EEN PAASWANDELING IN VLIETLANDEN

Tien minuten buiten de stad ligt het recreatiepark Vlietlanden.Tijdens de zomermaanden is het hier druk: er wordt hier gezwommen, gesurfd, gezeild en gewandeld. Je kunt er ook boten, kano’s en waterfietsen huren. Ofschoon het weer de eerste paasdag niet erg aantrekkelijk was, diende er toch zuurstof te worden gesnoven, dus in de auto en naar Vlietlanden. Het meer leek door de soms stormachtige wind af en toe op een golfslagbad en ernaast spiegelden de bomen zich in een nieuw gevormd meer. Het was allemaal nogal zompig en drassig. Af en toe dwarrelden er wat verdwaalde sneeuwvlokjes naar beneden, maar dat mocht geen naam hebben. Plukjes narcissen brachten hier een daar nog wat kleur in het grijze landschap en een verdwaalde zeiler zocht zijn heil tussen het riet. We troffen ook nog een vergadering van scholeksters aan; gelukig stonden alle neuzen een kant op. Op de laatste foto zie je waarom het hoog tijd werd om weer naar huis te gaan.

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

14 reacties op EEN PAASWANDELING IN VLIETLANDEN

  1. rietepietz zegt:

    Vlietlanden staat weer op m’n “verlanglijstje “als ik weer goed kan lopen .Vanaf Zoetermeer moet ik via een stukje Vlietlanden ook thuis kunnen komen , prima training denk ik voor over anderhalve maand . Je foto’s zijn natuurlijk gewéldig!
    groetjes , Riet

  2. cindy zegt:

    Hoi Tagrijn!
    Kijk, dat is tenminste orgineel! I.p.v. over een meubelboulevard te gaan slenteren. Moest wel lachen, want ik las ‘Plukjes narcisten’! Ik dacht al: “Huh??” Hi, hi, ‘k heb kennelijk een brilletje nodig. 🙂
    Gave foto overigens van die scholeksters!!
    Liefs, Cin

  3. klaproos zegt:

    geweldig landschap tagrijn en flink genoten zo te zien,
    die scholeksters maakten zich al klein voro de donderwolk die der aan kwam zeker ;-))
    machtige luchten.. mijn favorietjes
    groetjes
    klaproos

  4. Thérèse zegt:

    Nou sportief hoor een wandeling met zulk weer! En nog mooie foto’s gemaakt ook. Grappig die van die scholeksters! En ja, …ik zie de donkere lucht. Hoog tijd om naar huis te gaan.

  5. loontjuh zegt:

    Is mooi daar he…Off, door gebrek aan tijd ben ik niet geweest, een muzikale groet.

  6. Plato zegt:

    Wat een prachtig gebied, Tagrijn. Mooie foto’s. Tja, die laatste foto is meer dan duidelijk. Dan ga je al snel op hete koffie aan.

  7. Di Mario zegt:

    Brrrr, ik ben blij dat ik dit mooie gebied binnen mag bekijken. Ziet er wel mooi uit daar.
    Love As Always
    Di Mario

  8. Judith zegt:

    Wij zijn daar een paar maanden geleden ook geweest. Toen was het ook zo koud! Er ook nog op de fiets naartoe gegaan dus het was best een expeditie. In de zomer ben ik er nog nooit geweest, ik houd niet zo van recreërende mensen dus waarschijnlijk zal dat er ook niet van komen…

  9. Ik ga ook regelmatig even naar de Vlietlanden om uit te waaien als ik niet naar het strand wil.
    Het is daar echt mooi.
    Off topic, sneeuw is toch overlast en daar heeft Leiden Noord patent op haahahahaha

  10. Pasula zegt:

    Wat een prachtige foto’s, vooral die eennalaatste. Over geluksvogels gesproken…

  11. wat een enorme waterplas!
    die donkere wolk .. je laat je toch niet verdrijven hierdoor?? :-))
    water heeft gelukkig de eigenschap om op te drogen? :-))
    hou het droog, tagrijn en .. maak het fijn! :-))

  12. Hanny zegt:

    Hollandser dan op deze foto’s kan het niet. Prachtig die luchten! Genieten geblazen. Ook tijdens een regen- of sneeuwbui.

  13. lenie zegt:

    nou zuurstof zat gesnoven zo te zien 😉
    zijn toch best mooie Hollandse foto’s ??
    niks mee ….;)

  14. Annemarie zegt:

    Als je/jullie de stoute schoenen hadden aangetrokken, had je toch ook best kunnen lopen? Of is dat net weer te ver?
    Logisch dat de tocht naar huis werd aanvaard. Alhoewel een sneeuwbui op je koppie af en toe ook best lekker kan zijn! 🙂
    Op het eerste gezicht mogen het dan grauwe grijze foto’s lijken, als je goed kijkt zie je toch een heleboel kleur!!!

Je kunt hier reageren

