RECEPTIE BIJ STUDIO 2000

Afgelopen zondag bezocht Tagrijn de nieuwjaarsborrel van Studio 2000 in Blaricum. (Dat verklaart ook de heidewandeling die dinsdag op deze weblog te zien was.) Nu is het niet zo dat Tagrijn alle nieuwjaarsrecepties afloopt, maar bij Studio 2000 is klassewerk te zien en te koop. Beelden en schilderijen van mensen met grote namen in de kunstwereld. Toorop, Israël, Verwey, Verster, Gestel; het is er gewoon.
Het souterrain was dit keer helemaal gewijd aan Ies Naarden (1902 tot 1982), waarvan twee afbeeldingen:

Langs de trap hing ‘zomaar’ een echte Gestel:

Lou Loeber, toonaangevend in dit genre, was ook vertegenwoordigd:

Een zebra, een ezel, een clown en een circustent. Timmer heeft het op doek vastgelegd:

Met het schilderij hieronder werd Tagrijn echt even op het verkeerde been gezet. Een echte Dufy bij Studio 2000?

Een andere bezoeker hielp hem snel uit de droom. Dit was niet van Raoul Dufy, maar van zijn broer Jean die soms in de zelfde stijl schilderde…
Hieronder een  traditioneel geschilderd werk van Dankmeijer.

Verwijt Tagrijn nu maar onvolledigheid, maar hij weet niet meer van wie dit ietwat pointilistisch schilderij is…

Tot slot drie beelden van Homan, Den Hartog en Lint.

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur. Bookmark de permalink .

20 reacties op RECEPTIE BIJ STUDIO 2000

  1. rietepietz zegt:

    Geen haar op m’n hoofd die er aan denkt je iets te verwijten , je weet je weetje !
    In ieder geval weet ik te weinig van kunst om je op de vingers te mogen tikken .
    lieve groetjes , Riet

  2. Erwin Troost zegt:

    Mooie kunst, en dat vind ik niet altijd.

  3. Jenny zegt:

    Die beelden!!!Prachtig!
    De schilderijen hoeft van mij niet zo!Het enigste leuke schilderij vind ik degene die lijkt op een schets( of het is er een ?!)Maar ik ben dan ook geen kunstkenner!
    Groetjes!

  4. Geertje zegt:

    Das een leuke nieuwjaarsborrel!
    Prachtige schilderijen/beelden bij Tagrijn!

  5. Seraka zegt:

    dankmeijer en de onbekende zijn juist het sfeertje wat mij meer aanspreekt
    ik word niet happy van het moderne gedoe 😉
    ook niet van nieuwjaarsrecepties trouwens
    ik heb ze weer mooi ontlopen dit jaar :))

  6. Thérèse zegt:

    Kijk, *onbescheiden* daar hoop ik, mijn werk dan, ook nog eens te hangen.

  7. Sjoukje zegt:

    Er zitten mooie schilderijen tussen, alhoewel ik de beelden ook erg mooi vind.
    Groetjes Sjoukje

  8. paco zegt:

    Dank je, Tagrijn. Prachtig om al dit moois te zien

  9. Zakina zegt:

    Leuk dat je foto’s mocht maken 🙂 enne mijn kunstkennis is knudde 😦

  10. dat is een receptie met hoofdletter G
    (van genieten) ;-))
    whawww, wat een kunstwerken, tagrijn! elk schittert in zijn soort!!

  11. Brimstone zegt:

    Dit is het meer dan waard om Leiden even voor te verlaten.
    Maar ik merk wel wel dat mijn kunstkennis veel te wensen overlaat. Kan hier wat bijleren.

  12. Di Mario zegt:

    Daar zitten wel wat mooie schilderijen tussen, die beelden spreken me ook wel aan.
    Love as Always
    Di Mario

  13. sylvester zegt:

    Ik ken geen van die namen, maar dat had je vast wel verwacht, dat schilderij met die 2 huizen, water en bomen vind ik de mooiste 😉

  14. klaproos zegt:

    oef..
    daar zou ik met een dikke beurs naar toe moeten de badende dames zou ik meenemen en de pelikaan zou ik meenemen voor mijn maatje neus:-)
    tagrijn heeft vet genoten zo te zien en dat zou ik ook gedaan hebben als ik daar gestaan had, alleen de humor droop niet van de koppies,
    ik had wel graag wat willen lachen tagrijn:-)))
    slaap lekker
    klaproos

  15. tagrijn zegt:

    @Nanos: Daar heb ik me in dit geval maar niet zo mee bezig gehouden! Weet toevallig dat die Gestel 3500 euro kostte.

  16. nanos zegt:

    Daar zitten mooie dingen bij.
    Ik mis wel de prijskaartjes…

  17. Hanny zegt:

    Die 3 beelden, geweldig! Doen mij meer dan de schilderijen.

  18. Annemarie zegt:

    Die van Loeber vind ik echt helemaal super!!! :-d Mijn kleurtjes, ja die vind ik leuk!!!

  19. lenie zegt:

    die beelden ben ik dus helemaal weg van !!
    mooi hé !
    bedankt voor de opmonterende woorden …ben weer bij hoor , liep niet zo’n vaart 😉
    ga nog even dat holle vat lezen , heb ik hélemaal gemist !

  20. Kan me indenken dat je daar genoten hebt, zitten hele mooie stukken tussen.

Je kunt hier reageren

