BOEKENWEEK 2008







Hoera! Vandaag is de Boekenweek weer begonnen! Tijd om naar de winkel te gaan en het boek of de boeken te kopen die je al even wilde hebben. Op boekenmarktjes en in kringloopwinkels en gewoon door zelf een boek te kopen, scharrelde Tagrijn de verzameling boekenweekgeschenken bijelkaar die je hierboven ziet uitgestald. Daar komt er deze week dus weer eentje bij.
 Het thema van de Boekenweek 2008 is de ouderdom onder de titel ‘Van oude menschen; de derde leeftijd en de letteren’. Als boekenweekgeschenk schreef Bernlef: ‘De Pianoman’, dat buiten het thema valt. Het is geïnspireerd op de onbekende man die twee jaar geleden aan het strand werd gevonden, zijn geheugen kwijt was, maar wel goed piano speelde. Vorig jaar schreef Bernlef, pseudoniem voor Hendrik Jan Marsman, nog de roman ‘Op slot’, een verhaal over twee oude mannen die op hun vriendschap terugblikken.
Tagrijn wenst iedereen deze week veel leesplezier. Het weer is er speciaal voor uitgezocht!

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur. Bookmark de permalink .

28 reacties op BOEKENWEEK 2008

  1. Zakina zegt:

    Dat is een mooie verzameling, ik herken er maar een paar… ik loop dus meerdere jaren het boekenweekgeschenk mis zie ik nu 😉

  2. Geertje! zegt:

    Ik verlang naar de dag, dat mijn concentratie zo wordt, dat ik weer een “normaal” boek kan lezen!
    Was een echte boekenwurm, las wel 2 boeken per week.
    Het boekenweekgeschenk spreekt me wel aan!
    Overigens, als je in Den Haag bent, Bernlef is op 21 maart in Paagman.

  3. JeeBee zegt:

    Fantastisch zeg, wat een mooie verzameling boekenweekgeschenken! Mijn verzameling begint in 1978. Ook niet onverdienstelijk, vind ik zelf. 😉

  4. Heerlijk bezit zo’n rijtje boeken. Ik spaar ze ook, Heb de Brug van Geert Mak, van vorig jaar ook in het Turks. Echt een hebbeding.

  5. beuzeblaadje zegt:

    Inderdaad Tagrijn het is echt
    leesweer! Maar….hoewel ik graag lees
    gaat me de pc voor. En dáár gaat veel tijd in zitten!!!! Kom niet meer aan lezen toe!
    Groetjes,
    beuzeblaadje

  6. Seraka zegt:

    veel verder als een natuurgidsje en een encyclopedie kom ik momenteel niet meer
    op internet al zoveel leesvoer dat de oogjes verder graag rust willen 😉

  7. Plato zegt:

    Ik heb twee boeken op mijn programma:
    1. Douwe Draaisma: waarom het leven sneller gaat als je ouder wordt.
    2. de biografie van Anton en Henri Pieck.
    De laatste is net uit. Interessant….
    Ik heb trouwens zo’n beetje alle boekenweekgeschenken. Er zitten erg mooie bij. Lampo; de goden moeten hun getal hebben, is mijn favoriet. Maar ook dat poezieboekje koester ik.

  8. Renesmurf zegt:

    Ik lees geen boeken, ik lees weblogs.
    Dat intereseert me allemaal veel meer.

  9. Thérèse zegt:

    Ik heb er ook wel heel veel, maar helaas niet compleet. Zal toch ook eens gaan speuren. Ik zal eens bij jou gaan spieken welke ik nog niet heb, maar de nr.3, 4 en 5 hebben geen titel, althans niet te zien.
    Heb jij ook verschilldende dichtbundels? : De muze en..
    bv De muze en Europa
    De muze en de dieren en de Muze en het meisje. Waren gedichtbundels op een thema. Ik heb er een stuk of 6, geloof ik.

  10. Brimstone zegt:

    Wat een fantastische verzameling! En als je zo de kaften overkijkt krijg je steeds van die ‘oh ja’ gevoelens 🙂
    En welk boek heb je gekocht om je geschenk in de wacht te slepen?

