LEIDS DETAIL 82

Paasdetails in Leiden… Helaas niet verkrijgbaar! Dus ook vandaag in deze vrijdagse rubriek weer drie foto’s, waarvan je de beschrijvingen onder de derde foto vindt.
Een klein feitje, buiten Leids Detail om. Donderdag passeerde Tagrijn voor het eerst in zijn weblogbestaan de ‘magische’ grens van 350 z.g. ‘unieke’ bezoekers per dag : om 0.00 uur sloot hij af op het getal 360! Alle lezers hartelijk dank voor hun belangstelling!

Op de eerste foto een van de koepels van het universiteitscomplex aan de Witte Singel.
Daaronder de achteringang van de Hartebrugkerk aan de Mare. Wie hier zijn fiets stalt, kan het niet ontgaan.
Een gevelsteen van recente datum, wat al aan de vrachtwagen is te zien. Je vindt de steen uit 1975 uiteraard bij ’t Huis op de Waard. Dit bejaardenhuis staat aan de Kaarsemakersstraat 2.

PRETTIGE PAASDAGEN EN TOT DINSDAG!

Dit bericht werd geplaatst in Leids Detail. Bookmark de permalink .

30 reacties op LEIDS DETAIL 82

  1. Plato zegt:

    Mooie Leidse foto’s weer. En steeds denk ik…het zal toch wel eens opraken. Kennelijk niet. Je komt steeds weer met wat nieuws.

  2. rietepietz zegt:

    Gefeliciteerd met je bezoekersaantal , je weblog is ook zéker het bezoeken waard .
    Ik snap niet zoveel van het gegoochel met “unieke bezoekers en pagevieuws” dus ik let er niet zo op maar ik kom, zeker weten , niet aan jouw aantallen !
    liefs , Riet

  3. Marcel zegt:

    Tagrijn, dat zijn mooie cijfers. Maar begrijpen doe ik het wel. Je hebt gewoon een leuke weblog.

  4. Di Mario zegt:

    Je bezoekersaantallen zijn zeker een felicitatiewaard. Wens je een prettige 2de paasdag.
    Love As Always
    Di Mario

  5. Natasza zegt:

    Fijne paasdagen.
    Carpe Diem
    Natasza

  6. Judith zegt:

    Gefeliciteerd met je nieuwe bezoekersrecord! Indrukwekkend. Dat geldt helaas niet voor mijn score op Leids Detail van deze week: alleen de bovenste foto wist ik. Kon ook niet missen, want ik heb daar jarenlang college gelopen…

  7. Renesmurf zegt:

    Dat zijn mooie cijfers!
    En terrecht, want je maakt mooie foto`s.

  8. Op mijn log staan er veeeeeeeeeeeeel meer, maar ja…dat heeft meer met niet-kunnen-kiezen te maken. En ehhh…o ja…ik verraad ook niet wat je ziet :-))) Mag jij doen :-)))

  9. Leukerd zegt:

    Uitlopende knoppen; lenteriger kan het niet Tagrijn!

  10. J@ntje zegt:

    fijne paasdagen Tagrijn!!
    groetjes janneke

  11. boomkruiper zegt:

    Nou jij liep geen Blaeu-tje afgelopen donderdag. Scoren zeg!

  12. Jenny zegt:

    Ik vind die gevelsteen mooi!!!
    Veel bezoekers krijg je zeg!
    Gefeliciteerd!
    Wel zo door blijven gaan, hoor, ik herken niets…hihi…maar vind het altijd leuk om te zien en te lezen!
    Fijne Paasdagen!

  13. Henriette zegt:

    Jij ook een Fijne Paasdagen, Tagrijn.

  14. Jaco zegt:

    Eén uit drie, maar beter dan vorige week :S Gefeliciteerd met je mijlpaal. Ik ben blij dat je je niet aan je, tegen Glibber uitgesproken, voornemen hebt gehouden. Ga zo door.
    @Tjan: komt niks van die voornemens, hè?

  15. loontjuh zegt:

    *Deelt eitjes uit*, een muzikale groet en fijn Paasweekend.

