DE OESTERPUTTEN VAN YERSEKE

Afgelopen zomer bracht Tagrijn ondermeer een bezoekje aan de oesterputten van Yerseke. Hij heeft daar ook een verhaaltje over geschreven, dat je hier nog zou kunnen nalezen en bekijken. Het weer was niet best die dag. De donkere en dreigende lucht, de verlatenheid van het fabriekachtige complex, kortom de ‘Edward Hopper’-sfeer, inspireerde hem tot het maken van het schilderijtje dat je hierboven ziet.

Dit bericht werd geplaatst in Expo. Bookmark de permalink .

19 reacties op DE OESTERPUTTEN VAN YERSEKE

  1. rietepietz zegt:

    Het is weer een geweldig schilderstukje ik kan echt jaloers op zijn mensen die dit kunnen , toppie , lieve groetjes , Riet

  2. Zakina zegt:

    Dus jij kan meer dan alleen maar foto’s maken 🙂 wat mooi zeg 🙂

  3. Renesmurf zegt:

    Het straalt iets sombers uit en tegelijkertijd iets vrolijks.

  4. mag ik eerlijk zijn??
    ik vind je schilderij vele malen mooier dan de foto!! :-))
    dit is klasse, tagrijn!
    dankjewel voor je troostende woorden!
    ik wens je een warme avond!!

  5. Potverdrie, de heer Tagrijn
    hanteert de kwast verdraaide fijn.
    Hij is zowaar impressionist
    als Frankie zich hier niet vergist.
    De sfeerimpressie knalt van ’t doek,
    zo hard, dat ik er thans naar zoek.

  6. Geertje zegt:

    Ik vind dit toch wel een heel sterk schilderij!
    Mooi gemaakt Tagrijn; petjes af!

  7. Tagrijn, heb je geprobeerd om hem buiten te fotograferen ? Dat wil wel eens helpen

  8. sylvester zegt:

    Kon je er geen bouwlampen opzetten, dan was het wat lichter. Knap gemaakt hoor, ik doe het je niet na 😉

  9. Hier zet ik mijn zonnebril even voor op. Potjandosie, jij hebt het zwaar overdreven hoor. De foto is lang zo somber niet. Wel knap gedaan, hoor, dat dan weer wel.

  10. klaproos zegt:

    hmmm kan me de lucht een beetje voorstellen tagrijn:-)
    liever iets anders eigenlijk:-)
    je schilderij is er weer een uit de kunst ..
    super om te zien en bijzonder goed de sfeer vast kunnen leggen .. mijn complimenten
    groetjes
    klaproos

  11. f r e d zegt:

    lekker luchie….. en dan bedoel ik geen chanel5.

  12. f r e d zegt:

    lekker luchie…… en bedoel ik geen chanel 5.

  13. Di Mario zegt:

    Zeeland blijft altijd boeien.
    Netjes gedaan zo.
    Love As Always
    Di Mario

  14. Pasula zegt:

    Schitterend gedaan, I love it!

  15. Hanny zegt:

    De sfeer past helemaal bij de oesterputten. Oesters hebben een saaie kleur. De huisjes rondom de putten zijn aardig kleurloos (maar wel schattig). Al met al, toen ik daar was op een zonnige dag, was het ook geen kleurenfestival.

  16. Knap hoor Tagrijn, geeft duidelijk de trieste donkere sfeer van die dag weer.
    Off topic, misschien tip zaterdag worden de lichtjes bij het stadhuis ontstoken, ik weet nog niet hoelaat.

  17. Emmelinda zegt:

    Oh wauw wat doe je dat toch knap! De sfeer die je omschrijft zie je er helemaal in terug.

  18. Annemarie zegt:

    De sfeer komt in elk geval prachtig naar boven.
    Die blauwe accenten maken het schilderijtje toch positief. 🙂

  19. Seraka zegt:

    dat stemmige maakt het juist tot een spannend plaatje
    knap penselenwerk 🙂
    dat doe ik je niet na 🙂

Je kunt hier reageren