  11. Martine zegt:

    Een indrukwekkende verzameling.. En dan zondag ook nog gratis met de trein? (Ik weet al waar ik naar toe ga, met mijn boekenweekgeschenk)

  12. boomkruiper zegt:

    Heerlijke verzameling Tagrijn! Je bent al een heel eind op weg zie ik. Bij de meeste boeken heb ik meteen een sterke associatie. Het verhaal, de omgeving, jaartal ahhhh. Heerlijk boeken!

  13. rietepietz zegt:

    Je drukt me er weer eens met de neus op dat ik véél te weinig lees sinds ik een p.c. in huis heb.
    Ik zit me te schamen , jouw schuld dus!
    groetjes, Riet

  14. Ik schat zo in, dat Tagrijn nergens meer hoeft te behangen of sausen. Ik schat dus in, dat al Tagrijn’s wanden bedekt zijn met boekenplanken. Lijkt me heerlijk om daar doorheen te snuffelen. Ah….schreef Tagrijn laatst niet over voorkeur-voor-boeken-etende-beestjes ? zo ja, zijn ze verdwenen ?

  15. Eva zegt:

    Ja leuk, Boekenweek.
    Je hebt een aardig verzameling boekenweekgeschenken verzameld.
    Dacht dat ik er veel had,
    maar jij hebt er meer!
    Heb nog een paar boekenbonnen liggen, dus….
    En Bernlef is een van mijn favoriete schrijvers.
    Smullen dus!
    Lees ze!
    gr eva

  16. Judith zegt:

    Ha, heel veel boekenweekgeschenken! Mijn moeder spaart ze ook en heeft ze volgens mij nagenoeg allemaal.
    “Van oude mensen…” van Couperus is een van mijn favoriete boeken ooit, leuk dat dit nu het thema van de boekenweek is.

  17. aan letterkes geen gebrek bij jou? ;-))
    geniet ervan, tagrijn, boekenlang!
    getekend,
    illegale neus. :-)))

  18. Di Mario zegt:

    Hahaha, ik dacht nog.. he Tagrijn en ik hebben diverse dezelfde boeken 😉
    Love As Always
    Di Mario

  19. klaproos zegt:

    wat een mooi gezicht tagrijn al die boekenweek geschenken op een poster,
    ik heb mezelf gisteren een paar boekjes cadeau gedaan 🙂
    heerlijk hé,
    groetjes
    klaproos

  20. Hermien zegt:

    Mooi zeg die verzameling! Ik vind het altijd jammer dat je zo’n boekenweekgeschenk zo snel uitleest.

  21. Hanny zegt:

    Aardig wat boekenweekgeschenken heb ik ook. Maar de laatste jaren is er geen meer bijgekomen, omdat het lezen helaas niet meer gaat.
    Ik wens je veel leesplezier deze en alle volgende weken!

  22. sylvester zegt:

    Die schrijver was vorige week in de wereld draait door te gast. Ik ben niet zo’n boekenfanaat, al die boeken die je laat zien, daar zou ik mijn hele leven mee zoet zijn 😉

  23. Leuk is dat he als je ze bijna allemaal hebt, red ik bij lange na niet.
    Maar het boekenweekgeschenk van dit jaar zal er zeker weten wel bijkomen van de week.

  24. lenie zegt:

    oepsss thema moest nog achter de tweede zin 😉

  25. lenie zegt:

    ik ga er dan ook geheel voor zitten hoor ;))
    ouderdom is best eens een goed ,
    we willen het allemaal worden ,
    maar niemand wil het zijn 😉

  26. nanos zegt:

    Wat een mooie verzameling.

  27. Annemarie zegt:

    Ik stond zondag af te rekenen in de boekwinkel en dacht: als ik nou een dag had gewacht, dan had ik dat boek ook gekregen! Maarja.. Echt aanspreken doet me het toch niet.

  28. sterappel zegt:

    dat is een mooi overzicht geworden! leuk idee. veel leesplezier!

Je kunt hier reageren

