WERK IN UITVOERING

Nog niet zo lang geleden keek Tagrijn vanuit zijn werkkamer uit op een jachthaventje, een weide met schapen en een manege. Maar een stad groeit en zoekt naarstig naar de laatste plekjes waar nieuwbouw kan worden geplempt. Dus de locatie Roomburg was de klos. De schapen, de paarden en de bootjes zijn verdwenen. In snel tempo worden hier grote betonblokken en ander lelijks uit de grond gestampt. Zeven blokken van tien hoog, een stuk of zes van zeven hoog en smalle straten met eengezinswoningen. De mannen hierboven staan bovenop een in aanbouw zijnd flatgebouw van tien hoog aan het Rijn-Schiekanaal.


Met grote kranen wordt het bouwmateriaal verplaatst.


En dan kan men weer verder.


Zoals ook hier.


Hier roept de bovenbaas iets naar de onderbaas.


Soms, maar dan ook heel soms, levert het wel een aardig lijnenspel op… Maar pas op, dat balkonhekje is nog niet zo stabiel.


Hier heeft men inmiddels een stekkie gevonden. Een uitpandig aquarium is toch wel aardig bedacht.


Op deze foto van 25 februari drie blokkendozen aan de achterkant. Het schijnt dat het nog wel even kan duren voordat hier gewoond kan worden, maar…


dit is de meest linkse flat op 4 maart aan de voorkant. Nu dus rechts.En op de onderste verdiepingen zijn sporen van bewoning waarneembaar en werd gisteravond al druk geverfd en behangen!


Je kunt je toch bijna niet voorstellen dat hier over twee weken al mensen wonen?

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

21 reacties op WERK IN UITVOERING

  1. Geertje! zegt:

    Jammer, hoe mooie plekken moeten wijken voor de “vooruitgang”….
    Lelijke gebouwen; maar mooie foto’s Tagrijn!

  2. rietepietz zegt:

    Het huisje waarin wij wonen staat al ongeveer 80 jaar , dat gaan deze huizen vast niet redden . De monerne bouwmethodes zijn meestal niet tegen 50 jaar bewoning bestand .
    Vervelend is wel dat alles zo volgebouwd wordt en de laatste stukjes natuur uit de randstad verdwijnen .
    groetjes , Riet

  3. Plato zegt:

    Zo snel al…nou ja, waarom ook niet. tijd is geld. Alleen…ik vind deze flat nou niet bepaalde een verrijking van de stad.

  4. Renesmurf zegt:

    Het is erg wonderlijk hoe snel ze bouwen, en hoe snel dat allemaal vol druppelt.
    Terwijl hier alles steeds leger wordt.

  5. 10eke zegt:

    Vreselijk wat een achteruitgang voor je. Ik kijk ook veel liever naar schapen, een jachthaventje en een manege. Ik prijs me nu nog gelukkiger met mijn utzicht op het bos.
    Veel sterkte, gr 10

  6. Martine zegt:

    Ja, jammer genoeg kan ik me dat heel goed voorstellen, hier voltrekt zich een soortgelijk drama. Hadden we vroeger een leuk jaren-dertigstraatje met zicht op het kanaal, volkstuintjes en een korfbalveld, nu kunnen de mensen in de nieuwgebouwde zes verdiepingen hoge appartementen bekant op ons bord kijken.. Het enige wat ze ons niet afnemen zijn onze diepe voortuinen, die ons relatief meer privacy opleveren dan de mensen die in de nieuwe straatjes gaan wonen hebben.

  7. Hildegarde zegt:

    “geplempt”, goed woord. Hier gebeurt het ook in een niet te volgen tempo : op de dag dat de bouwvergunning verleend wordt, is ’s avonds het bos al gerooid. Waar gaat dit naartoe ?

  8. loontjuh zegt:

    En ´t was een prachtig uitzicht. Idd, kan me niet voorstellen dat daar over 2 weken mensen in kunnen trekken. Fijne avond, groetjes.

  9. boomkruiper zegt:

    Ik hoop voor je dat het geen licht bij jou wegtrekt. Het uitzicht is al erg genoeg. Rijn en Schie (kade)kade doet me denken aan een heel oude studentenflat waar studenten op de 7e verdieping zich toch nog in de (7e)hemel waanden.

  10. Zakina zegt:

    Kan me idd niet voorstellen dat er over 2 wkn al mensen in kunnen wonen.
    Voor flats zien ze er niet onaardig uit… jammer alleen dat de schapen er voor hebben moeten wijken.
    OT: ja stom van me… dan zou de foto anders genomen moeten zijn :$

  11. klaproos zegt:

    pffffffffffff tagrijn…
    ik heb met je te doen..
    kan je baas niet een blok verder gaan zodat jullie wéér zicht over de weilanden hebben.
    dit is wel heel erg,
    ze stampen echt een flat uit de grond hé,
    niet te geloven zo hard als dat gaat..
    voor de mensen die op een huis zitten te wachten wel heerlijk natuurlijk:-)
    sterkte jongen..
    ik zou zeggen zoek een baan in brabant:-) en dan kom je bij mij logeren 🙂
    heb je ruimte zat.
    groetjes
    kalproos

  12. tssss tagrijn, het zit je echt niet mee, eh?? :-(((
    eerst zit jij met zilvervisje die letterkes opeten en nu,
    heb jij last van gulzig vretende mensen die je natuur binnensmekkelen??? :-((
    wat is je remedie hier tegen???

  13. Brimstone zegt:

    Da’s wel even een verschil. Maar wat een doodenge balkons, die aquariumbakken.

  14. Hermien zegt:

    Jammer van je uitzicht, maar iedereen woont tenslotte graag in Leiden!

  15. Di Mario zegt:

    Ik zou maar gewoon een verrekijker aanschaffen. Natuurlijk om de natuur die je verder moet zoeken om dichterbij te halen.
    Love As Always
    Di Mario

  16. Pasula zegt:

    Nee dat kan ik me ook niet voorstellen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze ook niet mooi vind, maar ja, er kunnen wel weer een hoop mensen voorzien worden van behuizing en dat is ook al heel wat.

  17. sylvester zegt:

    Had je dat niet aan kunnen zien komen op het bestemmingsplan? Je eerste uitzicht lijkt me veel mooier in ieder geval.

  18. Er is echt een hoop veranderd he in jou uitzicht.
    Kan me nog herinneren dat van Dijk er zat en ik zomers een kano huurde om de polder in te gaan.

  19. Hanny zegt:

    Het is te hopen dat de constructie van die aquariums beter is dan van sommige balkons die in het verleden zijn ingestort. Ik zou me daar toch niet zo prettig voelen.
    Kun je geen planschadevergoeding aanvragen omdat je woongenot is aangetast?

  20. lenie zegt:

    jakkie …nee konijnenhokken
    zo noem ik ze , maar ja niet
    iedereen houdt van het platteland ..
    en gelukkig maar , stél …stél dat ze hier
    zo’n flat neer zouden zetten ….brrrrrrr.
    wel wat mooie foto’s ertussen trouwens !!!

  21. Annemarie zegt:

    En toch gaat het tegenwoordig zo snel!
    Wel onwijs jammer van je uitzicht…
    Maar ik denk dat je nu ook genoeg te gluren hebt naar die mensen. 😉

Je kunt hier reageren

