt.

  24. Annemarie zegt:

    Ohhh wat heerlijk om af en toe naar het strand toe te kunnen gaan! De Wassenaarse slag mag dan geen boulevard hebben, ik vind het wel een mooi stukje strand! En je ziet (op heldere dagen) de boulevards toch wel van Ijmuiden en Schevingen dacht ik.
    Tuurlijk kan jij raden waar ik te vinden ben. Dat kunnen de mensen die LG”s log lezen ook, want hij heeft al vermeld waar hij zaterdag is!

  25. Hanny zegt:

    Heerlijk om op deze plek een frisse neus te halen. Goed te doen als je er zo dichtbij woont. Het zou een reden voor een verhuizing kunnen zijn, maar het is me te druk in het westen.

Je kunt hier reageren

