IN DE ALGARVE (1)

Als je je zo’n anderhalve week op de enige plek in West-Europa mag bevinden waar de temperatuur rond de twintig graden is, mag je jezelf al een geluksvogel noemen. Maar als je daar dan ook nog eens bent met mensen waarmee het klikt, als de twee gastvrouwen alles doen om het je naar de zin te maken en als de omgeving bovendien beeldschoon is, kom je superlatieven te kort. Daarom maar snel naar de plaatjes. Hierboven zie je vanaf de heuvel waarop Quinta Santa Rosa ligt, het dorpje Corotelo. Hieronder nog een keer, maar dan gezien vanaf het bij het complex horende zwembad, waarvan geen gebruik werd gemaakt, omdat de temperatuur van het water toch nog wel wat aan de lage kant was.

Voordat we op pad gaan, nog twee plaatjes van het terrein, dat helemaal werd bezet door ons schilderclubje, dat zich alvast maar de Algarvisten heeft gedoopt, naar de streek waar we ons bevonden. Of het Algarvisme veel navolgers zal vinden, valt te betwijfelen… Maar daarover in een volgend logje meer.

Een zeer schilderachtig hoekje:

Als je naar beneden loopt via een weggetje met kinderhoofdjes, kom je op een kruising wat tevens het centrum is, bestaande uit een minisupermarktje en een cafeetje met snackbar en terras. Daar komen de mannen van het dorp bijelkaar om hun cerveja te drinken. Maar ook de Algarvisten gingen daar natuurlijk graag aan het eind van de middag zitten.

We hoorden dat er in Almansil een keer per week een aardige rommelmarkt wordt gehouden. Dus stapten we in onze huurauto en reden erheen. Daarvan hieronder wat foto’s onder het motto ‘van mensen, oude  meuk en de dingen die voorbijgaan’.

Dit bericht werd geplaatst in Over de grens. Bookmark de permalink .

23 reacties op IN DE ALGARVE (1)

  1. Zakina zegt:

    Ik beneid je 🙂 heerlijk zeg dat je daar geweest bent en ik geniet gewoon lekker van je foto’s en ik kan snel door klikken, want ik zie dat er ook een deel 2 is

  2. boomkruiper zegt:

    Je was ECHT in het paradijs. Ben verliefd op die foto van vrouw met strohoed in auto. En krijgen we nog een schilderij te zien? 🙂

  3. tagrijn zegt:

    @Renesmurf: Waar zie jij een plaatje van een onderbroek? Of heb jij de gave om door kleding heen te kijken…

  4. Renesmurf zegt:

    Dat plaatje van die onderbroek vind ik minder, maar voor de rest ziet het er prima uit! En de teksten verklaren een hoop.
    Welkom terug!

  5. eva zegt:

    Wat een heerlijk vakantielogje.
    Wat heb je gekocht op de rommelmarkt?
    En dan hier weer landen in de kou, brrr……
    OT Als je je fiets hebt gebruikt voor je logje wil ik ‘m graag tzt hebben en op mijn log zetten want alleen daar spaar ik die fietsen.
    gr eva

  6. beuzeblaadje zegt:

    Fijn dat je er weer bent Tagrijn!
    Lekker dat je een fijne vakantie hebt
    gehad, nu weer helemaal fris en fruitig er tegen aan????
    Je eerste foto’s zien er gelijk heerlijk uit! Er zitten echt een aantal schilderachtige plekjes bij en ik ben dan ook zeer benieuwd wat dit aan kuntwerkjes heeft opgeleverd!
    Je motto van de rommelmarkt vind ik
    schitterend en de naam van jullie schildersclub “De Algarvisten” echt een titel voor een spannend boek!
    Groetjessss,
    beuzeblaadje

  7. Hee, je bent er weer. Goed om te lezen dat je het algeheel naar je zin hebt gehad!

  8. rietepietz zegt:

    De naam klinkt goed , wie weet betalen mensen later een vermogen om een schilderij van een Algarvist te kunnen kopen , zoals bijv nu bij schilderijen van de COBRA groep gebeurd .Dan komt deze vakantie er dubbel en dwars uit .
    Het ziet er inderdaad allemaal schiderachtig uit , dát was genieten !
    groetjes , Riet

  9. O, wat heerlijk zo’n vakantie. En ben je productief geweest? Zal wel wennen zijn, weer thuis. Gelukkig vandaag een mooie dag.

