GODS GOOCHELAAR VORMT LEGER

 Al twee keer eerder* heeft Tagrijn zijn gal gespuwd over de herder van de Levensstroom in Leiderdorp. Maar het houdt maar niet op.
De herder heet Jan Zijlstra. Het is die door zijn vele volgelingen zwaar gesubsidieerde pot zalf, die met zijn  wonderen die van de zoon van zijn Meester, die hier zo’n tweeduizend jaar geleden op aarde rondwandelde, doet verbleken als zware vlekken  in opnieuw verbeterde Dreft.
Daardoor is het deze illusionist een beetje in de bol geslagen, want wat hij doet is echt iets anders dan lepeltjes krom buigen. Tijdens de dienst springen de mensen  bij bosjes uit hun rolstoelen, smijten hun  rollators in een hoek, roepen ‘hallelujah’ want ze zijn genezen.
Nu heeft de EO, zelf af en toe toch ook niet vies van een wondertje, die genezen patiënten opgezocht en ontdekt dat ze allemaal weer in hun rolstoelen huisden en aan hun rollators zaten vastgekleefd, alsof er nooit iets gebeurd was.
Er was ook niets gebeurd, maar Ti Ta Tovenaar gaat door. De show must go on. Hij heeft nu weer een nieuw element ingebracht en daardoor gebeurde weer een wonder: Tagrijn werd kwaad!

Leger
Op een nacht werd Jan Perkamentus iets door de Mensenfluisteraar in het oor gefluisterd: een grote opdracht. ‘Het gaat niet goed met de wereld, Jan. En ik heb jou uitgekozen daar iets aan te doen. Je moet een leger vormen uit mijn naam, een mannetje of driehonderd, en daar trek je mee de wijde wereld in.’ Jan luistert met eerbied naar zijn oekaze. Hij moet ervoor gaan zorgen dat de leeggelopen kerken weer worden volgepompt met gelovigen.
Er werd  hem nog iets in het oor gefluisterd. Dat bij de opening van het nieuwe gebouw van de Levensstroom ook Philip de Winter was uitgenodigd (die helaas verhinderd was), was bij zijn Meester blijkbaar in goede aarde gevallen. Want Jantje moet ook ten strijde trekken tegen de moslims. ‘Zij hebben een angst-en-fanatisme-geloof. Ze moeten mij als hun Vader leren kennen.’ Toen zei Jan niet: ‘Nou Vader, mij niet gezien, dat doe je maar lekker zelf’, maar hij aanvaardde het als een deel van de opdracht aan het Leger van de Heer, zoals het nu al heet.

Bekeringsdrift
Maar het leger moet nog meer. Want in de aan Jan verstrekte opdracht staat ook dat hij moslims moet vertellen dat de Vader geen seks met Maria heeft gehad, want dat denken ze. Ook moet hij ze laten inzien dat hun Allah ver en ongenaakbaar is, maar dat Jans opdrachtgever een liefhebbende Vader is. Als Wilders zijn film niet kwijt kan, is er vast wel een plekje in het gebouw van de Levensstroom, denkt Tagrijn opeens.
Dat wordt een hele klus en dat leger moet natuurlijk gekneed worden. Daarvoor heeft Jan nu een cursus ‘offensief bidden’ en ‘strategie’ opgezet. Kom daar maar eens om bij de LOI, Woutertje! De tovenaarsleerlingen moeten daarvoor wel 260 euro betalen, totaal 78000 euro, maar dan mag je ook  dienst nemen in dit Gideonsleger. Heel slim bekeken, want wat denk je dat het kost om avond aan avond met laserstralen een tien meter hoog kruis de lucht in te sturen?

* Eerder geplaatste artikelen over de Levensstroom zijn:
Lourdes in Leiderdorp op 17 oktober 2006
Gods goochelaar op 16 mei 2007

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

23 reacties op GODS GOOCHELAAR VORMT LEGER

  1. betsy zegt:

    Nou ik begrijp totaal niks van deze Belasterende reakties!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ik ken persoonlijk heeeeeeeeel veeeeel mensen die BLIJVEND GENEZEN ZIJN!!!!!!!!!
    Ga eerst heen voordat je iemand die 70 uur per week zo onterecht aanvalt!!!
    De Diensten zijn gratis!!!!!!
    Wat kost een paragnost per consult en dan ga je naar de Hel!!!!!
    Praat maar met mensen die blijvend genezen zijn!!!!!
    Voordat je iem zo belastert ,ga eerst even je EERLIJK informeren!!!!
    Ik vind deze reakties echt SCHANDALIG !!!

  2. Tanya zegt:

    Zo wrang, mijn vader is 15 febr jl overleden in het ziekenhuis in Leiderdorp. Hij had vanuit zijn ziekbed volop zicht op “levensstroom”.
    Hoeveel doodzieke mensen zouden zich in dat ziekenhuis liggen ergeren aan dat lelijke pand?

  3. rietepietz zegt:

    Er zullen altijd mensen blijven die in dit soort onzin trappen .
    Ik moet er niets van hebben nét als van welk geloof dan ook.
    Bij mij krijgt aan de deur niemand de kans zijn zegje doen zodra ik door heb waar het om gaat.
    Ik sta uitsluitend te woord door een raam dat achter een smeedijzer voorzetrooster open kan en sluit het onheroepelijk na de mededeling dat ik geen interesse in welk geloof dan ook heb.
    discussie gesloten lijkt me .
    liefs Riet

  4. Zakina zegt:

    Ik vind Godsdienstfanaten eng!! Prima dat iemand gelooft hoor, maar dring het niet op aan een ander vind ik persoonlijk… maar dit soort lui die zijn op persoonlijk gewin uit (lees: geldbelust).

