RAADPLAATJE 2

Een tijdje terug plaatste Tagrijn hier een raadplaatje met een gebruiksvoorwerp dat hij van een van zijn vakantiebestemmingen had meegenomen. Vandaag nog maar eens eentje. Twee vragen: wat is dit en waar dient het voor? De eerste vraag is waarschijnlijk niet zo moeilijk te beantwoorden, maar de tweede?
Morgen weer Leids Detail en maandag het antwoord.

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

29 reacties op RAADPLAATJE 2

  1. Geertje! zegt:

    Inderdaad, wat al eerder is geopperd, lijkt het me een gedroogde uitgebloeide bloemknop, althans de zaaddozen ervan.
    Waarvoor het doent; geen idee.
    Als garde lijkt het me niet echt handig; rammelaar eerder 🙂

  2. tagrijn, ik kom je voorwerp ff lenen om .. een massage te geven!
    (of is het om eentje te krijgen?) :-)))

  3. Jaco zegt:

    Het lijkt wel een gedroogde aubergine, maar het lijkt me niet dat daar van die draden doorheen lopen. En de functie: roeren of rammelen is mijn poging. Ben benieuwd naar maandag.

  4. anna zegt:

    een garde??? om een eitje te klutsen???

  5. rietepietz zegt:

    Het is kunstig gemaakt , áls het gemaakt is dan en niet zo groeit .
    Wát het is … geen idee schiet mij maar lek!
    lieve groetjes , Riet

  6. 10eke zegt:

    Ik vind het er mooi uitzien, maar wat het is? Ik heb geen flauw idee. Ik ben heel benieuwd.
    Gr 10

  7. beuzeblaadje zegt:

    Ik denk dat het een garde is en
    dat het wordt gebruikt om sauzen
    te roeren!
    Doeiii,
    beuzeblaadje

  8. Seraka zegt:

    ik ken het!!! :))
    in Egypte word het ook gebruikt
    maar als ik het antwoord hier neerschrijf is de lol van het raden er wel vanaf 😉

  9. Thérèse zegt:

    Ik zie er ook een gedroogde exotische vrucht o.i.d in en volgens mij dient het dan om zich uit te zaaien.

  10. tagrijn zegt:

    @Renesmurf: je stelt en vraag en daar wil ik antwoord op geven. En ‘hoeft’ is niet het zelfde als ‘mag’

  11. Renesmurf zegt:

    Ja, dat is een inmekaar gefrommelde mattenklopper, waarschijnlijk voor in mekaar gefrommelde matten.
    Overigens:
    (en wie daar geen zin of behoefte aan heeft hoeft dat niet kenbaar te maken)
    Wat is daar onduidelijk aan?

  12. Plato zegt:

    Een soort klopper om de soep te roeren. Er zitten kruiden in die dan meteen door de soep gaan. Als ze in het buitenland iets anders zeggen, hebben ze je voor de gek gehouden.

  13. Zakina zegt:

    Ik heb werkelijk geen idee.

  14. Martine zegt:

    Een mini-mattenkloppertje? Of iets om je tropische bakje koffie mee op te schuimen?
    Iets om de vliegen mee van je lijf te houden.. Kan het niet nu al maandag worden..

  15. Geen idee en moet ik echt tot maandag wachten op het antwoord.

  16. f r e d zegt:

    koop je die bij christine le duc??

  17. Judith zegt:

    Maandag pas het antwoord??
    Ik ben dol op raden, maar zou echt niet weten wat dit zou kunnen zijn…

  18. boomkruiper zegt:

    Een bloemknop? Met een antimuggen-iets erin?

  19. paco zegt:

    Echt geen flauw idee

  20. mijn eerste idee is een klopper voor je slagroom stijf te kloppen, maar .. dan zou ik toch een toefje slagroom moeten terugvinden??
    ik weet niet hoe groot of klein dit is?
    ik begin dus maar heel klein en kom alzo uit bij .. een oorwatje!
    nuja, watje .. :-))))

  21. Brimstone zegt:

    Het is een gedroogde bloem of vrucht waarschijnlijk en waar het voor gebruikt wordt, ik ben heel benieuwd 🙂

  22. Di Mario zegt:

    Het is prachtig om te zien en mooi om neer te leggen..
    Love As Always
    Di Mario

  23. sylvester zegt:

    Dat het iets is van een gedroogde plant is wel te zien, maar wat je er nu mee moet???

  24. klaproos zegt:

    het lijkt op een garde…. maar is het niet:-))
    het is de wilde peen,die ziet er zo uit…
    en het zou kunnen dat het een rammelaar is:-)
    mwar wat het ook is, het ziet er heel mooi uit en klaproos is gek op dit soort dingen:-)
    jammer dat tagrijn brabant niet komt opleuken:-)
    ik had een leuke deal voor ogen… leiden krijgt wilders en wij jou :-))))
    slaap lekker
    klaproos

  25. Hanny zegt:

    Wat het is. Geen flauw idee. Een gedroogde vrucht waarschijnlijk. Maar welke. Ik weet het niet.
    Of het wordt gebruikt als sambabal. Of als klopper. Maar dat zal niet juist zijn, want het is maar heel klein als ik naar de stof eronder kijk. Ik geef het op, want ik weet het echt niet.

  26. Henriette zegt:

    Ik heb dit ook weleens gemaakt van lavendel. Ik denk dus dat het een pommander is. Geurtje voor in de kledingkast.

  27. nanos zegt:

    ik denk dat het een rammelaar is, om te rammelen dus.

  28. lenie zegt:

    is een gevlochten bloemenknop
    ik maak ze van lavendel en leg ze
    in de kasten voor de geur , maar
    of dit ook de bedoeling is van dit
    apparaat weet ik niet 😉

  29. Annemarie zegt:

    Een muziekinstrument?? Een mattenklopper?
    Ik heb werkelijk geen idee! hihi.

Je kunt hier reageren

