NOG MEER TAMTAM

 Het stukje over dubbelwoorden van vorige week dinsdag (hier nog te lezen) heeft aardig wat reacties met aanvullingen opgeleverd. Dus vandaag nog meer tamtam. Een fors aantal uitroepen als hihi, hèhè, haha, hoho, nounou, hiephiep, poehpoeh, oh oh, sus sus, tskk tskk, tjonge tjonge voegen we toe, maar ook blabla, rara, klopklop, sokosoko, pipi, chachacha (een driewoord), gaga, lala, dada, koppiekoppie en (heel mooi, Neus!) een renderende verver.
Daarom hartelijk dank voor de bijdrage(n) aan (alfabetisch) Annemarie, Astrid, Curieuze Neuzemosterdpot, Emmelinda, Feex, Hanny, Hermien, Henriëtte, Jaco, Jenny, Klaproos, Lenie, Pasula, Plato, Riet, Sjoukje, Tjan en Zakina.
Tjan bracht het grootste aantal op zijn naam. Daarom zijn reactie hieronder:
‘Breaky breaky, Tjan hier… Jij denkt ook: Waku Waku maar mee. Da’s inderdaad een win-winsituatie. En ik ben dan weer zo’n nono die nog meedoet ook, met jouw taalspelletjes. Via via moet er toch nog wel iets te bedenken zijn. Iets uit de serie Allo Allo misschien? Of zou er in Baden Baden een bibliotheek zijn waar ze boeken over dubbele woorden hebben? Ik weet er nog één, voor ik weer aan het werk ga (druk druk): roepie-roepievogel. Zorgen andere lezers misschien voor etc. etc. Ga ik nu aan de Sisi, of de Yogho Yogho, met Klop Klop erop. Bye bye!’

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

22 reacties op NOG MEER TAMTAM

  1. druiveke zegt:

    Geweldig! Ik breng een toast uit op alle creatieve inzenders, en in ´t bijzonder voor Tjan: “chin-chin!!”

  2. Zakina zegt:

    Wat een leuk logje toch niet allemaal te weeg kan brengen… wanneer ga jij je boek met dubbele woorden uitbrengen? hahahaha.

  3. Henriette zegt:

    Als je ze zo achter elkaar leest denk je…makkie. Maar het was lastig om er een aantal naar boven te halen uit die grijze hersencellen.

  4. Renesmurf zegt:

    Heel smurfig.
    Als het moet weet ik nooit wat wat.

  5. Sjoukje zegt:

    Geweldig van Tjan, hij heeft een leuke bijdrage geleverd. je hebt weer een leuke log neergezet, Tagrijn.
    Groetjes Sjoukje

  6. Geertje zegt:

    Echt wel leuk als je dat leest!
    Zelf zou ik niet op die woorden komen!
    Ik ga nu zoefzoef naar mijn bedje toe; kan haast niet meer zitten.
    Fijne avond!

  7. rietepietz zegt:

    Helemaal terecht dat je Tjan even in het zonnetje hebt gezet , ook hij kan er wat van !
    Het is razend knap dat je steeds weer een leuke nieuwe uitdaging weet te vinden , ik kan niet wachten op de volgende , dag, dag !

  8. befana zegt:

    Ik heb het nog op een evrjaardagsfeestje aan de rode gesteld end aar kwmaen ook heel wat creatieve woorden uit.

  9. Neassa zegt:

    Heel creatief. Leuk.
    Salute
    Neassa

  10. f r e d zegt:

    toen er op katendrecht nog echte hoeren waren stond er op elke hoek van de straat een chinees met een soort marskramerkoffer.
    hij riep: pinda pinda lekka lekka.
    (hij verkocht kleverige pindarepen….).

  11. J@ntje zegt:

    leuk hoor!!
    hou wel van woord spelletjes!!
    jammer dat je geen surinaams spreekt dat zit er helemaal vol mee…
    poespoesie, moismoisie ( poes en muis) maar ja..
    bedankt voor al je lieve reakties!!
    t gaat allemaal wel weer!
    blijf positief!!
    groetjes janneke

  12. klaproos zegt:

    tsssssssssssssssssssss maar kiele kiele over de sloot gegaan tagrijn, maar het is wel een heel mooi log geworden en je kunt er vast een bladzijde mee vullen,
    dat brengt vast wel ping ping op.doen we dan sam sam ,:-)) uche uche, ik stap in mijn tuf tuf en ik doe geen can can meer
    maar ik zeg bay bay, wat ik ga doen vandaag is voor jou een ra ra maar voor mij een weet..:-))
    groetjes en doei doei
    klaproos

  13. Di Mario zegt:

    Ik ben benieuwd of je de volgende keer weer iets nieuws kunt verzinnen 😉
    Love as Always
    Di Mario

  14. sylvester zegt:

    Ik ben meer van de spreekwoorden en gezegdes, dubbel-woorden vallen me vaak niet eens op als het normaal past in de zin. 😉

  15. Ik ik toch net dit tegen:
    Wat is een taki-taki?
    Een taki-taki is een takje van without van
    ongeveer 18 cm lengte zonder blaadjes en
    schors.
    Nu stop ik er echt mee.

  16. Ben er heel de week nog mee bezig geweest. Als ik dan iets had ging ik nog even terug of het er al bij stond. Doeg,doeg. Bye, Bye, Zwaai Zwaai.

  17. Hanny zegt:

    Het blijkt wel dat er veel creatievelingen zijn onder de loggers. Leuk onderwerp was dit. Zo mag je er meer maken!

  18. proficiat tjantjan .. ;-))
    tagrijnrijn, klopklop jij nog een keer, heer, op je tamtam en ik in mijn handhand voor spelletjes-elletjes als deze-eze!
    (ik vrees dat er een echo op de lijn zit??) ;-))))

  19. Annemarie zegt:

    Haha die reactie van Tjan is inderdaad super leuk!!!
    Zijn er toch vrij veel nog binnengekomen, dat had ik niet verwacht! 🙂

  20. Creatieve lezers heb je hoor.
    Ennuhhhh wat zal ik zeggen, zo vader zo zoon misschien hahaahhahah

  21. Tjan zegt:

    Ik had de reacties op je vorige logje nauwlettend in de gaten gehouden, en het moet gezegd: tegen de kwaliteit van ‘renderende verver’ kan ik met mijn reactie niet op!

Je kunt hier reageren

