VROEGE ZONAANBIDDERS

Dinsdag 12 februari tussen elf en twaalf uur. Wordt er niet meer gewerkt in Leiden of heeft iedereen lentevrij genomen? Je vraagt het je af als je ziet dat om deze tijd heel wat mensen op een terrasje achter een cappuccino of biertje genieten van de zon. Tagrijn maakte wat plaatjes van terrasjes die hij onderweg tegenkwam. De bootterrassen waren nog niet open, behalve het populaire Annie’s Verjaardag, maar daar zat vreemd genoeg geen kip, zoals je op de laatste foto ziet. Nou ja, op een paar kippen na dan.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

25 reacties op VROEGE ZONAANBIDDERS

  1. Thaleia zegt:

    Leuke foto’s! Volgens mij heb ik ieder terrasje dat te zien is wel een paar keer uitgeprobeerd. Een favoriet? Habits als mijn Britse vrienden er zijn… De Bruine Boon als ik rustig wil kijken naar het Stadscafe (vd Werff) en de fontein in het water. Maar Annie’s natuurlijk als ik de drukte wil ervaren en “het gevoel van vergane tijden” wil ophalen…. (oef, wat klinkt dat ‘belegen’… zo oud ben ik echter nog niet hoor!)

  2. beuzeblaadje zegt:

    Ja kijk en nú vraag je natuurlijk niet of iemand de plekjes herkend. En juist NU herken ik er wat! “Onze” Bruine Boon staat er ook op, leuk! Wat een genietdagen he?
    Doeiiii,
    beuzeblaadje

  3. Zakina zegt:

    Ohhh heerlijk… krijg er gewoon weer zin in… Hopelijk kan ik straks met Uk gewoon ook een terrasje pikken 🙂

  4. Het was maandag en dinsdag inderdaad heerlijk weer, je krijgt echt weer zin in de zomer he als je dit ziet.

  5. Sjoukje zegt:

    Het ziet er gelijk een stuk gezelliger uit buiten als het zonnetje schijnt. Ook de menzen zien er een stuk vrolijker uit.
    Groetjes Sjoukje

  6. f r e d zegt:

    mensen dachten dat annie nog niet jarig was….

  7. Henriette zegt:

    Het was gisteren zalig. Ik heb met een boek op een bankje in de zon gezeten.
    De horeca zal ook blij zijn. Stoeltjes naar buiten, people met zonnebrillen aan het bier en sate-tjes als vroeg avondeten.

  8. Brimstone zegt:

    Je moest eens weten hoeveel college’s er plotseling uitvallen als het mooi weer is 🙂
    Leuk terrastourtje!

  9. Anoniem zegt:

    Wat kan een zonnetje toch veel doen, he! Héérlijke foto’s met een lekker sfeertje!Ook hier in Rotterdam was het zo zalig zonnig!
    Vandaag is het toch echt weer Februari, KOUD!
    Groetjes!

  10. sylvester zegt:

    Ik ben geen kroegtijger, en waar terrasjes in Tiel te vinden zijn weet ik ook niet. Ik neem thuis op het dakterras dan wel een pilsje hihihi

  11. Thérèse zegt:

    Heerlijk! Gelijk hebben ze! Heb je zelf ook nog wel genoten van de zon, behalve met fotograferen dan?
    Hier in West Friesland was het ook schitterend weer.

  12. J@ntje zegt:

    wat een kuddedieren zijn we ook!!
    terasjes…
    ik trek altijd de stad uit als het mooi weer is,
    nu weet ik weer waarom!!
    ;))
    maar het blijft byzonder zo in februari!!
    gr janneke

  13. 10eke zegt:

    Ik zat heerlijk op mijn privé terrasje te genieten van de zon, mijn boek en mijn vrijheid.
    Fijne dag, gr 10

  14. Judith zegt:

    Haha, ik fietste een uurtje later langs de Nieuwe Rijn, op weg naar mijn werk, en mijn gedachten waren precies hetzelfde: hoeft niemand in deze stad te werken of zo?

  15. In Leiden wordt hartstikke hard gewerkt, dat zie je zo. Door de horeca en door de studenten, die hebben studie-overleg en dat kun je het beste in een relaxt sfeertje op een prettig terrasje doen

  16. paco zegt:

    Hier kun je toch alleen maar van dromen!?

  17. zomerse taferelen zijn dit!
    ohhhh .. hemels om te zien!
    ’t kriebelt dus niet alleen bij mij?? :-)))))
    proost, tagrijn, op jouw en je foto’s volg genot!

  18. Hermien zegt:

    En dat in februari! Ik herken op één na alle terrassen (of was dit geen Leids détail?) en dat vind ik een goede score …

  19. Rose Murphy zegt:

    Ik heb van ’t weekend ook op een terrasje gezeten. Nu ben ik ziek. Waarschijnlijk toch iets te voorbarig zonder jas van de voorjaarszon genoten.
    Leuke logjes trouwens.

  20. Di Mario zegt:

    Hier was het van het weekend al druk met terrasjes, heerlijk.
    Love As Always
    Di Mario

  21. Heerlijk. En wat je ziet zijn voornamelijk jonge mensen, die het er van nemen zo snel als het kan. Gelijk hebben ze!

  22. Hanny zegt:

    Wat hartstikke gezellig weer. Mensen die uit hun huizen komen en op terrasjes gaan zitten.
    Heel wat beter dan bij ons. De zon scheen wel, maar er hing een lichte nevel. Het was niet bepaald warm, mede door de wind.

  23. nanos zegt:

    Misschien was het boven dat water een stuk kouder.

  24. lenie zegt:

    kan ik zo jaloers op worden hé
    wij hadden vandaag dikke mist
    echt héél de dag en wel één graad !!
    verschil hé !

  25. Annemarie zegt:

    Wat gek dat er daar dan juist niks zit..
    Ik heb geen idee hoe het hier op het Vrijthof is. Zal morgen in mijn pauze eens gaan kijken. 🙂 Ben er tenslotte zo met mijn fietske.

Je kunt hier reageren

