WAT BRENGT 2008?

Vlak voor de champagne en het links, rechts, links gelebber, mikten we het jaar 2007 in de prullenmand. Afgedaan. Niet meer nodig. Weg ermee. Geschiedenis. En ondertussen had Tagrijn via zijn weblog alweer tientallen goede wensen ontvangen, waardoor het hem in 2008 alleen maar fantastisch kan gaan. Hij neemt alle goede wensen en aanbevelingen natuurlijk zeer ter harte en zal proberen ernaar te leven. Heel, heel hartelijk dank allemaal en hopelijk komen dit jaar ook jullie wensen allemaal uit.
We hebben een gloedjenieuw en maagdelijk blank onbeduimeld jaar in onze handen. De eerste januari 0.00 uur…dat is toch even de sensatie van een schoon dekbedovertrek, een paar nieuwe schoenen uit de doos, een shirt zo uit het cellofaan, het openmaken van een nieuwe doos sigaren… Maar helaas,  morgen ruikt het dekbedovertrek beslapen, zitten er slijtplekken onder de zolen van je schoenen, zit er een vetvlek op je nieuwe shirt en is er niets bijzonders meer aan een aangebroken doos sigaren. En zo zal morgen het nieuwe jaar dus ook alweer oud zijn.

Maak je geen illusies
Want maak je geen illusies: ook in 2008 gaat de opwarming van de aarde door en daar zullen we best wel weer even ongerust over worden, ook in  2008 zullen we ons hoofd schudden en zeggen ‘waar gaat dat naar toe’ als er weer een om zich heen schietende en stekende scholier is opgepakt, ook in 2008 is er weer een proces van de eeuw, ook in 2008 zijn er weer voldoende goedwillende idioten te vinden die ons een leuke avond bezorgen door in het programma van De Leeuw geheel vrijwillig voor lul te gaan staan.
Ook in 2008 verloochent mevrouw Bakker haar naam door te zeggen dat we te veel taartjes eten, ook in 2008 zullen we moeten tolereren dat Jan Smit en Frans Bauer hits scoren, ook in 2008 zullen we moeten tolereren dat Rita nóg meer toenadering zoekt tot Geert, de man die ook in 2008 weer net doet of hij er serieuze gedachten op nahoudt, ook in 2008 zullen deze lieden ervoor zorgen dat er weer heel wat gerollebold zal worden over het vloertje van Gerda’s leuterdagverblijf. Ook in 2008 zal Jan Peter zich weer op onnavolgbare wijze uit van alles en nog wat weten te lullen om de miskleunen goed te praten van een kabinet dat bestaat uit een groepje uitwisselbare blindgangers.
Ook in 2008 trekt er weer een lange parade met vervelende gebeurtenissen aan ons voorbij en wij staan aan de kant, roepen even verontwaardigd ‘boe’ en gaan weer verder. Op zoek naar leuke en positieve zaken. Want echt, die gaan ook gebeuren! Let maar op! Ook in jullie persoonlijke sfeer! Tagrijn hoopt dat in ieder geval van harte voor jullie en denk eraan: droom in kleur!

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

27 reacties op WAT BRENGT 2008?

  1. Zakina zegt:

    Wat heb je het mooi verwoord… het voelt idd vaak zo… een nieuw jaar voelt als nieuwe kansen etc. Maar net zoals een dekbedovertrek is die morgen weer beslapen of de zolen van de nieuwe schoenen zijn al weer aan het slijten.
    Politiek gezien zal 2008 ook weer stinkend worden.
    Maar 2008 zal hopelijk ook goeds brengen… toch? 😉

  2. Hanny zegt:

    PS Hoe kun je in kleur dromen, als je nooit (weet wat je) droomt?!

  3. Hanny zegt:

    Zo doemdenkerig als jij ben ik niet en zal ik ook nooit worden. Ik blijf van het goede in de mens uitgaan. Dat is mijn wens voor 2008. Dat iedereen zo positief ingesteld zal zijn om nu werkelijk de ellende de wereld uit te krijgen. Maar dat ook iedereen daaraan mee werkt.
    Ik wens jou een goed en gezond nieuw jaar. Dat we nog veel kunnen genieten van jouw gevarieerde logs.