  5. Jaco zegt:

    @mirm: eehm, de katholieke kerk heeft daar zich al jaren in bekwaamd, hoezo? ^_^

  6. mirm zegt:

    Volgens mij kreeg ik laatst een folder van zoiets voorgeschoteld, mensen die al jaren aan de rolstoel waren gekluisterd die op wonderbaarlijke wijze genezen zouden worden door zo’n man. Ik vind ’t maar oplichterij.
    En er dan nog geld voor vragen ook. Sinds wanneer moet je geld betalen om te leren hoe te praten met God?
    Liefs, mirm

  7. Renesmurf zegt:

    Mensen willen geloven wat ze willen.
    Daar is niks tegen te doen, als het niet mag gaat het illegaal.
    En de ogen openen niet.
    Of zelden.

  8. Jaco zegt:

    Het engste wat er is: mensen die de waarheid claimen, en de wapens ter hand nemen. De moslims eerst, dan de ongelovigen, who’s next? Ik houd mijn hart vast. Ik moest gelijk denken aan http://www.armyofgod.com (pas op: echt heel schokkende beelden en teksten).

  9. Plato zegt:

    Kijk, dat komt er nu van als het PGB in handen komt van de gemeente en als er bezuinigd wordt op de gezondheidszorg. Want Jan had anders al lang vrolijk in paviljoen 3 gezeten en ze hadden hem vrolijk met een vlaggetje laten zwaaien. Hopelijk komt Jan niet in de Zaanstreek en zeker niet bij mijn voordeur want dan wordt ie zo de liguster in gekegeld.
    Brrrrrrr.

  10. klaproos zegt:

    vreselijk tagrijn,
    wat is dat erg zeg.
    ik heb vanavond een logje over de heer W.
    je wordt niet goed van dit soort dingen,
    van de straat plukken zou ik zeggen..
    groetjes
    klaproos

  11. Ik vind dogmatiseren vreselijk en heb respect voor ieders overtuiging. Als anderen dat nu ook eens hadden.

  12. boom zegt:

    Lenie waarschuwde me n.a.v. een hazenfoto al voor een hazenleger, maar dit leger dat zich ingraaft is nog veel erger. De wonden dieper! Ik heb nu al meelij met de kinderen van de sekteleden. De wachttorenbrengers/doorzetters sleuren hier ook vaak hun kroost mee langs de deuren. Hartverscheurend!

  13. Di Mario zegt:

    Wonderen uit naam van god moet je niet zelf naar buiten brengen. Dat kan Hij zelf wel. Mensen die denken dat ze god kunnen spelen begeven zich op gevaarlijk terrein. Helaas.
    Nog meer slachtoffers..
    Love As Always
    Di Mario

  14. Thérèse zegt:

    Wat heb je dit ‘merkwaardige’ verschijnsel goed getypeerd! En toch maar doorgaan, die Jan, ondanks dat de EO heeft laten zien, dat het onzin is, die wonderen. Ja, ik vind het ook eng, zeker nu er al zo veel groeiende haatgevoelens zijn en vervreemding tussen moslims en ‘westerse’ gelovigen ontstaat.
    En je kan er niets tegen doen kennelijk?

  15. Henriette zegt:

    Hij verdient zich rijk aan de ellende van een ander.
    En nu wil hij een soort sekte vormen?
    Dat is griezelig.

  16. dat deze goochelaar ‘goed’gelovigen zogezegd ‘geneest’ is gruwelijk, maar zo’n massa mensen ‘bespelen’ om ze alzo te laten keren tegen een groot deel van de mensheid, is niet alleen gruwelijk maar levensgevaarlijk op de koop toe. :-((((
    @ tagrijn, wij spreken bekant dezelfde taal??? ;-))

  17. Brimstone zegt:

    Heel eng mannetje die Zijlstra. Behalve mensen bedonderen gaat ie nu dus ook nog het rechts-extremistische pad op.

  18. sylvester zegt:

    Dat hoge kruis had Wilders zeker bij de show van Paul de Leeuw afgekeken, daar komt Adje uit het podium, hangend aan een kruis ineens omhoog. Ze slaan allebei door, beide geloven. 😉

  19. nanos zegt:

    Dat soort griezels kom je overal ter wereld tegen. Er zijn altijd zoekers die een leider nodig hebben. Wonderen helpen natuurlijk wel als je volgelingen wilt. En zo’n leider kan ver gaan, tot een bevel tot collectieve zelfmoord toe.

  20. Ja die man is echt belachelijk met zijn levensstroom.
    Maar zo ziet het er dus uit, was al tijden van plan eens te gaan kijken naar dat kruis.
    En zijn gelovige sukkels maar betalen.

  21. Annemarie zegt:

    Van zulke bewegingen moet ik zelf helemaal niks hebben.
    Weet ook even niet zo goed wat ik moet zeggen. Wil me niet te expliciet uitspreken, maar doe ik dat niet, dan klopt het voor mijn gevoel ook niet.

  22. lenie zegt:

    ik ga als de sodeju die andere verhalen over de levensstroom lezen .;))
    meesterlijk …ja die stoelendans heeft mij altijd al verbaast doet mij ineens aan die dame uit Tiel denken , waar is die gebleven ???

  23. Hanny zegt:

    Hoe kun je voorkomen dat mensen verblind raken voor zulke “godsdienstfanaten”, die dit vaak alleen maar zijn ter meerdere glorie van henzelf en ter vulling van hun portemonnee. Door de eeuwen heen gebeurt dat steeds weer.

Je kunt hier reageren

