REIS OM DE WERELD IN 80 MINUTEN

Ieder jaar organiseert het Leidse reisbureau Djoser in de Pieterskerk een weekend waar je je kunt oriënteren op je volgende reis. In de smalle straatjes waan je je al een beetje op je vakantiebestemming en daaraan werken ook de muziek en de geuren van de heerlijke exotische gerechten uit allerlei landen mee.
Het ene moment loop je in Mexico…

je loopt even door en bent in Ecuador…

in Turkije…

of gaat tussen de zuilen door naar Egypte…

Even tijd voor een kunstig gemaakt ijsje tussendoor…

om dan even naar Japan te gaan.

Soms ontmoeten oude reisgenoten elkaar en dan moet er even worden bijgepraat.

Reizen is vermoeiend; even uitblazen…

nadat je een drankje hebt gehaald aan een van de authentieke barretjes…

of je in het middenoosten van brood hebt voorzien.

In Indonesië is topkok Lonnie voor ons neergestreken, die graag een handtekening voor een van de medewerkers wil zetten.

Even naar de muziek luisteren.

De service gaat ver. Er zijn altijd wel reizigers die hun bagage onderweg zijn kwijtgeraakt. Hier is het Bureau Gevonden voorwerpen.

Tagrijn heeft weer een leuk reisje gemaakt in een paar uur. Slechts één klacht: wanneer wordt er nu eindelijk eens iets gedaan aan die krakkemikkige toiletten?

Dit bericht werd geplaatst in Over de grens. Bookmark de permalink .

32 reacties op REIS OM DE WERELD IN 80 MINUTEN

  1. rietepietz zegt:

    Misschien een optie voor mij , een goede manier om veel te zien zónder op reis te moeten ,iets dat nou niet direct mijn hobby is zoals je misschien wel weet !
    groetjes ,Riet

  2. quidam zegt:

    Geweldig! Dit heb ik niet geweten.Niet dat ik op vakantie wil of ga hoor.Maar enig om doorheen te dwalen. Wat mooi dat de Kerk hier voor gebruikt wordt.Zag er kleurig en heel gezellig uit.

  3. Henriette zegt:

    Ha, weer die kerk. Erg mooi aangekleed. Daar is aandacht aan besteed.
    De vakantiebeurs in het klein (die mij overigens in Utrecht totaal niet trekt omdat het te massaal is.) Maar hier wordt echt goed de sfeer weergegeven.
    En waar gaat de reis naartoe?

  4. plato zegt:

    Super man, alsof ik net getuige ben geweest van je vakantiefoto’s. Het prikkelt nu al mijn “boekings-spieren”. Waar zal ik nou eens naar toe?

  5. Zakina zegt:

    whahahhahaha ja sorry hoor… ik verwacht niet dat je de reis eindigt met een zielig toilet.
    Ik heb genoten van deze reis en goh wat leuk dat ze dat ieder jaar doen… lijkt me leuk om gewoon lekker door heen te lopen, te dromen zonder te boeken hahaha.

  6. Hildegarde zegt:

    Werkelijk een reis om de wereld, wat bijzonder, zonder verplaatsing, lijkt helemaal echt, en dan nog zo mooi in een kerk.

  7. wat een bijzonder originele reisbeurs!
    dit zag ik nog nooit!! hier zou ik uren kunnen doorbrengen!
    die wc .. heel waarheidsgetrouw! :-))

  8. Seraka zegt:

    daar rondlopen is al een beetje vakantie op zich 🙂
    wat een gezellig sfeer
    mooie kleurrijke foto’s hoor! 🙂

  9. Joanna zegt:

    Wowhhhhhhh Tagrijn, als globetrotter een logje naar mijn zin. Toiletten, abort? Make the best of it 😀
    Love Joanna

  10. DAT was even heerlijk vakantie vieren en niet duur hoor en lekker snel. TOPfoto’s Tagrijn.

  11. novelle zegt:

    een prachtig fotoverslag …een genot om er naar te kijken.

