VIVA ITALIA!

Het afgelopen weekend was een weekend voor fijnproevers van de Italiaanse keuken in Loods 6 van de vroegere KNSM in Amsterdam.
Er viel van alles te beleven: films, kunst, boeken, reizen, muziek, kookworkshops, wijnproeverijen, maar de grootste belangstelling ging toch uit naar de tientallen standhouders in de bagagehal, die je probeerde te verleiden met hun uitgestalde heerlijkheden. Er kon dus heel veel gekeurd en geproefd worden. Tagrijn kan jullie alleen maar lekker maken met de plaatjes, maar heeft die middag zelf met overtuiging de Sonja Bakker-principes overboord gegooid met het uitbundig proeven van wijnsoorten, olijven en olijfolie, heerlijke kazen, vleeswaren. koffie, brood  chocola en koffie. Met een sterke maag kan je veel aan, zelfs als je van alles doorelkaar eet en drinkt… Het was een warm en gul onthaal en even waande je je in Italië, al zou men volgend jaar misschien de kale hal wat kunnen opleuken. Buiten werd je weer snel in de realiteit teruggeworpen: fikse Nederlandse buien.

Dit bericht werd geplaatst in Over de grens. Bookmark de permalink .

22 reacties op VIVA ITALIA!

  1. Zakina zegt:

    Och daar had ik ook wel willen rondstruinen :P:P:P

  2. Ik eet nu toch toast met de pesto. Smaakt nog prima. Even afwachten hoe het valt.

  3. Potdikkeme. Het water loopt me in de mond. Nu is dat niet erg. Het erge is, dat ik nog een bakje verse pesto in de koelkast heb staan, dat ik echter zwaar over de houdbaarheidsdatum heb laten gaan. Dus dat is helemaal geen verse pesto.

  4. Plato zegt:

    Leuk Tagrijn, en lekker ook vooral. Waar sta jij op de foto? Of sta je er niet op?

  5. rietepietz zegt:

    Waarschijnlijk spreek je na een middag op deze beurs vanzelf perfect Italiaans !
    groetjes, Riet

  6. Dwarsbongel zegt:

    …ik geloof dat ik een vreetbui voel aankomen…

  7. Brimstone zegt:

    Die kazen!!!!
    Wat een sfeervolle beelden heb je erbij, krijg gelijk zin op allerlei Italiaanse recepten te gaan opzoeken.

  8. klaproos zegt:

    hmmmmmmmmmmmmmmm tagrijn lekker lekker,
    italiaans is een van mijn favoriete eten 🙂
    ik loop hier te smekkelren en te smikkelen 🙂
    lekkr lekker en ik moet nog koken ook:-)
    goed plan..
    groetjes
    klaproos

  9. en terwijl ik een oerhollands broodje met een beker Vifit naar binnen zit te smikkelen komt me hier een partij lekkers voorbij, jammiejammie

  10. boomkruiper zegt:

    Die worstjes en die supersizekaas!!! Ja dan is de Nederlandse eetcultuur maar zuunig hoor!
    Ciao!

  11. Thérèse zegt:

    Tjonge, de ‘aqua’ loopt spontaan in mijn mond van al dat lekkers. Ik ben nogal gek op Italiaans eten. Met familie in Italië is logeren daar ook heerlijk eten, lang en gezellig tafelen.Oei, maar goed dat ik dat niet geweten heb van die beurs daar.

  12. Seraka zegt:

    -slurp!-
    spontaan een nat toetsenbord 😉
    ziet er smakelijk uit 🙂

  13. paco painter zegt:

    Kan ik mij helemaal in vinden

  14. lenie zegt:

    heerlijk is de Italiaanse keuken , met de juiste ingredienten …..een waar smaakparadijs ;)) zo te zien waren er genoeg goodies te proeven …ja om dan nog aan Bakker te denken …is zot ;))

  15. Di Mario zegt:

    De verfijnde smaak van de italiaanse keuken, heerlijk. Het liefst nog met een italiaanse schone aan een tafeltje met zijn tweeën.
    Love as always
    Di Mario

  16. buon giorno, tagrijn.
    dit is een log al dente, waar ik lekker van gesmuld heb! :-))
    ik hoop dat je dinsdag even smakelijk is!

  17. Pasula zegt:

    Jee geef mij zo’n beurs! Ziet er goed en lekker uit!

  18. sylvester zegt:

    Ik ben niet zo van de italiaanse gerechten, maar een wijntje gaat er wel in 😉

  19. Renesmurf zegt:

    Zo waan je je even in het buitenland, en daarna weer in het buienland.

  20. Krijg inderdaad ook gelijk lekkere trek als ik naar de foto’s kijk, vooral bij de kazen.
    Je komt niet alleen bij leuke dingen maar ook bij erg lekkere dingen.

  21. Annemarie zegt:

    Dan is het maar goed voor Tagrijn dat hij niet naar Italie op vakantie gaat! Daar zijn de verleidingen dan nog weer groter. 😉

  22. Hanny zegt:

    Het water loopt me in de mond bij het zien van al deze lekkernijen.

Je kunt hier reageren

