KERSTBALLEN


Een op Picasso geïnspireerde vredesduif. Ooit zo'n kerstbal gezien? Tagrijn ging op ballenjacht en kwam thuis met een paar kostbare handbeschilderde of kristallen kerstballen.

In het kader van groot, groter, grootst, probeert men  elkaar de loef af te steken met superballen. Tagrijn verzamelde er zeven. Ze komen in dit geval uit de VS, Frankrijk, Duitsland en Engeland.

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

26 reacties op KERSTBALLEN

  1. Dwarsbongel zegt:

    Er is een tijd geweest dat in mijn omgeving de dagelijkse afscheidsgroet was: “Nou, de ballen he!” Ik begrijp ‘m nu pas…

  2. Zakina zegt:

    Wat leuk die kerstballen… vooral die reuze ballen πŸ™‚

  3. 10eke zegt:

    Zijn allemaal erg bijzondere ballen. De bal met het duifje spreekt mij toch het meeste aan.
    Gr 10

  4. Di Mario zegt:

    Voordat ik het vergeet, gefeliciteerd met de verjaardag van je neefje.
    Love As Always
    Di mario

  5. Jaco zegt:

    Ah, nummer drie is een kerstkwal πŸ™‚

  6. rietepietz zegt:

    Geweldig dat we even naar je ballen mogen kijken Tagrijn , ze zijn fantastisch!
    liefs Riet

  7. Henriette zegt:

    Kijk….dat zijn pas ballen !!!

  8. Renesmurf zegt:

    Ik vind zo`n zilveren glimmende toch het mooist, of er moet een smurf op staan!
    Deze zijn ook heel aardig.

  9. Geertje zegt:

    Wat een ballen! πŸ™‚
    DIe met die kerstboom ern saat wel heel mooi op dat plein.
    Unieke kerstbalen heb je zelf gevonden Tagrijn; die met de vredesduif zou ik ook wel in de boom willen.

  10. eva zegt:

    Wat een pracht-ballenverzameling!
    Vooral die jezelf gekocht hebt!
    Schitterend!
    Een gewoon balletje is al duur!
    Dus het zal een ;ieve duit hebben gekost!
    Maar dn heb je ook wat!!
    ;))))
    Fijne dagen gewenst!
    gr eva

  11. cindy zegt:

    Mooie kerstballen, al betwijfel ik of die reusachtige dingen in m’n boom passen, ha, ha!!
    De kerstballen die jij hier in deze log laat zien, zijn toch een stukje artistieker dan de Bee-kerstbal die ik bij de MC Donalds kreeg…
    Maar oh wat was ik er blij mee! Hij is n.l. van plastic, en met zo’n stuntel als ik in huis is dat reuze praktisch!!
    Alvast hele fijne kerstdagen Tagrijn!!
    Liefs, Cin

  12. klaproos zegt:

    wowwwwwwwwwwwwwww wat een bjoeties tagrijn:-)
    was het moeilijk??
    ik geniet erg van deze kunst. alhoewel ik een boom heb zonder ballen …:-)
    die lopen in de huiskamer rond :-))
    groetjes
    klaproos

  13. f r e d zegt:

    ballenjacht??? wat zegt van dale daarvan??

  14. Plato zegt:

    Wauw wat een ballen. Tja, ik ga straks mijn kerstboompje inrichten, maar dat zal nauwelijks te vergelijken zijn met de ballen die hier rondspringen.

  15. Kom ik aan met mijn eeuwige matgouden en rode ballen. Het is ook elk jaar weer hetzelfde bij mij. Ik hoef geen nieuwerwetse ballen. Doe mij maar zo oubollig mogelijk. Dan maar een tuttemien. Ik vind het wel best.

  16. J@ntje zegt:

    vraag ik me toch af hoe groot die boom van jou is , dit jaar!!

  17. Di Mario zegt:

    Geef mij die bovenste bal maar, dat vind ik toch de mooiste.
    Love As Always
    Di Mario

  18. Pasula zegt:

    Mooi zeg! Die 2e bal vind ik wel wat, ik zou je bijna een bal aftroggelen Tagrijn. *grin*

  19. Hoe grot moet jou boom wel niet zijn als je deze ballen er in wilt hangen.
    Ze mogen het dan de T flat noemen, maar dan heb je wel echt een heel grote boom nodig.

  20. Ja, de bovenste is de mooiste, helemaal geweldig verzameling van jou.

  21. Sylvester zegt:

    Dit laat ik Lin maar niet zien, anders gaat ze ook zelf kerstballen maken hihihihi
    Die onderste ballen passen echt niet in ons boompje, die zetten we dan wel op de parkeerplaats hehehehe

  22. Hanny zegt:

    Je bent met prachtige ballen thuisgekomen.
    De supergrote ballen mogen er ook zijn.
    Ik wens je nu alvast heel fijne en gezellige kerstdagen en een goede jaarwisseling, want zoals je weet ga ik er, net als jij, even tussenuit.

  23. jij bent een volleerd jager, tagrijn!
    ik had het gezicht van je huisgenoten willen zien als je de laatste kerstbal thuisbracht. :-))
    nu nog een dennenboom in verhouding, en het feest kan beginnen? :-))

  24. lenie zegt:

    lijkt me helemaal te gek , tussen die joekels te lopen , voel je je volgens mij ,
    het kleinste versierseltje wat er rondloopt πŸ˜‰

  25. Annemarie zegt:

    Die zijn inderdaad megagroot!!!
    Maar wel allemaal even mooi.
    Ik heb al een paar jaar geen ballen meer in de boom. Vind mijn sneeuwvlokken dan ook wel errug leuk!
    Ik wens je en je hele familie fijne feestdagen en “einen guten Rutsch ins neue Jahr”!

  26. Emmelinda zegt:

    Da’s nog eens een mooie vorm van balbezit! Ghehehe

Je kunt hier reageren