  4. Pasula zegt:

    Dat vind ik nog eens een mooie zin om een log mee te eindigen!

  5. Er is maar één ding dat ons van de hier zo lumineus voorspelde gebeurtenissen kan redden en dat is het met donderend geraas vergaan der wereld. Doe me dan toch Jan Peter En De Raaskallen nog maar even.

  6. eva zegt:

    Als en zeer tevreden mens hoop ik dat alles zo ongeveer blijft zoals het was!
    Saai?
    Het zal wel
    maar ik vind het best!
    gr eva

  7. Henriette zegt:

    Misschien zeggen we over een paar maanden wel “vorig jaar was nog die goude oude tijd”. Ach ja!!!! De kat of de hond, hè?
    Tagrijn, ook voor jou de beste wensen voor het nieuwe jaar.

  8. Niklas zegt:

    Welkom terug, Tagrijn, en leuk dat je een nieuw jaar voor ons hebt meegenomen! Ik hoop dat dat ook voor jou gezond mag zijn en ook de nodige vrolijkheid mag meebrengen!

  9. Judith zegt:

    Whahaha, laat het aan Tagrijn over om alle illusies over het maagdelijke nieuwe jaar al op 3 januari door te prikken 🙂

  10. Sjoukje zegt:

    Hopelijk gebeuren er in dit nieuwe jaar ook hele leuke dingen en is niet alles negatief.
    Ik wens jou en je famillie een gelukkig en vooral gezond 2008!
    Groetjes Sjoukje

  11. druiveke zegt:

    Ik hoop dat het nieuwe jaar toch ook veel positiefs zal brengen…(waarom moet ik nou opeens denken aan geen ‘Leidensweg’?) 😉
    Alle goeds gewenst voor jou en je dierbaren Tagrijn!

  12. Plato zegt:

    Doemscenario’s? Mmmmm…je zou het met evenveel gelijk ook realistische scenario’s kunnen noemen. Je noemt ze op maar we kennen al die gebeurtenissen.
    Toch goed dat het nog eens wordt opgelepeld. Opdat mensen af en toe eens zo’n onderwerpje bij de kop pakken en zeggen…ik ga nou niet lullen….ik ga er wat aan doen. Kijk, dat zou nou mooi zijn.
    Gelukkig komen er ook leuke dingen. Nou, daar verheug ik me wel op.
    Tagrijn ik wens je fijne rondwandelingen door Leiden, met open oog en de juiste sluitertijd. En daaarna mooie verhalen over je ervaringen. En natuurlijk ook veel gezondheid en zo in het nieuwe jaar.
    Ha gezellig: het jaar is van start.

  13. paco zegt:

    Ondanks alles wens ik je een bijzonder succesvol en gezond 2008

  14. Di Mario zegt:

    Mijn 2007 is ook goed afgesloten, want ik was de 30ste bij een optreden van je neefje. Dus je snapt… gezelligheid ten top. Ik hoop daarom ook weer in 2008 veel muziek te mogen horen.
    Trouwens de puzzel kun je vinden bij het stadhuis van Harderwijk, bij de haven.
    Love As always
    Di Mario

  15. Ondanks je uiterst realistische kijk op het leven ben ik toch blij met je laatste zin, want ja…het mag dan allemaal wel zo zijn, voor jezelf en je omgeving moet je toch proberen het gezellig te maken.
    Fijn dus om te lezen, dat jij daar ook je best voor gaat doen :-)))))

  16. klaproos zegt:

    goeiemorgen tagrijn,
    wat gezellig man dat je der weer bent:-)) whahahahaha het kan alléén maar beter worden zou ik willen denken want de helft van de doem scenaro’s zou ik achter me willen laten, de tv staat weinig aan evenals de radio…. ik creëer mijn eigen leefwereldje, en waar ik vannacht over droomde… dat paadje ging ook al over rozen en ehhhh
    ja maar ho…..
    da’s logmateriaal dat moet ik niet weg gaan geven natuurlijk:-))
    tagrijn… ik wens dat 2008 alles wordt wat jij der van maken wilt:-)
    groetjes
    klaproos

  17. joanna zegt:

    Altijd optimist blijven Tagrijn, het kan kan alleen maar beter worden 😉
    Love Joanna

  18. J@ntje zegt:

    geen idee waar je geweest bent…
    maar je wensen spetteren mij in verschillende kleuren om de oren!!
    mag ik jou bij deze
    een evenzo
    spetterend kleurig warm oplichtend
    bovenverwachtingsvol 2008
    toewensen!!
    liefs janneke

  19. Inderdaad ook 2008 zal weer voorbijvliegen met al zijn ups en downs en voor je het weet is het alweer kerstmis.
    Tagrijn ook voor jou een heel goed en gezond 2008 en meoetn gauw weer eens een aanleiding vinden om ergens een biertje te drinken.