  12. klaproos zegt:

    woooooooooooooooooow wat een heerlijke trip maak ik hier,:-)
    dat staat me wel aan vanuit mijn luie stoel…
    ik heb een aantal landen gezien in mijn leven en dacht steeds dat ik het wel gehad had… dat de behoefte over was…
    bij het zien van bepaalde plaatjes gaat mijn bloed wel kriebelen tagrijn…
    erg mooi om te zien,
    dank je wel,
    groetjes
    klaproos

  13. Thérèse zegt:

    Wat leuk!!! Ik krijg er zin in, maar dan om echt op vakantie te gaan. Hoewel als ik in Leiden woonde, ik er vast ieder jaar heenging, zo mooi ziet het er allemaal uit. De Efteling is er niks bij. Maar het is al geweest, begrijp ik?

  14. J@ntje zegt:

    ps hoe was de temperatuur op je wereld reis???

  15. J@ntje zegt:

    zo wil ik ook wel een wereld reis maken!!
    alleen die broodbakker zag er niet uit alsof hij helemaal op de goeie plek zat…maar ach…
    hartstikke leuk!!
    groetjes janneke

  16. Jaco@werk zegt:

    Heerlijk logje. Ik heb twee jaar gewerkt in de school tegenover de Pieterskerk, die vaak werd ingehuurd om mensen de gelegenheid te bieden naar de WC te gaan, kerken staan nu eenmaal niet bekend om hun goede sanitaire voorzieningen.

  17. Di Mario zegt:

    De toiletten kwamen uit Afrika, dat hoort bij de sfeer.
    Love as Always
    Di Mario

  18. HUUB zegt:

    prachtig concept… echt origineel…

  19. Pasula zegt:

    Wat een heerlijk kleurig log. Ik droomde even weg en was in exotische oorden….

  20. sylvester zegt:

    En dat allemaal zonder zelf te hoeven vliegen, lekker makkelijk en kosten besparend 😉

  21. Weet je Tagrijn, ik ben daar nog nooit geweest, weet wel dat die beurs er ieder jaar is.
    Maar na het zien van de foto’s ga ik ook zeker weten volgend jaar een reis om de wereld in 80 minuten maken.

  22. En…… een reis uitgezocht, Tagrijn?

  23. Hanny zegt:

    Een supersonische wereldreis! Sneller kun je hem niet maken. Met een heerlijk gemak als toetje. Beter kan het toch niet?!

  24. lenie zegt:

    *schiet keihard in de lach*
    ja das behelpen die plee ..
    maar ja je zou ook aan de race
    raken zeg na al die verschillende
    smakies op een rij 😉
    nog een bestemming gevonden ??
    ;)of waren er geen plee’s meer ??

  25. beuzeblaadje zegt:

    Geweldig!!!
    Zo’n reisje lijkt mij ook wel wat!
    In de Pieterskerk zei je…..
    Woooow daar stonden de laatste keer dat ik er was alleen de tafels en stoelen van een examen.
    Heb je voorkeur voor een land gekregen?
    Groetjes,
    beuzeblaadje

  26. Geertje zegt:

    Wat leuk is dat Tagrijn!
    En wat een gezellig initiatief.
    Lijkt me heerlijk om de sfeer van al die landen te “proeven”.
    Wat een koffers… je zal die maar mee moeten zeulen 🙂

  27. Renesmurf zegt:

    Toch leuk dat ze zoiets allemaal na kunnen bouwen, en dan toch lekker knus binnen zitten!

  28. nanos zegt:

    Heb je ook nog iets leuks geboekt?

  29. Brimstone zegt:

    Zo, daar krijg je de smaak wel te pakken. Dat ziet er echt super uit. En wat wordt je volgende reis, retourtje Leidse Hout? :-))
    OT De ‘prekespraaksteen’ of ‘roepstoel’ staat in Leiden links van de bordestrappen van het stadhuis. Dat ‘Leids Detail’ wist ik nog wel. In Wapserveen is het iets minder chique 🙂

  30. Annemarie zegt:

    Leuk een vakantiebeurs die op deze manier aangekleed is! Is heel wat anders dan dat ik gewend ben. 🙂
    Maar ziet er wel super uit allemaal.
    En toch *grijns* ik mis mijn volgende vakantieland!

  31. Hermien zegt:

    Lekker makkelijk: je hoeft helemaal niet meer op vakantie na zo’n reisje Pieterskerk!
    En zijn in het buitenland de toiletten niet altijd krakkemikkig en vies? Dat is de charme van vakantie ….

Je kunt hier reageren