  16. Tjan zegt:

    Drie uit drie, sprak hij trots 😉 Voor je bezoekersaantallen buig ik nederig…

  17. Brimstone zegt:

    Waar zit dat trapje van de Hartebrugkerk? Achter het muurtje toch? Daar waar een fietsenstalling is of was?
    Ik ben in die kerk gedoopt 🙂
    Mooi Leids detail weer. Ik lees dat je een flink bezoekersaantal hebt, volkomen terecht!

  18. Martine zegt:

    Driehonderdzestig!? Das niet mis Tagrijn!
    Maar het is terecht hoor, er valt hier genoeg te beleven. Van Leiden weet ik maar weinig, behalve dat het een mooi oud centrum heeft en er erg veel studenten wonen. Vroeger vooral van het hete-aardappel-in-de-mond-type, maar of dat nog steeds zo is??

  19. Thérèse zegt:

    Weer mooie stukjes Leiden. Ik wens je ook heel fijne Paasdagen.

  20. Proficiat Tagrijn. Zo’n fors aantal unieke bezoekers krijgt niet iedereen. Daar moet je een interessante, onderhoudende log voor hebben en DIE heb je. Volkomen verdiend dus.
    En fijne Paasdagen

  21. Caecil zegt:

    Gefeliciteerd met je record aantal bezoekers!
    Hopelijk is het een stimulans om hier nog heel lang mee door te gaan, ik vind je log geweldig!!!
    Prettige Paasdagen (mooie kans om sneeuwfoto’s te maken misschien?)!

  22. lenie zegt:

    proficiat , is altijd leuk dat je het ergens en voor iemand doet , wees blij dat ze niet allemaal reageren ;))
    mooie details weer !
    een fijne Paasdagen gewenst !

  23. cindy zegt:

    Wow, 360 unieke bezoekers, da’s echt gaaf!!! Gefeliciteerd!! De foto’s roepen bij mij, als Puttershoeker, helaas geen enkele herkenning op. Maar die tak op die bovenste foto, vóór die koepel, zou trouwens best doorkunnen gaan voor Paastak! 🙂
    Hele fijne paasdagen gewenst!
    Liefs, Cin

  24. klaproos zegt:

    goeiemorgen tagrijn,
    je log wordt graag bezocht het is grappig en informatief,mooi en kunstzinnig..
    ik bedank jou tagrijn,
    groetjes
    en ene fijn weekeinde gewenst
    klaproos

  25. Annemarie zegt:

    Gefeliciteerd met dat bezoekersaantal!! Heel gaaf. 🙂
    Inderdaad tijd voor een feestje!
    hele fijne dagen toegewenst Tagrijn.

  26. de eerste foto verwacht je meer in een oosters land?
    de andere twee zijn, in mijn ogen, typisch hollands?
    (waar anders vindt men zulke mooie, typerende gevels?)
    vrolijke paasdagen, tagrijn!

  27. Pasula zegt:

    Toch zie ik in het eerste plaatje wel iets paastakkerigs. 😉
    Tot later en leuke dagen gewenst!

  28. sylvester zegt:

    Bij die eerste dacht ik dat het om die uitlopende boom zou gaan.
    Bij de tweede valt vooral die keet aan de rechterkant op.
    De derde is dus de mooiste 😉

  29. Ik had ze weer alle drie deze week.
    Gefeliciteerd met je ongekende aantallen bezoekers echt heel leuk.
    Kan me nog herinneren dat je tijdens de weblogmeeting vertelde dat je een beetje van plan was geweest om ermee te stoppen, omdat je het zonde van je energie vond om voor een lezertje of tien te schrijven.
    Nu anderhalf jaar later zit je op driehonderd bezoekers per dag, wie had dat kunnen denken.
    Proficiat.

  30. Hanny zegt:

    Toen de log opende, dacht ik eerst dat je ons de verschillende bloeiende bomen in Leiden zou voorschotelen. Die had ik misschien kunnen herkennen. Deze details kende ik niet.
    Leuk dat in 1975 nog een gevelsteen werd ingemetseld.
    Hele fijne paasdagen!

Je kunt hier reageren