  20. beuzeblaadje zegt:

    Ik zal me geen illusies maken Tagrijn.
    Ga gewoon “blank” het jaar binnen en laat het op me af komen…..Maar ik wil gaan voor de leuke en positieve zaken!!!
    Ik wens je nog heel veel logplezier voor 2008!
    Groetjes,
    beuzeblaadje

  21. Seraka zegt:

    de plichtplegingen van het gelebber sla ik liever over 😉
    maar een klein wensje wil ik nog wel aan je kwijt…
    dat de leuke en goede dingen mogen overheersen dit jaar :))
    een fijn 2008! 😉

  22. lenie zegt:

    het heeft mij altijd al tot denken gezet waarom dat jaar altijd ingeschoten moest worden met vuurwerk en lol, het gaat gewoon door hoor , diezelfde kul waar we altijd in zitten ! En het maffe is ??? We blijven maar boe roepen en doorlopen !
    Tagrijn ik wens je een super oplettend jaar , hou ons op de hoogte en wakker van deze feiten ;))

  23. Emmelinda zegt:

    Ach ja, we hebben al zoveel getolereerd, dat kan er ook nog wel bij hihi. Gelukkig komen er ook nog een heeeeeeeeeleboel leuke dingen, daar ben ik van overtuigd. Of het zo is gegaan zoals ik hier beweer zien we wel weer op 31 december dit jaar 😉
    In ieder geval wens ik je een gelukkig, gezond en gezellig 2008!

  24. Geertje zegt:

    Voor mij persoonlijk is 2008 (eigenlijk in 2007 al) fantastisch begonnen. En eigenlijk, wat in persoonlijke sfeer gebeurt is het meest belangrijk.
    Dromen in kleur; ja, inderdaad! 🙂
    Natuurlijk gebeuren er dit jaar, en zelfs nu al, zaken waar je je boos of verdrietig om kan/moet maken.
    Maar hoe meer mensen inzien dat dat kan en moet, hoe meer kans er is dat 2008 een beter jaar kan worden dan het jaar ervoor.
    Laten we hopen, dat dit kabinet nog even aanhoudt, dat bepaalde figuren af kunnen gaan.
    Laten we hopen, dat in bepaalde landen toch een stabiliteit zal ontstaan, ondanks alarmerende berichten.
    Laten we hopen, dat mensen minder egoistisch worden, en opkomen voor elkaar.
    Ik wens jou een geweldig 2008; voor jou en je dierbaren!
    Hoop veel te mogen lezen!

  25. rietepietz zegt:

    Ik geef het op , alweer een foutje in “achter” ….. en dat ondanks álle goede wensen …….
    het aantal reacties schiet wel lekker op zo !

  26. rietepietz zegt:

    oei oei , al meteen een knol van een taalfout , er moet natuurlijk nog een “w” achet “jou ” , nou ja , een slecht begin is tóch een begin !

  27. rietepietz zegt:

    Phoe…. moet ik nu écht de eerste reactie hier neerzetten ? Beetje treuzelen dan maar want misschien heeft iemand anders ondertussen dan de eerste plek al ingevuld .
    Het zal niet meevallen om aan jou , toch een beetje doemscenario te ontkomen ( gaat niet lukken natuurlijk ) maar ik beloof je … ik ga wél proberen om in mijn logjes de humor erin te houden .
    Gelukkig doe jij dat in de meeste logjes ook , of je zet ons aan het werk en dat is ook een prima manier om zorgen uit je hoofd te zetten .
    Een fijn logjaar Tagrijn , lieve groetjes , Riet

Je kunt hier reageren