  10. paco zegt:

    Hier word ik zo jaloers van

  11. Martine zegt:

    Ha! Welkom terug. Als de superlatieven zich nou ook nog uitstrekken tot het schilderwerk, moet je haast wel een gelukkig mens zijn. De foto’s zijn alvast erg de moeite van het bekijken waard. Was er alleen maar oude meuk, of zat er toevallig ook nog een aardig mooiigheidje tussen?

  12. de algarvisten ..
    de naam alleen al! :-))))
    jullie kunsten moet ik nog bekijken, maar de kunst van genieten, die hebben de algarvisten zonder de minste twijfel onder de knie! :-)))
    welkom thuis, tagrijn!

  13. Ik zie al je hebt helemaal genoten, maar ja dat kon je eigenlijk wel verwachten he.
    Waarom krijg ik bij de foto’s zo’n zomergevoel en behoefte hahahah

  14. Annemarie zegt:

    Allereerst: welkom terug Tagrijn!!! 🙂
    Aan de eerste beelden te zien hebben jullie een prachtige tijd gehad. Prima uitgekiends!
    Volgens mij een omgeving waar jullie onwijs veel inspiratie konden opdoen. Laat je de resultaten nog zien? (geloof dat ik begreep van wel…)
    Succes met aclimatiseren!

  15. lenie zegt:

    hé welcome back in de kou ..alhoewel we hier al 3 héle dagen zon hebben ;))
    ziet er geheel niet verkeerd uit , zou ik me wel even vermaken hoor , met schilderen dan ;)) kijk uit naar alle vervolgloggen ;))

  16. Hanny zegt:

    Weer heelhuids in het land! Wat zal het moeilijk zijn geweest om je los te maken uit het land met zovele schilderachtige tafereeltjes. Haast iedere foto van je smeekt er gewoon om om geschilderd te worden. Ik kijk uit naar je volgende log(s). Dan krijgen we dus ook een verklaring van de cryptische zin die je neus en lippen door plaatste.

  17. Plato zegt:

    Welkom terug, Tagrijn. De foto’s zijn weer prachtig en je kan zo al wel zien dat het een geslaagde vakantie is geweest. Heb je veel kunnen schilderen? Dat zal later wel blijken uit de logjes. Het was er in elk geval schilderachtig. De Algarvisten zullen we in de nieuwe druk van de VMBO boeken wel terugvinden 😉

  18. klaproos zegt:

    hoi tagrijn, welkom thuis
    wat heerlijk datje der weer bent voor ons:-)
    voor jou wat minder ik begrijp,jij moet het met de herinneringen doen, maar wat voor zeg
    oef da’s puur genieten,
    algarve 1:-)) ikkijk uit naar deel 2,3,4,5,6,7,8,9 enz:-)
    slaap lekker
    klaproos

  19. Thérèse zegt:

    Nou, ik begrijp meteen dat je het reuze naar je zin gehad hebt. En wat een mooi weer! Ik ben natuurlijk ook het meest benieuwd naar je schilderdingen, maar ook zeker naar de Algarve. Ik ben er nog nooit geweest.

  20. Di Mario zegt:

    He je bent weer terug, zo te zien heb je het heerlijk gehad. Alweer een beetje aan de kou gewent hier.. (ik nog niet hoor…)
    Love as Always
    Di Mario

  21. Geertje! zegt:

    Prachtig!
    Heerlijk in de zon, mooie plaatjes, zalig slenteren op een rommelmarkt.
    Krijg zin in de zomer!
    Welkom terug; koud hier zeker vergeleken met daar!
    Ben benieuwd naar je mooie momenten…

  22. Jaco zegt:

    Absoluut niet verkeerd, daar zou ik ook wel een poosje willen doorbrengen. Ben benieuwd naar je Algarve’s Detail, uitgedrukt in je schilderkunst!

  23. Hermien zegt:

    Ha fijn, je bent er weer! Ik ben erg benieuwd naar je schilder-resultaten, maar dat het een geslaagd verblijf was, dat is mij nu al duidelijk. 20 graden, tssssss, jaloerssss!

Je kunt hier reageren

