EXPERIMENTEREN IN DE HORTUS

Afgelopen zaterdag was Tagrijn in de Leidse Hortus, gewapend met fototoestel en vastbesloten om eens wat te experimenteren met licht en donker, met contrast, met de zoomlens en de macro- en supermacrolens. Het resultaat was uiteraard dat de meeste foto’s al weer snel waren gewist. Een aantal mocht blijven en een paar daarvan zie je hieronder. (Het koepeltje dat op de laatste foto op de achtergrond is te zien, is van de Sterrenwacht.)

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

20 reacties op EXPERIMENTEREN IN DE HORTUS

  1. Di Mario zegt:

    Schitterend die macro’s
    Love As Always
    Di Mario

  2. Jaco zegt:

    Prachtige plaatjes! Die druppels zijn perfect gefotografeerd, maar ook de varenfoto’s blinken uit voor mij.

  3. rietepietz zegt:

    Je hebt de mooiste dus bewaard , dat is duidelijk !
    groetjes , Riet

  4. Tjan zegt:

    Je begint je nieuwe camera zo te zien al aardig in de smiezen te krijgen. Mooie plaatjes!

  5. Seraka zegt:

    -bloos-
    excuseer Scilla’s 🙂
    ik haal ze altijd door elkaar 😉

  6. Seraka zegt:

    je Sneeuwroem staat schitterend op de foto
    heerlijk voorjaarsplaatje 🙂
    de Zonnedauw is prachtig
    ook die tentakeltjes zo mooi uitgestrekt ogen schitterend
    daar zou ik ook wel graag experimenteren met een macro 😉
    geslaagd experiment hoor!

  7. Renesmurf zegt:

    Je kan er goed mee overweg!
    Ik ben meer van de afstandsshots, zo heeft een ieder wat.

  8. Thérèse zegt:

    Ja, zonnedauw, geen vegetariër, maar een vleeseter.
    Prachtige foto’s. Wat zullen de fotografen van tegenwoordig brodeloos worden.
    Wat is die laatste voor een struik of boom?

  9. boomkruiper zegt:

    Super macro. Supermacro’s! Scilla’s, zonnedauw. Dit laatste plantje laatst ook ontdekt bij een vennetje. Nu afwachten tot het wat vangt.

  10. Jenny zegt:

    Die derde foto, met wat fantasie is het een of ander rare rups!Maar echt prachtig!
    Complimenten!
    Groetjes!

  11. Mooie macro’s, Tagrijn. Krijg ik niet voor elkaar al die druppeltjes scherp.

  12. klaproos zegt:

    prachtig tagrijn, je bezoek heb je hier bijzonder mooi weergegegeven en de zonnedauw:-))
    ik kan er maar niet van los komen 🙂
    schitterend..
    maak er een heerlijk zonnige dag van daar in leiden dan doen wij dat hier wel 🙂
    groetjes
    klaproos

  13. Pasula zegt:

    Die 2e foto vind ik bijzonder mooi!

  14. sylvester zegt:

    Die planten worden eng van dichtbij, maar mooi scherp zijn deze foto’s 😉

  15. Zo heeee goed gelukt Tagrijn.
    Als je mazzel hebt kan je dit weekend met sneeuw experimenteren in de Hortus haha

  16. Hanny zegt:

    De planten met al die druppels vind ik geweldig. Ook de varenbladeren zijn hartstikke mooi. Experimenteer maar lustig door, zou ik zo zeggen.

  17. lenie zegt:

    zitten mooie exemplaren bij zeg , zou haast denken in en griezelverhaal te zitten ???
    de varens zijn heel apart om zo te zien , nog effe en ze staan hier weer idioot hoog aanwezig te zijn ;))

  18. ik kan maar 1 ding zeggen;
    experiment meer dan geslaagd!!
    jij verdient een kroontje, tagrijn, een kroontje zo mooi als de druppel van je zonnedauw!

  19. Annemarie zegt:

    De enige keer dat ik in de hortus ben geweest was me dat ook al opgevallen dat je daar prachtig mooie druppels hebt in de kas!!!
    Experimenten zijn er om een heleboel foto’s weg te gooien. Wat je hebt overgelaten is ook zeker de moeite waar.
    Zo te zien heb je flink genoten in de Hortus.

Je kunt hier reageren

